Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η σχεσιακή ηγεσία και η οργανωσιακή συμπεριφορά στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού των εκπαιδευτικών μονάδων

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΜόρσικα, Εύα
dc.date.accessioned2022-11-21T06:21:38Z
dc.date.available2022-11-21T06:21:38Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14819
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2241
dc.description.abstractΑυτή η διπλωματική εργασία μελετά την έννοια της σχεσιακής ηγεσίας σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό και την σύνδεσή της με τον ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η σχεσιακή ηγεσία μελετάται σε σχέση με τον σχεσιακό διάλογο και την συμβολή αυτών των δύο παραγόντων στις διαπροσωπικές σχέσεις ως βασικοί παράγοντες για την ύπαρξη της ηγεσίας σε μία εκπαιδευτική μονάδα. Ένα βασικό ερώτημα της μελέτης είναι κατά πόσο ο διευθυντής/τρια είναι κοντά στην ομάδα των εκπαιδευτικών για την επίλυση των συγκρούσεων και για την εκπλήρωση των στόχων της ομάδας, έχοντας θετική επικοινωνία. Ένα άλλο ερώτημα που ερευνάται σε αυτήν την ερευνητική εργασία είναι αν οι γυναίκες/εργαζόμενες αντιμετωπίζουν εμπόδια στην εργασιακή τους διαδικασία και αν το φαινόμενο της «διαφορετικότητας» στηρίζεται θετικά σε έναν εργασιακό χώρο όπως η σχολική μονάδα. Επίσης, μελετάται αν ο διευθυντής/τρια επιβραβεύει την καλή απόδοση των εργαζομένων με τεχνικές ενθάρρυνσης και αν σε περίπτωση σύγκρουσης εντοπίζει το πρόβλημα της σύγκρουσης και κάνει διάλογο με τον εργαζόμενο/εκπαιδευτικό, μιλώντας με στοργική φωνή και έχοντας οπτική επαφή μαζί του. Τα ερωτήματα αυτά μελετώνται σε σχέση με τον κοινωνικό σύνολο και κατά πόσο τα αποτελέσματα της μελέτης συνδέονται με τα κοινωνικά δίκτυα. Η μελέτη αυτή βασίστηκε στις απαντήσεις 61 εκπαιδευτικών από την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανδρών και γυναικών από την πόλη της Αθήνας και την υπόλοιπη Ελλάδα. Τα συμπεράσματά μας σχετικά με την έρευνα είναι ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, στηρίζει την νόμιμη λειτουργία του οργανισμού, έχοντας καλή επικοινωνία και κατασκευάζοντας την κοινωνική αλληλεπίδραση. Έτσι, αναπτύσσοντας τις σχέσεις στον οργανισμό αναπτύσσουν την κοινότητα προς όφελος του κοινού καλού, μία κοινότητα που βασίζεται στις σχέσεις μεταξύ των μελών και την ηγεσία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ικανότητα της οικοδόμησης και της ανοικοδόμησης της κοινότητας, βάσει της επικοινωνίας και της γλώσσας, όντας σύγχρονοι ηγέτες. Επίσης στοχεύουν στην ομαδικότητα και λαμβάνουν άμεσα αποφάσεις στηρίζοντας τη νομιμότητα και στηρίζοντας επίσης τα κοινωνικά φαινόμενα όπως η διαφορετικότητα, η ισότητα των φύλων, η γυάλινη οροφή και η κοινωνική δικαιοσύνη. Αυτό μας δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν καταρρίψει τα στερεότυπα και αναπτύσσουν την κοινότητα και την ηγεσία σε σύνδεση με την ευρύτερη κοινωνία.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ σχεσιακή ηγεσία και η οργανωσιακή συμπεριφορά στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού των εκπαιδευτικών μονάδωνel
dc.title.alternativeRelational leadership and organizational behavior in human resource management of educational unitsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis master thesis studies the concept of the relational leadership in an educational unit and its connection to the wider community. The relational leadership is studied in relation to the relational dialogue and the contribution of these two factors is studied in relation to the interpersonal relationships, which are key factors for the existence of the leadership in an educational unit. A key study question is, whether the principal is close to the team of the educators to resolve the conflicts and to fulfill the goals of the team by having positive communication. Another question that is researched in this research study is, whether the women/employees, face barriers in their work process and whether the phenomenon of "diversity" is positively supported in a workplace such as a school unit. It is also studied whether the manager rewards the good efficiency of the employees using encouragement techniques and whether in case of a conflict, he/she identifies the problem of the conflict and dialogues with the employee/educator by speaking in a caring voice and having an eye contact with him/her. These questions are studied in relation to the social community and it is also studied whether the results of the study are related to the social networks. This research study was based on the responses of 61 teachers from the primary and the secondary education, male and female, from Athens and from the rest of Greece. Our conclusions about the study are that the majority of the educators support the legitimate functioning of the organization by having a good communication and constructing the social interaction. Thus, by developing the relationships in the organization, they develop the community for the common good, a community that is based on the relationships between the members and the leadership. The educators have the ability of building and rebuilding the community, which is based on the communication and the language, by being contemporary leaders. They also aim for the teamwork and make direct decisions, supporting the legitimacy and also supporting the social phenomena such as diversity, gender equality, glass ceiling and social justice. This shows us that the educators and the school leaders have broken down the stereotypes and are developing the community and the leadership in connection with the wider society.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣχεσιακή ηγεσίαel
dc.subject.keywordΙσότητα των φύλωνel
dc.subject.keywordΔιαφορετικότηταel
dc.subject.keywordΚοινωνικά δίκτυαel
dc.subject.keywordΚονστρουκτιβισμόςel
dc.subject.keywordΟργανωτική συμπεριφοράel
dc.subject.keywordΣχεσιακός διάλογοςel
dc.subject.keywordΠρακτορείοel
dc.date.defense2022-11-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»