Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης : διερευνώντας απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΚαλογεράκης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΚαρασακαλή, Σοφία
dc.date.accessioned2022-11-10T05:31:03Z
dc.date.available2022-11-10T05:31:03Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14795
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2217
dc.description.abstractΗ παγκοσμιοποίηση έχει επιφέρει πολλές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη και η μετανάστευση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά ζητήματα διεθνώς. Η Ελλάδα με το πέρασμα των χρόνων, από έναν σχετικά ομοιογενή πληθυσμό, έχει μετατραπεί σιγά σιγά σε ένα χωνευτήρι λαών και πολιτισμών. Οι συνεπακόλουθες κοινωνικές ανακατατάξεις στη δομή και τη λειτουργία της ελληνικής κοινωνίας, έχουν επηρεάσει διάφορους τομείς, όπως η εργασία, η ασφάλεια, η υγεία και η παιδεία. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση θεωρείται η πλέον ενδεδειγμένη προσέγγιση της πολιτισμικής ετερότητας και της εξάλειψης των διακρίσεων, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων στα σχολεία. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση της σχολικής ηγεσίας με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τη συμβολή των εκπαιδευτικών και των διευθυντών στην προώθησή της. Για τον σκοπό αυτό καταρτίστηκε ένα ερωτηματολόγιο, ανοικτού και κλειστού τύπου ερωτήσεων, το οποίο δόθηκε σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται σε σχολεία τόσο της Αττικής, όσο και της επαρχίας. Στη συνέχεια τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύθηκαν και συσχετίστηκαν με την ελληνική και την παγκόσμια βιβλιογραφία. Τέλος, εξήχθησαν συμπεράσματα για την εφαρμογή των αρχών της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, την ανάδειξη του ρόλου της σχολικής ηγεσίας στην προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, την επάρκεια των εκπαιδευτικών να διαχειριστούν την πολιτισμική ανομοιογένεια στα σχολεία και το εκπαιδευτικό μοντέλο διαχείρισης του πολιτισμικού πλουραλισμού που χρησιμοποιείται σήμερα.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΟ ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης : διερευνώντας απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeThe role of school leadership in promoting intercultural education : investigating teachers’ views in primary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENGlobalization has brought many changes to the world map and migration is one of the most important social issues internationally. Over the years, Greece, from a relatively homogeneous population, has slowly turned into a melting pot of people and cultures. The consequent social rearrangements in the structure and functioning of the Greek society have affected various sectors, such as labour, security, health and education. Intercultural education is considered to be the most appropriate approach to cultural diversity and the elimination of discrimination, stereotypes and prejudices in schools. This thesis examines the relationship of school leadership with intercultural education and the contribution of teachers and principals to its promotion. For this purpose, a questionnaire was designed, with open and closed type questions, which was given to primary education teachers, who work in schools both in Attica and in the province. Afterwards, the results of the research were analyzed and correlated with the Greek and international literature. Finally, conclusions were drawn on the implementation of the principles of inclusive education, highlighting the role of school leadership in promoting intercultural education, the competence of teachers to manage cultural heterogeneity in schools and the educational model of managing cultural pluralism that is used todayel
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΣχολική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΙσότηταel
dc.subject.keywordΠολιτισμική ετερότηταel
dc.subject.keywordΠαγκοσμιοποίησηel
dc.subject.keywordΙσονομίαel
dc.subject.keywordΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΠολυπολιτισμικόςel
dc.date.defense2022-11-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»