dc.contributor.advisor | Γιαννέλης, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Καρατάσιου, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2021-11-22T07:03:16Z | |
dc.date.available | 2021-11-22T07:03:16Z | |
dc.date.issued | 2021-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13859 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1282 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα σχετικά με το βαθμό αυτονομίας που υπάρχει στα σχολεία της Ελλάδας και το βαθμό επιθυμητής αυτονομίας από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Το δείγμα αποτελείται από 159 εκπαιδευτικούς από τον Νομό Αττικής. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με γραπτό ερωτηματολόγιο. Οι ερωτήσεις αφορούν το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί έχουν αυτονομία σε παιδαγωγικά μείζονα ζητήματα αλλά και κατά πόσο εμπλέκονται ή επιθυμούν να εμπλακούν σε διοικητικά και επαγγελματικά θέματα που τους αφορούν άμεσα . Οι τελευταίες ερωτήσεις επιχειρούν να συνδέσουν την αυτονομία με την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τις συνθήκες εργασίας τους.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι βαθιά συγκεντρωτικό με την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να στερείται την επαγγελματική της αυτονομία σε βασικούς τομείς και λίγοι να είναι αυτοί που να δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Το πιο βασικό, όμως, είναι ότι όλοι επιθυμούν την αυτονομία τους στο επάγγελμα τους και μάλιστα πιο έντονα εκείνοι που μέχρι τώρα δεν διαθέτουν σχεδόν καθόλου | el |
dc.format.extent | 84 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ρόλος της αυτονομίας στη λειτουργία των σχολικών μονάδων | el |
dc.title.alternative | The role of school autonomy in education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present paper looks into the views of Greek teachers on school autonomy. Do they have any autonomy in their workplace? Do they need more ? Thesearethemainquestionsofthesurvey. 159 GreekteachersfromAthenswereoursample. The research was carried out with a written questionnaire. It isinvestigated whether the Greek teachers have pedagogicaland administrative autonomy. Also ,it is being researched if they are able to decide for professional development matters and if teacher autonomy is related to job satisfaction.
As the research results show , the greek educational system is still centralized because the majority of teachers do not have autonomy in basic matters and only few of them decline satisfied from their job. A basic research finding is that all the participants wish for more school autonomy and especially those who do not have any so far. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Συγκεντρωτισμός | el |
dc.subject.keyword | Αποκέντρωση | el |
dc.subject.keyword | Σχολική αυτονομία | el |
dc.subject.keyword | Γραφειοκρατικό μοντέλο | el |
dc.subject.keyword | Αυτοδιαχειριζόμενη εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Αυτονομία του εκπαιδευτικού | el |
dc.date.defense | 2021-11-20 | |