dc.contributor.advisor | Μενδρινού, Μαρία | |
dc.contributor.author | Τοψή, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2021-12-21T11:16:25Z | |
dc.date.available | 2021-12-21T11:16:25Z | |
dc.date.issued | 2021-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13997 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1420 | |
dc.description.abstract | Η επιτυχής ενσωμάτωση των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων ορίζεται από ένα συνεχές μέτρων προστασίας και μέριμνας. Η διασφάλιση ασφαλών συνθηκών διαβίωσης, η προστασία της ψυχικής και σωματικής υγείας του παιδιού, η εκπαίδευση, τα θετικά ερεθίσματα και η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ταλέντων αποτελούν καλές πρακτικές για την κοινωνική ένταξη των παιδιών στην εκάστοτε χώρα υποδοχής. Η παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων με την εκπαίδευση και τον όρο «ευαλωτότητα» που τείνει να προσδιορίζει τον πληθυσμό των ασυνόδευτων παιδιών. Μέσα από την ανάπτυξη ενός ερευνητικού σχεδιασμού θεμελιωμένης θεωρίας, προσπαθούμε να διερευνήσουμε πώς κατασκευάζεται κοινωνικά η ευαλωτότητα και ποια η επιρροή της στη σχολική ζωή των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων. Κατά την άποψή μας, η έννοια της ευαλωτότητας αποτελεί ένα σύνθετο εργαλείο αξιολόγησης των δυσκολιών, που τείνει να προσδιορίζει την ταυτότητα των ανηλίκων, λειτουργώντας ανασταλτικά στη διαδικασία της σχολειοποίησης και της κοινωνικής ένταξης. | el |
dc.format.extent | 67 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η σχολική φοίτηση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων: η περίπτωση των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων | el |
dc.title.alternative | School attendance of vulnerable groups: the case of unaccompanied minors | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Successful integration of unaccompanied minor is defined by a continuous measure of protection and care. Ensuring safe living conditions, protecting the child's mental and physical health, education, positive stimuli, developing skills and talents are some good practices for the social inclusion in the host country. This paper explores the relationship between unaccompanied minor and education and the term of "vulnerability" that tends to identify the population of unaccompanied children. Through the development of a grounded theory research project, we try to explore how vulnerability is constructed by the society and the impacts on the school life of unaccompanied minor. In our view, vulnerability is a complex tool for assessing the difficulties, which tends to identify the minors, acting as a deterrent to the process of schooling and social inclusion. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες | el |
dc.subject.keyword | Ευαλωτότητα | el |
dc.subject.keyword | Σχολειοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Θεμελιωμένη θεωρία | el |
dc.subject.keyword | Δικαιώματα | el |
dc.date.defense | 2021-10-11 | |