dc.contributor.author | Μπακοπούλου, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2012-03-26T10:18:20Z | |
dc.date.available | 2012-03-26T10:18:20Z | |
dc.date.issued | 2012-03-26T10:18:20Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4635 | |
dc.description.abstract | Παρόλο που οι θαλάσσιες μεταφορές παρουσιάζουν τα χαμηλότερα ποσοστά εκπομπών CO2 σε σχέση με τα χερσαία μέσα μεταφοράς, η απουσία μέτρων αντιμετώπισης των αερίων του θερμοκηπίου σε συνδυασμό με την επικείμενη αύξηση του διεθνούς εμπορίου διογκώνουν το ποσοστό ρύπανσης από μέρους της ναυτιλίας. Έχει καταστεί, λοιπόν, επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής μέτρων σχεδιασμένων με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την αντιμετώπιση των ναυτιλιακών εκπομπών. Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η αξιολόγηση της αποδοτικότητας των προτεινόμενων τεχνικών, λειτουργικών και αγοροκεντρικών μέτρων, με επικρατέστερα το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, την επιβολή φόρου στα καύσιμα, τη δημιουργία ενός δείκτη ενεργειακής κατανάλωσης ανά κατηγορία πλοίου και ενός δείκτη εκπομπών CO2 για το σχεδιασμό νέων πλοίων. Σκοπός είναι να διαπιστωθεί το μέτρο εκείνο ή ένας συνδυασμός μέτρων, που θα δύναται να εφαρμοσθεί στο σύνολο της ναυτιλίας, θα είναι βιώσιμο, περιβαλλοντικά αποτελεσματικό και οικονομικά αποδοτικό. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της παρουσίασης των θετικών και των αρνητικών πτυχών κάθε πρότασης και της ανάλυσης επιστημονικών ερευνών. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Περιβάλλον και ενέργεια | |
dc.subject | Ατμόσφαιρα -- Ρύπανση | |
dc.subject | Ναυτιλία | |
dc.subject | Φορολογία | |
dc.subject | Ατμοσφαιρικό διοξείδιο του άνθρακα -- Περιβάλλον | |
dc.title | Αξιολόγηση των μέτρων μείωσης των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4635 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 363.73 ΜΠΑ | |
dc.description.abstractEN | Examining the statistics for CO2 emissions, seaborne transport is placed as the harmless to the environment, comparing to the rest of the transports. Nevertheless, the lack of specific measures against maritime carbon dioxide emissions, in combination with the impending increase of the world trade, carries the risk of aggravating the amount of greenhouse gas (GHG) emissions from shipping. It is therefore urgent for specifically designed measures engaging with the emissions abatement to be adopted. This thesis will pivot around the critical analysis and assessment of the suggested technical, operational and market-based measures. A further and more precise investigation will include the Maritime Emissions Trading Scheme (METS), the Mandatory Compensation Fund (MCF), the Energy Efficiency Design Index (EEDI) and the Energy Efficiency Operational Index (EEOI). The research’s attempt will be accomplished with the proposal of the measure -or the combination of measures–which will be successfully applicable to the maritime sector, sustainable, environmentally appropriate and cost effective. The above will be succeeded via the comparison of the proposals through their benefits and disadvantages, critical review, and scientific research analysis. | |