dc.contributor.advisor | Κατσάνης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Ψώρρας, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2022-05-18T05:32:20Z | |
dc.date.available | 2022-05-18T05:32:20Z | |
dc.date.issued | 2022-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14358 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1781 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις νέες τεχνολογίες ναυπηγικών συστημάτων που εφαρμόζονται στα πλοία προκειμένου να περιοριστεί η ενέργεια που καταναλώνουν, και, κατ’ επέκταση, η κατανάλωση καυσίμου. Αρχικά, περιγράφεται η συνεισφορά της ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο ως ο κύριος μεταφορέας και η επίδραση της στο παγκόσμιο κλίμα. Ακολουθεί η περιγραφή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου όσον αφορά τους κανονισμούς του IMO για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων από τα πλοία. Αυτό επιβάλλει τη λήψη διορθωτικών μέτρων και την εναρμόνιση με τους απαιτούμενους ενεργειακούς δείκτες, όπως τον EEXI και τον CII. Υπό το πρίσμα των απαιτούμενων ενεργειών που καθορίζονται από τον IMO, παρουσιάζονται οι υφιστάμενες νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας που βρίσκουν εφαρμογή στα πλοία και η επίδρασή τους στην εξοικονόμηση ενέργειας. Παράδειγμα τέτοιων ναυπηγικών συστημάτων είναι το PBCF, οι αγωγοί εξισορρόπησης ροής πριν την προπέλα, η χρήση της αιολικής ενέργειας ως υποβοήθηση της πρόωσης και το Air Lubrication System. Κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης υιοθέτησης του εκάστοτε μέτρου παρουσιάζονται τα διαθέσιμα εργαλεία, που αξιολογούν την εν γένει απόδοση του. Η λήψη απόφασης δύναται να στηριχτεί σε αποτελέσματα CFD, EFD και σε πραγματικά δεδομένα. Τέλος, παρουσιάζεται το υπολογιστικό εργαλείο EE APPRAISAL TOOL FOR IMO του νηογνώμονα DNV-GL, που χρησιμοποιεί διάφορα δεδομένα ώστε να μπορεί να εκτιμηθεί το κατά πόσο είναι εφικτή η εφαρμογή τους σε σχέση με το κόστος εγκατάστασης και την απόσβεση της επένδυσης. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ναυπηγικά συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας σε πλοία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This study deals with the new technologies of shipbuilding energy saving devices and methods applied to ships in order to save the energy they consume, and, consequently, the fuel consumption. Initially, the contribution of shipping to world trade as the main carrier and its impact on the global climate is described. Subsequently, is described the existing legal framework regarding IMO regulations for the reduction of air pollutants from ships. This imposes corrective actions and harmonization with the required energy indicators, such as the EEXI and the CII. In the framework of the required actions set by the IMO, the existing new energy saving devices that are applied to ships and their impact on energy saving are presented. Examples of such energy saving devices are, the PBCF, pre-swirl ducts, the use of wind power as propulsion assistance and the Air Lubrication System. During the decision-making process for the adoption of each measure, the available tools are presented, which evaluate their overall performance. The decision can be based on CFD, EFD results and full-scale data. Finally, the model EE APPRAISAL TOOL FOR IMO of the DNV-GL classifier is presented, which uses various data so that it can be assessed whether their application is feasible relatively to the installation cost and the amortization of the investment. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ενεργειακή απόδοση | el |
dc.subject.keyword | Εξοικονόμηση καυσίμου | el |
dc.subject.keyword | Μείωση εκπομπών αέριων ρύπων | el |
dc.date.defense | 2022-03-17 | |