Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑσδεράκη, Φωτεινή
dc.contributor.advisorAsderaki, Foteini
dc.contributor.authorΓεωργάκη, Ευαγγελία
dc.contributor.authorGeorgaki, Evangelia
dc.date.accessioned2023-01-09T11:26:02Z
dc.date.available2023-01-09T11:26:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14972
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2394
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την υπάρχουσα πολιτική των Διεθνών Οργανισμών για την Πρόληψη της Ριζοσπαστικοποίησης και του Βίαιου Εξτρεμισμού (ΠΒΕ) μέσω της Εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας την θεωρία του συμπλέγματος καθεστώτων. Βασίζεται στην συγκριτική μελέτη των πολιτικών πέντε Διεθνών Οργανισμών και μερικών από τα εξειδικευμένα όργανά τους: 1) τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) και 1.α) την Εκπαιδευτική, Επιστημονική και Πολιτιστική Οργάνωση Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) και 1.β) το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ηνωμένων Εθνών (UNDP), 2) την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και 2.α) το Δίκτυο Ευαισθητοποίησης για την Ριζοσπαστικοποίηση (RAN), 3) το Συμβούλιο της Ευρώπης (ΣτE), 4) τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και 5) την Διεθνή Τράπεζα (ΔΤ). Η εργασία προέκυψε με στόχο να καλύψει την ανάγκη παροχής στους εκπαιδευτικούς και σε άλλους ερευνητές μίας εμπεριστατωμένης κατανόησης της εξέλιξης των πολιτικών των Διεθνών Οργανισμών, οι οποίες εμπλέκουν την εκπαίδευση στην Πρόληψη της Ριζοσπαστικοποίησης και του Βίαιου Εξτρεμισμού και μίας παρουσίασης του σκεπτικού που βρίσκεται πίσω από τις παρεμβάσεις και τα προγράμματα που εκπορεύονται από τους Διεθνείς Οργανισμούς και είναι ειδικά σχεδιασμένα για να εφαρμοσθούν στα σχολεία. Μετά από μία συνοπτική παρουσίαση του ιστορικού πλαισίου, μία επισκόπηση των κρίσιμων για την μελέτη όρων αποκαλύπτει την έλλειψη συναίνεσης σχετικά με τους ορισμούς που δίνονται από τους διάφορους παράγοντες που ασχολούνται με την Πρόληψη της Ριζοσπαστικοποίησης και του Βίαιου Εξτρεμισμού. Η εργασία αυτή επιχειρεί να εντοπίσει τη χρονική στιγμή όταν η εκπαίδευση μπήκε στο πεδίο ενδιαφέροντος των πολιτικών των Διεθνών Οργανισμών για την Καταπολέμηση του Βίαιου Εξτρεμισμού και την Πρόληψη της Ριζοσπαστικοποίησης και του Βίαιου Εξτρεμισμού. Η συζήτησή μας είναι κυρίως για τον ρόλο που ανατίθεται στην εκπαίδευση για την Πρόληψη του Βίαιου Εξτρεμισμού από τους Διεθνείς Οργανισμούς και πώς αυτός έρχεται σε αντίθεση με τις βασικές αρχές και αποστολή της εκπαίδευσης. H εργασία καταλήγει με προτάσεις για περαιτέρω έρευνα και δράσεις.el
dc.format.extent72el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titlePrevention of radicalisation and violent extremism through education programmes of international organisationsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis dissertation examines the existing policies of the International Organisations on the Prevention of Radicalization and Violent Extremism (PVE) through Education using the regime complexity theory. It is based on the comparative study of the policies of five International Organisations and some of their specialized organs: 1) United Nations (UN), and 1.a) United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation (UNESCO) and 1.b) United Nations Development Programme (UNDP), 2) European Union (EU) and 2.a) Radicalisation Awareness Network (RAN), 3) the Council of Europe (CoE), 4) the Organisation of Economic Cooperation and Development (OECD) and 5) World Bank (WB). The dissertation came up to cover the need to provide educators and other researchers with a comprehensive understanding of the evolution of the International Organisations’ policies that engaged education in PVE and a presentation of the rationale that lies behind the interventions and projects which derive from the IOs and are specifically designed to be implemented at schools. After a concise presentation of the historical context, an overview of the terms critical to the study reveals the lack of consensus on the definitions given by the various agents involved in PVE. The dissertation tries to pinpoint the time when education came into the scope of the International Organisations’ policies on Countering Violent Extremism and PVE. Our discussion is mainly about the role assigned to education on PVE by the IOs and how this contradicts its core values and mission. The dissertation ends with recommendations for further research and actions.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΔιεθνείς οργανισμοίel
dc.subject.keywordΠρόληψηel
dc.subject.keywordΡιζοσπαστικοποίησηel
dc.subject.keywordΒίαιος εξτρεμισμόςel
dc.subject.keywordΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.date.defense2022-12-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»