Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓιαννέλης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΜπακρώζη, Χριστίνα
dc.date.accessioned2021-09-24T08:13:38Z
dc.date.available2021-09-24T08:13:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13688
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1111
dc.description.abstractΣτόχος της εργασίας ήταν η διερεύνηση μια πιθανής επιρροής που έχει ο ναυτιλιακός κύκλος στην διαφοροποίηση των όρων των ναυλοσυμφώνων της χρονοναύλωσης και της ναύλωσης ταξιδίου. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε μέσα από τον έλεγχο των όρων ναυλοσυμφώνων τα όποια εκτελεστήκαν σε περιόδους ύφεσης και κορύφωσης του ναυτιλιακού κύκλου αποδεικνύουν μια τέτοια σχέση. Και τα δυο είδη ναύλωσης παρουσιάζουν διαφοροποίηση στους όρους ανάλογα με το στάδιο στο όποιο βρίσκεται ο ναυτιλιακός κύκλος. Οι όροι οι οποίοι διαφοροποιούνται ανάλογα με το στάδιο του κύκλου μπορούμε να πούμε ότι ομαδοποιούνται και σχηματίζουν κάποιες ευρύτερες κατηγορίες. Οι βασικότερες κατηγορίες που σχηματίζονται είναι τρεις. Οι όροι που μπορούν να χαρακτηριστούν καθαρά οικονομικοί ανήκουν στην πρώτη κατηγορία. Στην συνεχεία έχουμε όρους οι οποίοι σχετίζονται κυρίως με την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος. Τέλος υπάρχει μια μικρότερη κατηγορία η όποια περιέχει όρους οι οποίοι σχετίζονται με την στρατηγική που ακολουθεί ο πλοιοκτήτης σχετικά με την ναύλωση του πλοίου του και τις επιλογές που κάνει για να την προωθήσει. Στην κατηγορία με τους οικονομικούς όρους εμπεριέχονται διάφορων μεγεθών και ουσίας όροι. Στην χρονοναύλωση υπάρχουν όροι όπως το ballast bonus , η παράδοση του πλοίου στον ναυλωτή, η πληρωμή και ο χρόνος εκτέλεσης της , το bunker clause, τα έξοδα των ναυλωτών στο πλοίο, η πληρωμή των εξόδων του πλοίου και του πληρώματος σε κάθε λιμάνι και ο καθαρισμός των αμπαριών. Οι όροι αυτοί ανεξάρτητα από το μέγεθος του πόσου με το όποιο ασχολούνται διαφοροποιούνται με εμφανή τρόπο ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Επίσης όροι οι σαν το ballast bonus ή όροι σχετικά με τα πετρέλαια που θα καταναλώσει το πλοίο μπορούν να χαρακτηριστούν ως ιδιαιτέρα σημαντικοί. Στην ιδία κατηγορία η ναύλωση ανά ταξίδι περιέχει όρους όπως η ποσότητα του φορτίου που θα μεταφέρει το πλοίο (More Or Less Owners Option, More Or Less Charterers Option), οι όροι FIO και FIOST μέσα από τους οποίους καθορίζεται το ποιος αναλαμβάνει τα έξοδα της φόρτωσης, της εκφόρτωσης, της στοιβασίας και του χαπαρίσματος. Το πότε αρχίζει να μετράει ο χρόνος του Lay time, η χρήση των όρων SHINC, SHEX, unless used και if used time not to count, ο συμψηφισμός του χρόνου φόρτωσης και εκφόρτωσης αλλά και ο ρυθμός που αυτές γίνονται όπως και ο τρόπος με τον όποιο υπολογίζουμε τον χρόνο του SHEX ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Στην συνεχεία η κατηγορία που σχετίζεται με την ασφάλεια του πλοίου εμπεριέχει όρους που τόσο στην ναύλωση ανά ταξίδι όσο και στην χρονοναύλωση γίνονται δεκτοί μόνο σε περιόδους κατά τις οποίες η αγορά βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Οι όροι αυτοί ταυτίζονται στην πλειοψηφία τους και για τα δυο είδη ναύλωσης. Κάποιοι από αυτούς τους όρους που συναντήσαμε στην ανάλυση είναι η φύση του φορτίου (only permitted cargo and intended cargo), η διαδρομή χρονοναύλωσης (route and intended route), η επιλογή των περιοχών που θα δραστηριοποιηθεί το πλοίο στην ναύλωση ανά ταξίδι, ο Πλους του πλοίου με την βοήθεια παγοθραυστικού, η ικανότητα λιμένων φόρτωσης και εκφόρτωσης να δεχτούν το πλοίο και η επιλογή φόρτωσης και εκφόρτωσης από την προβλήτα ή το αγκυροβόλιο. Τέλος, φτάνουμε στην τελευταία κατηγορία η όποια σχετίζεται με την στρατηγική που ακολουθεί ο πλοιοκτήτης σχετικά με την αξιοποίηση του πλοίου του. Μέσα από αυτούς τους ο όρους ο πλοιοκτήτης αφενός καθορίζει το καθεστώς με το όποιο θα πραγματοποιήσει μια ναύλωση αφετέρου καθορίζει και την μελλοντική ναύλωση που θα κάνει το πλοίο του με την λήξη της προηγούμενης. Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσονται όροι όπως η επαναπαραδοση του πλοίου στην χρονοναύλωση, τα χρονικά όρια που δίνονται για την επικύρωση μια ναύλωσης, η επιλογή λιμένων με συμφόρηση ή όχι και τέλος η επιλογή ναυτιλιακού πράκτορα.el
