Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αλφαβητισμός ηλεκτρονικής υγείας.

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΚωστοπούλου, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2015-03-02T11:22:14Z
dc.date.available2015-03-02T11:22:14Z
dc.date.issued2015-03-02T11:22:14Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6345
dc.description.abstractΣτην αυγή του εικοστού πρώτου αιώνα τα Μέσα και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας όλων. Καθώς όλα περιστρέφονται γύρω από το διαδίκτυο, τα άτομα έχουν την ικανότητα να καταλάβουν και να επεξεργαστούν τις βασικές πληροφορίες υγείας; Η ανάγκη για ένα υγιές, εγγράμματο κοινό έχει γίνει επιτακτική λόγω των γρήγορων καινοτομιών στις βιοιατρικές επιστήμες και του πολλαπλασιασμού των υπηρεσιών παράδοσης πληροφοριών, όπως το διαδίκτυο. Αυτές οι καινοτομίες αυξάνουν σταθερά το ποσό πληροφοριών υγείας στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και το Διαδίκτυο και ωθούν μια μετακίνηση προς την ενημέρωση. Αυτές οι εξελίξεις έχουν οδηγήσει σε μια προσδοκία ενός ενημερωμένου συνόλου των πολιτών «εγγράμματο» κοινό, το οποίο μπορεί να κάνει τις ευφυείς και λογικές επιλογές. Η επικαιρότητα και η σημασία των παραπάνω παραγόντων ήταν οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε να εκπονηθεί η παρούσα εργασία υπό την παρότρυνση και του επίκουρου καθηγητή κύριου Βοζίκη Αθανάσιου. Στην παρούσα εργασία θα εξετάσουμε θεωρητικά και πρακτικά (μέσα από έρευνα) τον αλφαβητισμό της ηλεκτρονικής υγείας. Ο αλφαβητισμός της ηλεκτρονικής υγείας ή η γνώση για την ηλεκτρονική υγεία (e-health literacy) ορίζεται ως η δυνατότητα του να ψάχνεις, να βρίσκεις, να κατανοείς και να εκτιμάς ιατρικές πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές και να εφαρμόζεις αυτή τη γνώση στην επίλυση ενός προβλήματος υγείας. Η έρευνα για τον αλφαβητισμό της ηλεκτρονικής υγείας που έλαβε χώρα στην Ελλάδα έχει να επιδείξει σημαντικά ευρήματα. Το δείγμα αποτελείται από 1.030 άτομα. Το 54,2% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες. Επίσης, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν από 25-39 ετών με το ποσοστό να φτάνει το 60,3%. Ακόμη το 37,4% των συμμετεχόντων ήταν άτομα που ασκούν επιστημονικά, καλλιτεχνικά και συναφή επαγγέλματα. Ανάλογα με τις δραστηριότητες που είχαν στο διαδίκτυο το 47,5% των συμμετεχόντων είχε χαμηλές ψηφιακές δεξιότητες, το 42,4% υψηλές ή μέτριες και το 10,1% δεν ασχολείται καθόλου. Η διεξοδική ανάλυση της έρευνας γίνεται στο κεφάλαιο 4, στο οποίο εξετάζονται πολλοί παράγοντες και δίνονται απαντήσεις συγκεκριμένες και επεξεργασμένες με το στατιστικό πρόγραμμα S.P.S.S. Στη συνέχεια παρατίθενται μια έρευνα σε επιλεγμένους τομείς που σχετίζονται με τον αλφαβητισμό της υγείας στα τρέχοντα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις υποψήφιες χώρες που περιμένουν να προσχωρήσουν στην ΕΕ, στη Νορβηγία, στην Ελβετία. Η έρευνα περιλαμβάνει και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι 25 ευρωπαϊκές χώρες παράγουν λιγότερο από το 1/3 της έρευνας για τον αλφαβητισμό της υγείας σε σύγκριση με τις ΗΠΑ. Οι Κάτω Χώρες και η Σουηδία (που ακολουθούνται από τη Γερμανία, την Ιταλία, και τη Γαλλία) είναι οι ευρωπαϊκές χώρες με τον υψηλότερο αριθμό έρευνας που δημοσιεύεται στους τομείς σχετικούς με τον αλφαβητισμό υγείας. Η Ελλάδα στην γενική κατάταξη του συνόλου βρίσκεται στην 11 θέση με 300 βαθμούς στο σύνολο, εκεί που πρώτη έρχεται η Σουηδία με 2.020 βαθμούς στο σύνολο ακολουθεί η Γερμανία με 1.456 βαθμούς, η Ιταλία με 1.247, η Γαλλία με 1.211, η Φινλανδία με 937, η Ισπανία με 693, η Δανία με 622, η Ιρλανδία με 587 ,το Βέλγιο με 578, η Τουρκία με 428 και έπεται η Ελλάδα με 300 βαθμούς. Οι χώρες που έχουν το χαμηλότερο αλφαβητισμό της υγείας είναι η Κύπρος με 13 βαθμούς, η Λετονία με 6 και το Λουξεμβούργο με 1 βαθμό. Σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες η Ελλάδα βρίσκεται σχετικά σε καλή θέση και σύμφωνα πάντα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 1.030 συμμετέχοντες βλέπουμε ότι είναι ενήμεροι σχετικά με τον αλφαβητισμό της ηλεκτρονικής υγείας σε ικανοποιητικό βαθμό.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectMass media in health education
