Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η σχολική φοίτηση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων: η περίπτωση των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων

dc.contributor.advisorΜενδρινού, Μαρία
dc.contributor.authorΤοψή, Ειρήνη
dc.date.accessioned2021-12-21T11:16:25Z
dc.date.available2021-12-21T11:16:25Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13997
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1420
dc.description.abstractΗ επιτυχής ενσωμάτωση των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων ορίζεται από ένα συνεχές μέτρων προστασίας και μέριμνας. Η διασφάλιση ασφαλών συνθηκών διαβίωσης, η προστασία της ψυχικής και σωματικής υγείας του παιδιού, η εκπαίδευση, τα θετικά ερεθίσματα και η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ταλέντων αποτελούν καλές πρακτικές για την κοινωνική ένταξη των παιδιών στην εκάστοτε χώρα υποδοχής. Η παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων με την εκπαίδευση και τον όρο «ευαλωτότητα» που τείνει να προσδιορίζει τον πληθυσμό των ασυνόδευτων παιδιών. Μέσα από την ανάπτυξη ενός ερευνητικού σχεδιασμού θεμελιωμένης θεωρίας, προσπαθούμε να διερευνήσουμε πώς κατασκευάζεται κοινωνικά η ευαλωτότητα και ποια η επιρροή της στη σχολική ζωή των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων. Κατά την άποψή μας, η έννοια της ευαλωτότητας αποτελεί ένα σύνθετο εργαλείο αξιολόγησης των δυσκολιών, που τείνει να προσδιορίζει την ταυτότητα των ανηλίκων, λειτουργώντας ανασταλτικά στη διαδικασία της σχολειοποίησης και της κοινωνικής ένταξης.el
dc.format.extent67el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ σχολική φοίτηση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων: η περίπτωση των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγωνel
dc.title.alternativeSchool attendance of vulnerable groups: the case of unaccompanied minorsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENSuccessful integration of unaccompanied minor is defined by a continuous measure of protection and care. Ensuring safe living conditions, protecting the child's mental and physical health, education, positive stimuli, developing skills and talents are some good practices for the social inclusion in the host country. This paper explores the relationship between unaccompanied minor and education and the term of "vulnerability" that tends to identify the population of unaccompanied children. Through the development of a grounded theory research project, we try to explore how vulnerability is constructed by the society and the impacts on the school life of unaccompanied minor. In our view, vulnerability is a complex tool for assessing the difficulties, which tends to identify the minors, acting as a deterrent to the process of schooling and social inclusion.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΑσυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγεςel
dc.subject.keywordΕυαλωτότηταel
dc.subject.keywordΣχολειοποίησηel
dc.subject.keywordΘεμελιωμένη θεωρίαel
dc.subject.keywordΔικαιώματαel
dc.date.defense2021-10-11


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»