dc.contributor.advisor | Δρίβας, Κυριάκος | |
dc.contributor.author | Παπαθανασίου, Σταύρος | |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T05:21:25Z | |
dc.date.available | 2023-06-27T05:21:25Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15525 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2947 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την είσοδο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην εκπαίδευση, με τη μορφή υλοποίησης σχολικών υποδομών, υπηρεσιών management τόσο στην κατεύθυνση της οικονομικής λειτουργίας ενός οργανισμού, όσο και στη διαχείριση του προσωπικού, παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η βιβλιογραφική ανασκόπηση της εργασίας αποτελείται από έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια ορισμού και περιγραφής των Σ.Δ.Ι.Τ, ενώ παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά τους, οι βασικές τους αρχές, οι κίνδυνοι, τα μειονεκτήματα και τα δυνητικά τους πλεονεκτήματα. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται κατηγοριοποίηση των συμπράξεων σύμφωνα με τις κοινοτικές διατάξεις και ανάλογα με το αντικείμενό τους, το είδος τους και το μέγεθος της εμπλοκής του ιδιώτη εταίρου. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται συνοπτικά το νομικό και το θεσμικό πλαίσιο των Σ.Δ.Ι.Τ, σύμφωνα με το εθνικό και το κοινοτικό δίκαιο. Το κεφάλαιο τέσσερα αποτελεί μια ανασκόπηση των πηγών χρηματοδότησης των Σ.Δ.Ι.Τ, ενώ γίνεται και αναφορά στα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία των συμπράξεων. Στο κεφάλαιο πέντε παρουσιάζονται οι τρόποι με τους οποίους οι Σ.Δ.Ι.Τ έχουν εισαχθεί στον τομέα της εκπαίδευσης οι κυριότεροι τύποι συμβάσεων και τα πιθανά πλεονεκτήματα μειονεκτήματά τους. Τέλος, στο κεφάλαιο έξι παρουσιάζονται οι εμπειρίες από την εφαρμογή των συμβάσεων Σ.Δ.Ι.Τ από παραδείγματα τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας γίνεται μια προσπάθεια, μέσω των κατάλληλων στατιστικών εργαλείων, να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας αντιμετωπίζουν τις Σ.Δ.Ι.Τ. Τα ερωτήματα αφορούν, σε πρώτο στάδιο, το βαθμό στον οποίο γνωρίζουν την ύπαρξη των συμπράξεων και σε επόμενο στάδιο ερευνώνται οι αντιλήψεις τους σχετικά με την ευελιξία των Σ.Δ.Ι.Τ, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας στην εκπαίδευση εξαιτίας τους, την πιθανή δημιουργία εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων και το αν οι Σ.Δ.Ι.Τ οδηγούν τελικά σε ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. | el |
dc.format.extent | 103 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στον χώρο της εκπαίδευσης : οι αντιλήψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | Public - private partnerships in education : teachers attitudes and perceptions | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The scope of this study is to examine the attitudes and perceptions of teachers of Primary and Secondary Education in relation to the entry of Public-Private Partnerships in education, in the form of the implementation of school infrastructure, management services regarding both the financial operation of an organization and the management of staff, provision of educational services and support services for the educational process.
The literature review consists of six chapters. The first chapter attempts to define and describe PPPS, and presents their characteristics, basic principles, risks, drawbacks and potential advantages. The second chapter categorizes partnerships in accordance with Community provisions and according to their object, their type and the extent of the private partner's involvement. The third chapter summarizes the legal and institutional framework of PPPs, in accordance with national and Community law. Chapter four is a review of the sources of financing of PPPs, and a reference is made to the modern financial instruments of partnerships. Chapter five presents the ways in which PPPs have been introduced into the education sector, the main types of contracts and their potential advantages and disadvantages. Finally, chapter six presents experiences of implementing PPP contracts from examples both at international and national level.
In the research part of the thesis an attempt is made, through the appropriate statistical tools, to investigate the way in which teachers in our country deal with PPPs. The questions concern, in a first level, the extent to which they are aware of the existence of the partnerships and in the next level their perceptions regarding the flexibility PPPs, the increase in competitiveness in education due to them, the possible creation of educational and social inequalities and whether PPPs ultimately lead to privatization of education. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Σ.Δ.Ι.Τ | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Υπηρεσίες | el |
dc.subject.keyword | Υποδομές | el |
dc.subject.keyword | Δημόσιος τομέας | el |
dc.subject.keyword | Ιδιωτικός τομέας | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοδότηση | el |
dc.date.defense | 2023-06-23 | |