Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαμαράς, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΜπεγνή, Σοφία
dc.date.accessioned2021-01-22T11:38:46Z
dc.date.available2021-01-22T11:38:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13197
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/620
dc.description.abstractΟι κοινωνίες έρχονται αντιμέτωπες με σημαντικές απειλές και κρίσεις οι οποίες προκλήθηκαν από φυσικές καταστροφές, την κλιματική αλλαγή καθώς και την προοπτική έλλειψης πόρων ενώ αντιμετωπίζουν σημαντικές διεθνείς απειλές, όπως η άνοδος της διεθνούς τρομοκρατίας και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο. Αυτά τα ακραία γεγονότα και οι αυξανόμενες απειλές δημιουργούν ένα παγκόσμιο τοπίο πολυπλοκότητας και αβεβαιότητας στα μέλη μιας κοινωνίας. Κατά συνέπεια, είναι ευθύνη των αρμόδιων φορέων κάθε κράτους – των διαχειριστών κρίσεων να αναπτύξουν στρατηγικές για την πρόβλεψη, τον μετριασμό και την αντιμετώπιση των κρίσεων. Τα Μέσα επικοινωνίας συνιστούν ρυθμιστικό παράγοντα της κρίσης. Οριοθετούν το συμβολικό περιβάλλον γύρω από μία κατάσταση, ώστε αυτή να γίνεται αντιληπτή από την κοινή γνώμη ως υψηλής, χαμηλής ή μέτριας έντασης κρίση ή η κατάσταση αυτή να μην νοείται ως κρίση. Το πεδίο του Εγγραμματισμού στα Μέσα Επικοινωνίας μπορεί να συμβάλλει σε μια πιο αποτελεσματική διαχείριση των κρίσεων. Η εκπαίδευση είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας στον Εγγραμματισμό των Μέσων, καθώς δίνεται η ευκαιρία μέσω της εκπαίδευσης στα Μέσα Επικοινωνίας να καταστούν οι διαχειριστές κρίσεων ικανοί να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε μορφής ή έντασης κρίση. Αντιμετωπίζοντας διάφορους τύπους κρίσεων κάθε κυβέρνηση χρειάζεται διαφορετικές στρατηγικές ανάλογα με τα ζητήματα που καλείται να ανταπεξέλθει. Η τρέχουσα μελέτη αφορά τη διαχείριση κρίσεων σε θέματα εθνικής ασφάλειας και ταυτόχρονα εξηγεί το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο Εγγραμματισμός των Μέσων Επικοινωνίας στη διαχείριση ζητημάτων επικοινωνιακής κρίσης που αφορούν την εθνική ασφάλεια μιας χώρας. Ο στόχος της παρούσας έρευνας είναι να αποσαφηνιστεί ο άξονας από την τριγωνική σχέση Εγγραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας – Διαχείριση Κρίσεων – Εκπαίδευση για τη Διαχείριση Κρίσεων. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται το πεδίο του Εγγραμματισμού στα Μέσα Επικοινωνίας και διερευνάται το πως μπορούν να αναπτυχθούν οι κατάλληλοι συσχετισμοί του με την Εκπαίδευση στην Διαχείριση Κρίσεων. Η μελέτη χωρίζεται σε τρία κεφάλαια. Σε κάθε κεφάλαιο επιχειρείται η ανάδειξη των διασυνδέσεων μέσα από την συστηματική κι εστιασμένη βιβλιογραφική επισκόπηση. Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας δεν περιορίζεται σε μία συμβατική βιβλιογραφική σύνθεση όπως αυτή που είναι αναμενόμενη κατά την συγκρότηση ενός θεωρητικού πλαισίου αλλά αποσκοπεί στο να λειτουργήσει ως η απαραίτητη γνωσιακή προεργασία για την ανάπτυξη διδακτικής πρότασης.el
dc.format.extent71el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕγγραμματισμός στην διαχείριση κρίσεων για θεσμούς εθνικής ασφάλειας: γνωσιακή προεργασία για ανάπτυξη διδακτικής πρότασηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENSocieties are faced with serious threats and crises caused by natural disasters, climate change as well as the perspective of lacking resources while they face important international menaces such as the rise of the international terrorism and the cyber-attacks. These extreme events and the rising threats create a global scene of complexity and uncertainty within the members of the society. Consequently, it is every state’s authorities-managers of crises’ responsibility to develop strategies for predicting, toning down and dealing with the crises. Media constitute a guiding factor of the crisis. They define the symbolic context of a situation, so as to be perceived by the public opinion of high, low or medium tension crisis or the specific situation not to be conceived as a crisis at all. The Literacy field in the Media can contribute to a more effective crisis management. Education is a substantial factor in the Media Literacy, as the crisis managers are given the opportunity, via being educated in the field of the Media, to become able to cope with any form or tension of crisis. Dealing with various types of crises, every government needs different strategies depending on the issues it has to manage. The current thesis is about the crisis management on national security’s issues and it also explains the role that Media Literacy can play in the management of communicative crisis’ issues concerning the national security of a country. The aim of the present research is to clarify the axis from the triangular relation Media Literacy- Crisis Management- Education for Crisis Management. To be more specific, the field of the Media Literacy is being examined and a research is carried out concerning the way it is appropriate connections can be developed with the Education in the Crisis Management. The study is divided in three chapters. The aim of each chapter is to present the connections via the systematic and focused bibliographical review. The bibliographical review is not limited to a conventional bibliographical synthesis, like the one expected within the composition of a theoretical framework but rather it aims to function as the necessary cognitive preparation for the development of a teaching proposal.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΚρίσειςel
dc.subject.keywordΜέσα επικοινωνίαςel
dc.subject.keywordΔιαχειριστές κρίσεωνel
dc.subject.keywordΔιαχείριση κρίσεωνel
dc.subject.keywordΕγγραμματισμός στα μέσα επικοινωνίαςel
dc.subject.keywordΕκπαίδευση για τη διαχείριση κρίσεωνel
dc.date.defense2020-12-09


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»