Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσελέντης, Βασίλειος
dc.contributor.authorΠετροπούλου - Καρκαλά, Βάϊα Ι.
dc.date.accessioned2013-02-25T09:51:36Z
dc.date.available2013-02-25T09:51:36Z
dc.date.issued2013-02-25T09:51:36Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5205
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή έχει ως στόχο να αναδείξει την απόλυτη ανάγκη της εφαρμογής του Θεσμού των λιμένων καταφυγής σε παγκόσμιο επίπεδο. Αρχίζει με μια γενική θεώρηση του θέματος, γίνεται μια προσπάθεια ιστορικής αναφοράς των λιμένων καταφυγής προκειμένου να ενημερωθεί γενικότερα ο αναγνώστης ενώ παράλληλα εξετάζονται διάφορα τεχνικά και θεσμικά προβλήματα που προκύπτουν κατά την προσπάθεια δημιουργίας λιμένων, οι οποίοι θα μπορέσουν να προσφέρουν βοήθεια σε πλοία που έχουν υποστεί ατύχημα. Η εργασία εστιάζει επίσης στο νομικό πλαίσιο του θεσμού των λιμένων καταφυγής, αναλύοντας τη θέση των Διεθνών οργανισμών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ παράλληλα παραθέτει κάθε οδηγία που έχει τεθεί σε ισχύ, προκειμένου να τεθεί το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται το θέμα. Για να αναδειχθεί η σημασία της θεσμοθέτησης ενός συστήματος Λιμένων καταφυγής και η συμβολή που αυτό θα έχει στην μείωση ή και αντιμετώπιση της ρύπανσης, θεωρήθηκε σημαντικό να γίνει μια αναφορά στην επιβάρυνση που δέχεται ήδη το θαλάσσιο περιβάλλον από την λειτουργία των πλοίων. Έτσι γίνεται καλύτερα κατανοητό το μέγεθος της πίεσης που ασκείται στο περιβάλλον από τα ναυτικά ατυχήματα που δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν χωρίς την σωστή οργάνωση και υποδομή που προϋποθέτει η εφαρμογή ενός συστήματος λιμένων καταφυγής. Στο κεφάλαιο 2, γίνεται εκτενής αναφορά σε περιστατικά άρνησης λιμένος καταφυγής, επειδή θεωρήθηκε ότι αυτές οι αρνητικές συγκυρίες οδήγησαν την παγκόσμια ναυτική κοινότητα σε συνομιλίες και επομένως σε δημιουργία οργανισμών και νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος και του κεφαλαίου. Στο κεφάλαιο 3 περιγράφονται οι προτεινόμενες μεθοδολογίες ενός λιμένος καταφυγής. Παρουσιάζεται το σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης που πρέπει να εφαρμόζεται αλλά επίσης και το πολύ σημαντικό σχέδιο λήψης αποφάσεων που βασικά είναι αυτό που Θα καθορίσει την πορεία των πραγμάτων. Στα κεφάλαια 4, 5, 6, και 7 αναλύονται οι περιπτώσεις χωρών σε όλον τον κόσμο όσον αφορά την αντιμετώπιση των πλοίων σε κίνδυνο και την δημιουργία λιμένων καταφυγής. Στο κεφάλαιο 8, παρουσιάζεται η ανάγκη δημιουργίας περιοχών καταφυγής και νομοθεσίας επί του προβλήματος, στο Αιγαίον Πέλαγος λόγω της ιδιαίτερης σημασίας του ως πέρασμα των πλοίων σε σχέση με την τεράστια ανάγκη της διατήρησης της υγείας του θαλασσίου περιβάλλοντος για την οικονομική επιβίωση της Ελλάδας. Τέλος στο κεφάλαιο 9, παρατίθεται το νομικό πλαίσιο υπό την σκέπη του οποίου λειτουργεί ο θεσμός της παραχώρησης περιοχών καταφυγής, και η θέση των Διεθνών Οργανισμών, όπως ο ΙΜΟ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO).
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυτικά ατυχήματα
dc.subjectΠλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις
dc.subjectΛιμάνια -- Ασφάλεια
dc.subjectΝαυτιλία
dc.titleΛιμένες καταφυγής
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5205
dc.identifier.call363.123 ΠΕΤ
dc.description.abstractENThis work has a meaning if it passes on to the reader the great need for places of refuge for ships in distress, to be established in maritime countries all over the world. Extensive reference is being made to grave ship accidents of the past which have occurred at seas across the world and have caused severe environmental pollution and economic damage. Later, they forced the international shipping community to create organizations (and legislation) in which the majority of the maritime countries take part (IMO, ESPO, SAR, CMI). However, it seems impossible for the coastal states to agree to or reach a common decision on the issue of granting place of refuge to a vessel in distress. The reason is not only the differences between each country's maritime and coastal environment, but other factors like the legislation (Belgium), the vast distances (Australia), the diversity of the climate across a country (USA) and the great number of islands that depend on tourism (Greece). The case of the Aegean Archipelagos is analyzed, as best as possible. A general view of the matter of places of refuge is being given and legal and technical issues produced during the establishment of places of refuge all around the world are examined. Strategies and plans of facing a potential disastrous situation of a ship in distress, in countries with coastline, are analyzed. Criteria for selecting the place of refuge and the proper way to grant it are discussed, according to the laws of the case country. Nevertheless, granting place of refuge to a vessel in distress is not without great problems due to the numerous effects that can be caused to the environment and the nearby inhabitants.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»