dc.contributor.advisor | Καλογεράκης, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Τσιλιγγίρη, Θεοδώρα | |
dc.date.accessioned | 2022-07-28T07:15:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-28T07:15:14Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14504 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1927 | |
dc.description.abstract | Αυτή η εργασία αποτελεί μια συνεισφορά στα πεδία της επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, και πιο συγκεκριμένα στην περίπτωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις που έγιναν σε 10 (δέκα) εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έγινε προσπάθεια διερεύνησης των απόψεων και των πρακτικών των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναφορικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, θέτοντας παράλληλα και τα ζητήματα της επαγγελματικής ταυτότητας και της βελτίωσης των επιδόσεων των μαθητών μέσω της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί γενικά έδειξαν θετική στάση σε ότι αφορά την επαγγελματική τους ανάπτυξη και συνειδητοποιούν την σημασία της σε μια κοινωνία που συνεχώς εξελίσσεται. Τα κεντρικά ζητήματα που προέκυψαν από την ανάλυση δεδομένων είναι η ανάγκη για πιο βιωματικές επιμορφώσεις, η σημασία και αναγκαιότητα των επιμορφώσεων, η αξία της αλληλεπίδρασης με άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας (συνάδελφοι, σχολικοί ηγέτες, επιμορφωτές) καθώς και η αξία της εργασιακής εμπειρίας. Παράλληλα, αναδείχθηκαν ως βασικά ζητήματα στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών οι επιρροές στις επιδόσεις των μαθητών, η ανάγκη για επιμόρφωση σε θέματα διαπολιτισμικότητας, συμπερίληψης και χρήσης ΤΠΕ και η αδυναμία του σχολικού συστήματος να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά κρίσεις που προκύπτουν (πανδημία Covid-19). Οι μελλοντικές μελέτες θα είχε ενδιαφέρον να στραφούν στην αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών και μαθητών και τη σημασία αυτής στην επαγγελματική ανάπτυξη και ταυτότητα των εκπαιδευτικών, ειδικά σε πλαίσιο αλληλεπικαλυπτόμενων κρίσεων – συγκεκριμένα η οικονομική, η μεταναστευτική και η πανδημική κρίση. | el |
dc.format.extent | 67 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών: η περίπτωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Training and professional development of teachers: the case of Primary Education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This study is a qualitative research on educators’ training and professional development. Through semi-structured interviews conducted with 10 (ten) teachers of Primary Education, an attempt was made to investigate their views and practices regarding their professional development, while raising the issues of professional identity and the effect on student outcomes. Teachers have generally shown a positive attitude towards their professional development and are aware of its importance in an ever-evolving society. The main issues that emerged from the data analysis are the need for more experiential training, the importance and necessity of training, the value of interacting with other members of the school community (colleagues, school leaders, trainers) as well as the value of work experience. At the same time, the influences on students' performance, the need for training in intercultural practices, inclusion and the use of ICT, and also the inability of the school system to deal effectively with emerging crises (such as the Covid-19 pandemic) emerged as key issues in the professional development of teachers. Future studies could focus on teacher-student interaction and its importance to teachers' professional development and identity, especially in the context of overlapping crises – namely the economic, immigration and pandemic crises. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική ταυτότητα | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματισμός | el |
dc.subject.keyword | Επιμόρφωση εκπαιδευτικών | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2022-07-16 | |