dc.format.extent107el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΝαύλοι, ναυλοσύμφωνα και η διαφοροποίηση αυτών βάσει των φάσεων του ναυτιλιακού κύκλουel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe aim of this dissertation is the investigation of a possible influence of the shipping cycle on the differentiation of charter parties of the time charter and the voyage charter. The research that accomplished throughout the check of the terms of charter parties which was performed in the stages of trough and peak of the shipping cycle confirm this bond. Both of these kinds of charter perform a differentiation on the terms according to the stage of shipping cycle. The terms that vary based on the stage of the shipping cycle are categorized and create some other classes. These main categories are three. The terms that can be characterized as financial belong to the first class. Also, there are terms that relate to the safety of the ship and the crew. Finally, there is a smaller category that consists of terms which correlate with the strategy that the shipowner tries about the ship charter and the choices that he makes in order to promote it. The category that incudes the financial terms, includes also terms of great significance. In time charter there are terms like ballast bonus, delivery of the ship in the charterer, the payment and the period of this performance, bunker clause, the spending of the charterers in the ship, the payment of expenses for the ship and the crew in every port and the cleaning of holds. These terms, regardless of the size of sum that they occupy with, obviously differentiate according to the situation that dominate on the market. Furthermore, terms like ballast bonus or the terms about the gas oil which will be used by the ship consider to be of high importance. In the same category, the time charter includes terms like “More Or Less Owners Option, More Or Less Charterers Option” or FIO and FIOST. The moment the Lay time starts, the use of terms “SHINC”, “SHEX”, “unless used” and “if used time not to count”, the calculation of the time of loading and unloading and the pace of them and finally the way we calculate the time of SHEX belong to this class. Then, the category that correlates with the safety of the ship consists of terms that both in the voyage charter and in the time charter are accepted exclusively in periods where the market is in low level. In majority of cases, these terms identify with each other and it occurs both in two kinds of charters. Many of these terms, that we met, is the nature of the cargo (only permitted cargo and intended cargo), the route of time charter (route and intended route), the selection of regions the ship will travel in voyage charter, the sail of the ship when it’s in need of an icebreaker, the capacity of the ports for loading and unloading to allow a ship and the choice for loading-unloading from the wharf or anchorage. Lastly, we meet the final category which is associated with the strategy the shipowner follows in respect to the utilization of his ship. Through these terms, on the one hand the shipowner defines under which conditions he will charter, on the other, he defines also the next charter of his ship after the end of the previous one. In this class there are some terms like the delivery of the ship in time charter, the temporal margins that are given in order to be validated a charter, the selection of ports with traffic jam or not and ultimately the choice of maritime agent.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΝαύλοιel
dc.subject.keywordΝαυλοσύμφωναel
dc.subject.keywordΦάσεις του ναυτιλιακού κύκλουel
dc.date.defense2021-07-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»