Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στον χώρο της εκπαίδευσης : οι αντιλήψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών

dc.contributor.advisorΔρίβας, Κυριάκος
dc.contributor.authorΠαπαθανασίου, Σταύρος
dc.date.accessioned2023-06-27T05:21:25Z
dc.date.available2023-06-27T05:21:25Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15525
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2947
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την είσοδο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην εκπαίδευση, με τη μορφή υλοποίησης σχολικών υποδομών, υπηρεσιών management τόσο στην κατεύθυνση της οικονομικής λειτουργίας ενός οργανισμού, όσο και στη διαχείριση του προσωπικού, παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση της εργασίας αποτελείται από έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια ορισμού και περιγραφής των Σ.Δ.Ι.Τ, ενώ παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά τους, οι βασικές τους αρχές, οι κίνδυνοι, τα μειονεκτήματα και τα δυνητικά τους πλεονεκτήματα. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται κατηγοριοποίηση των συμπράξεων σύμφωνα με τις κοινοτικές διατάξεις και ανάλογα με το αντικείμενό τους, το είδος τους και το μέγεθος της εμπλοκής του ιδιώτη εταίρου. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται συνοπτικά το νομικό και το θεσμικό πλαίσιο των Σ.Δ.Ι.Τ, σύμφωνα με το εθνικό και το κοινοτικό δίκαιο. Το κεφάλαιο τέσσερα αποτελεί μια ανασκόπηση των πηγών χρηματοδότησης των Σ.Δ.Ι.Τ, ενώ γίνεται και αναφορά στα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία των συμπράξεων. Στο κεφάλαιο πέντε παρουσιάζονται οι τρόποι με τους οποίους οι Σ.Δ.Ι.Τ έχουν εισαχθεί στον τομέα της εκπαίδευσης οι κυριότεροι τύποι συμβάσεων και τα πιθανά πλεονεκτήματα μειονεκτήματά τους. Τέλος, στο κεφάλαιο έξι παρουσιάζονται οι εμπειρίες από την εφαρμογή των συμβάσεων Σ.Δ.Ι.Τ από παραδείγματα τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας γίνεται μια προσπάθεια, μέσω των κατάλληλων στατιστικών εργαλείων, να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας αντιμετωπίζουν τις Σ.Δ.Ι.Τ. Τα ερωτήματα αφορούν, σε πρώτο στάδιο, το βαθμό στον οποίο γνωρίζουν την ύπαρξη των συμπράξεων και σε επόμενο στάδιο ερευνώνται οι αντιλήψεις τους σχετικά με την ευελιξία των Σ.Δ.Ι.Τ, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας στην εκπαίδευση εξαιτίας τους, την πιθανή δημιουργία εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων και το αν οι Σ.Δ.Ι.Τ οδηγούν τελικά σε ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.el
dc.format.extent103el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στον χώρο της εκπαίδευσης : οι αντιλήψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικώνel
dc.title.alternativePublic - private partnerships in education : teachers attitudes and perceptionsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe scope of this study is to examine the attitudes and perceptions of teachers of Primary and Secondary Education in relation to the entry of Public-Private Partnerships in education, in the form of the implementation of school infrastructure, management services regarding both the financial operation of an organization and the management of staff, provision of educational services and support services for the educational process. The literature review consists of six chapters. The first chapter attempts to define and describe PPPS, and presents their characteristics, basic principles, risks, drawbacks and potential advantages. The second chapter categorizes partnerships in accordance with Community provisions and according to their object, their type and the extent of the private partner's involvement. The third chapter summarizes the legal and institutional framework of PPPs, in accordance with national and Community law. Chapter four is a review of the sources of financing of PPPs, and a reference is made to the modern financial instruments of partnerships. Chapter five presents the ways in which PPPs have been introduced into the education sector, the main types of contracts and their potential advantages and disadvantages. Finally, chapter six presents experiences of implementing PPP contracts from examples both at international and national level. In the research part of the thesis an attempt is made, through the appropriate statistical tools, to investigate the way in which teachers in our country deal with PPPs. The questions concern, in a first level, the extent to which they are aware of the existence of the partnerships and in the next level their perceptions regarding the flexibility PPPs, the increase in competitiveness in education due to them, the possible creation of educational and social inequalities and whether PPPs ultimately lead to privatization of education.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣ.Δ.Ι.Τel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΥπηρεσίεςel
dc.subject.keywordΥποδομέςel
dc.subject.keywordΔημόσιος τομέαςel
dc.subject.keywordΙδιωτικός τομέαςel
dc.subject.keywordΧρηματοδότησηel
dc.date.defense2023-06-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»