Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑσδεράκη, Φωτεινή
dc.contributor.authorΨυλλάκη, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2022-02-02T12:39:01Z
dc.date.available2022-02-02T12:39:01Z
dc.date.issued2021-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14076
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1499
dc.description.abstractΟι συνεχείς εξελίξεις που υφίστανται στην κοινωνία, σηματοδοτούν την ανάγκη για διαρκή βελτίωση, ανανέωση και επικαιροποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των πολιτών. Η πολιτική που αφορά την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες οφείλει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται, λαμβάνοντας υπόψιν και ικανοποιώντας τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες όσων συμμετέχουν σε αυτή. Μια βασική συνιστώσα αφορά το ζήτημα της πρόσβασης και ενσωμάτωσης όλων των ατόμων στην εκπαίδευση. Πράγματι υπάρχουν διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα, νόμοι, Συνθήκες που διαφυλάττουν την ισότιμη και ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση, εκκινώντας ότι είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Ωστόσο προκύπτει εύλογα το ερώτημα κατά πόσον αυτή η πρόσβαση υλοποιείται και είναι υπαρκτή, και όχι μονάχα μια διακήρυξη. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθεί αφενός η πρόσβαση και αφετέρου η ενσωμάτωση των κωφών φοιτητών/ριών στην Ανώτατη εκπαίδευση, εστιάζοντας στην περίπτωση της Ελλάδας. Προτού εστιάσουμε στη μελέτη περίπτωσης, κρίθηκε σκόπιμο να παρουσιαστεί το συνολικό Ευρωπαϊκό πλαίσιο, το οποίο στηρίζει την πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην Ανώτατη εκπαίδευση, δίνοντας έμφαση και σε συγκεκριμένες αναφορές στους Κωφούς φοιτητές/ριες. Το θέμα της παρούσας εργασίας επιλέχθηκε καθώς η πρόσβαση όλων των ανθρώπων στην εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά θεμελιώδες δικαίωμα, το οποίο εφοδιάζει τα άτομα με γνώσεις, δεξιότητες και τα καθιστά σημαντικούς αρωγούς της ανάπτυξης και της προόδου των κοινωνιών. Για τους στόχους της εργασίας, πραγματοποιήθηκε μελέτη της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανασκόπηση των πολιτικών στην Ελλάδα και επισκόπηση της πραγματικότητας των Ελληνικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, των οποίων η οργάνωση είναι ευθύνη του κράτους, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει υποστηρικτικό ρόλο. Βασική συνιστώσα, πέραν της διερεύνησης του θεωρητικού σκέλους, ήταν και η διερεύνηση των απόψεων των κωφών φοιτητών/ριών σχετικά με την πρόσβαση και ένταξή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω τριών ερωτηματολογίων που απευθύνθηκαν προς Κωφούς/ες φοιτητές/ριες που σπουδάζουν σε Ελληνικά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, τους Καθηγητές/ριες, καθώς και μέλη των Ιδρυμάτων και διεξήχθη μια μόνο συνέντευξη, με τη βοήθεια διερμηνείας, με μια κωφή απόφοιτο.el
dc.format.extent135el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/*
dc.titleΗ πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υποστήριξη / ενσωμάτωση των κωφών φοιτητών στην ανώτατη εκπαίδευση. Η περίπτωση της Ελλάδαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe contemporary era is influenced by rapid changes, which mark the need for continuous improvement, renewal and upskilling of citizens’ knowledge and skills. The educational policy should be designed and implemented, by satisfying the needs and peculiarities of its participants. Therefore, the modern educational reality requires the prominence and study of issues related to the access of all individuals to education. The aim of this Thesis is to study the access of deaf students in higher education, focusing on the Greek reality. Τhe overall European framework, which supports the access of people with disabilities in higher education, is being presented, while emphasis is given to the specific references made for the deaf students. The topic of this Thesis was selected, taking into account that the access of all people to education is a fundamental right, which equips all people with knowledge, skills and renders them contributors to the development and progress of the societies. To achieve the objectives of this Thesis, a study of the European Union’s policy was carried out, along with a review of the Greek policies about the inclusion and an overview of the Greek Higher Education Institutions’ reality. In the Greek Higher Education Institutions, the teaching content and organization is a responsibility of the state, and the European Union has a supporting role. A key component of this research, except for researching the theoretical part, was the investigation of the views of deaf students regarding their access and inclusion in Higher Education in Greece. Three questionnaires were developed, which targeted the deaf students studying in Greek Higher Education Institutions, the Professors, and the members of the Institutions as well. Finally, one interview was conducted with a deaf graduate.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΚωφοί φοιτητέςel
dc.subject.keywordΚωφές φοιτήτριεςel
dc.subject.keywordΑνώτατη εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΠρόσβασηel
dc.subject.keywordΙσότηταel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.date.defense2021-12-13


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»