Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διοίκηση ολικής ποιότητας στον τομέα της υγείας

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΠρώιου, Δήμητρα
dc.date.accessioned2022-12-01T07:54:45Z
dc.date.available2022-12-01T07:54:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14862
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2284
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στα ζητήματα τα οποία αφορούν τη διοίκηση των δημοσίων οργανισμών και, πιο συγκεκριμένα και αναλυτικά, τις μονάδες υγείας. Για τις μονάδες υγείας επισημαίνεται πως θεωρούνται ως οργανισμοί οι οποίοι προσφέρουν υψηλής ποιότητας φροντίδα υγείας και έχουν ως θεμέλιο τους την ασφάλεια των ασθενών. Η ασφάλεια μαζί με την αποφυγή των λαθών, θεωρούνται, λοιπόν, προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία των μονάδων υγείας. Χωρίς να υπάρχει εστίαση στις δύο αυτές διαστάσεις της ποιότητας των οργανισμών υγείας, δεν υπάρχει και ανάπτυξη αυτών καθώς και ικανοποίηση των ασθενών. Επίσης, η ποιότητα αποτελεί, μεν, μία ευρεία έννοια, αλλά τυποποιείται. Τα διεθνή πρότυπα ποιότητας τα οποία εφαρμόζονται ακολουθούν τις αρχές της φιλοσοφίας της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας που επικεντρώνεται στην υγιεινή και την ασφάλεια των χώρων και των εγκαταστάσεων όσο και στην ικανοποίηση των πελατών, ο οποίοι στην περίπτωση των δημόσιων οργανισμών είναι οι πολίτες. Για μία μονάδα υγείας, η εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας οδηγεί στην αύξηση της ποιότητας της διοίκησης, σε βελτιώσεις στη διαχείριση του προϋπολογισμού, στην έγκαιρη αντιμετώπιση των κρίσεων καθώς και στην αύξηση της αποδοτικότητας. Ωστόσο, όπως συζητείται και σε όλο το εύρος της διπλωματικής, δηλαδή το κυρίως μέρος αυτής, το να μιλά κανείς για διασφάλιση της ποιότητας δεν σημαίνει απαραίτητα πως αυτή διασφαλίζεται. Ως εκ τούτου, απαιτείται να εφαρμόζεται και μια σαφής στρατηγική αξιολόγησης της απόδοσης, της αποτελεσματικότητας και της σχέσης κόστους αποτελεσματικότητα στις μονάδες υγείας. Χαρακτηριστικά, συζητούνται οι βασικές ποσοτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στη διοίκηση των μονάδων υγείας και, έπειτα, προτείνεται η εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης που είναι ένα σαφές μεθοδολογικό πλαίσιο που βασίζεται στις αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ. Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης εφαρμόζει εννέα κριτήρια της ποιότητας και βασίζεται στην εσωτερική αξιολόγηση. Η εσωτερική αξιολόγηση λαμβάνει χώρα από μία Ομάδα Έργου / Αξιολόγησης που συγκρίνουν τις δικές τους εκτιμήσεις για τα εννέα κριτήρια και τα επιμέρους υποκριτήρια του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης και αυτές των ασθενών (πολίτες) ή των εργαζόμενων ή και των δύο. Η διοίκηση των μονάδων υγείας, έτσι, με την εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης καθίσταται ένα πιο ολοκληρωμένο και σαφές έργο με συγκεκριμένα βήματα και προϋποθέσεις. Η ανάλυση, δε, δεν είναι μόνο θεωρητική αλλά και επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα παραδείγματα τα οποία αφορούν την ελληνική πραγματικότητα.el
dc.format.extent123el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/*
dc.titleΔιοίκηση ολικής ποιότητας στον τομέα της υγείαςel
dc.title.alternativeTotal quality management in healthcareel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis dissertation focuses on issues concerning the administration of public bodies and, more specifically and in detail, the health units. For the health units it is pointed out that they are considered as organizations that offer high quality health care that is based on patient safety. Safety, together with the avoidance of mistakes, are therefore considered prerequisites for the proper operation of the health units. Without a focus on these two dimensions of the quality of health organizations, there is no growth and patient satisfaction. Also, quality is a broad concept, but it is standardized. The international quality standards that are applied follow the principles of the philosophy of Total Quality Management that focuses on the hygiene and safety of the premises and facilities as well as customer satisfaction, ie in the case of public organizations of citizens. For a health unit, the application of the principles of Total Quality Management leads to an increase in the quality of management, to improvements in budget management, to the timely response to crises as well as to the increase of efficiency. However, as discussed in the whole range of diplomacy, ie the main part of it, talking about quality assurance does not necessarily mean that it is guaranteed. Therefore, a clear strategy for evaluating the efficiency, effectiveness and cost-effectiveness of health facilities is required. Typically, the basic quantitative methods used in the management of health units are discussed and then the implementation of the Common Evaluation Framework is proposed, which is a clear methodological framework based on the principles of Total Quality Management and New Public Management. The Common Evaluation Framework applies nine quality criteria and is based on internal evaluation. The internal evaluation takes place by a Project / Evaluation Team that compares their own assessments of the nine criteria and sub-criteria of the Common Evaluation Framework and those of patients (citizens) or employees or both. The management of the health units, thus, with the implementation of the Common Evaluation Framework becomes a more complete and clearer task with specific steps and conditions. The analysis, however, is not only theoretical but also focuses on specific examples which concern the Greek case.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΔιοίκηση μονάδων υγείαςel
dc.subject.keywordΔημόσια υγείαel
dc.subject.keywordΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΝέο δημόσιο μάνατζμεντel
dc.subject.keywordΚοινό πλαίσιο αξιολόγησηςel
dc.date.defense2022-08-31


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»