dc.subjectHealth literacy -- Greece
dc.subjectΜέσα μαζικής ενημέρωσης στην αγωγή υγείας
dc.subjectHealth education
dc.subjectPatient education
dc.subjectHealth education
dc.subjectHealth literacy
dc.titleΑλφαβητισμός ηλεκτρονικής υγείας.
dc.title.alternativeE-Health literary.en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6345
dc.identifier.call612.1 ΚΩΣ
dc.description.abstractENAt the dawn of the twenty-first century, Media and Information and Communication Technologies have become part of everyday life. As everything revolves around the Internet, do individuals have the ability to understand and process basic health information? The need for a healthy, literate community has become urgent as a result of the rapid innovations in biomedical sciences and the development of information delivery services such as the internet. These innovations have been steadily increasing the amount of health data available in the mass media and the Internet, requiring updated information. These developments have led to an expectation for informed citizens, a “literate” community, which can make intelligent and sensible choices. The timeliness and importance of the above mentioned factors were the reasons for the undertaking of this work, under the encouragement of Assistant Professor Vozikis Athanassios. In this paper, we will investigate e-health literacy both theoretically and practically through research. The e-Health literacy or knowledge for e-health literacy is defined as the ability of searching, finding, understanding, and evaluating medical information from electronic sources, as well as applying this knowledge to solve a health problem. Significant findings arise from our research on e-health literacy, which was held in Greece. The sample consisted of 1.030 individuals. 54,2% of the participants were women. The majority of the participants (60,3%) were between 25 and 39 years old, while 37,4% of them exercise science, art, and related professions. Depending on their activities on the web, 47,5% of the participants had low digital skills, 42,4% high or moderate, and 10,1% were not involved at all. A thorough data analysis is presented in Chapter 4, that investigates several factors and provides specific answers following processing with the statistical program S.P.S.S. Subsequently, a survey in selected health literacy-related areas in the current EU members, in candidate countries waiting to join the EU, as well as in Norway and Switzerland is presented. The survey also includes the United States. The 25 European countries produce less than one third of research on e-health literacy in comparison with the U.S.A. The Netherlands and Sweden (followed by Germany, Italy, and France) are the European countries with the highest number of published research in areas related to health literacy. Greece is in the eleventh position in the overall ranking among all countries, with 300 points in total, while Sweden comes first with 2.020 points followed by Germany with 1.456 points, Italy with 1.247, France with 1.211, Finland with 937, Spain with 693, Denmark with 622, Ireland with 587, Belgium with 578, Turkey with 428. The countries with the lowest e-health literacy scores are Cyprus with 13 points, Latvia with 6 points and Luxembourg with 1 point. Compared to other countries, Greece is relatively well positioned, and according to the survey in 1.030 participants, it is evident that the Greek citizens are adequately aware of e-health literacy.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»