Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ιδιωτικός κλάδος υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης «Όμιλος ΥΓΕΙΑ»

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΛιάκου, Φλώρα
dc.date.accessioned2020-06-01T08:12:37Z
dc.date.available2020-06-01T08:12:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12737
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/160
dc.description.abstractΤο θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας έχει ως πεδίο ανάλυσης την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα αποτυπώνοντας την υφιστάμενη κατάσταση στην ελληνική αγορά. Ο κλάδος της Υγείας αποτελεί μια εξαιρετικά ιδιόμορφη αγορά. Οι επιχειρήσεις αυτού του κλάδου είναι ενταγμένες σε ένα σύνθετο σύστημα υγείας με ένα διαφοροποιημένο και πολύμορφο φάσμα υπηρεσιών. Στην πολιτική της υγείας, η ανησυχία για το συνεχές αυξανόμενο κόστος, τη στενότητα των πόρων, τις απαιτήσεις για οικονομική αποδοτικότητα και παραγωγικότητα και για το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών, ωθεί στην υιοθέτηση ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης τέτοιο ώστε να είναι ικανό να δημιουργήσει κίνητρα και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των σύγχρονων συστημάτων υγείας. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση της Ελληνικής Οικονομίας, της οργάνωσης του Ελληνικού Συστήματος Υγείας και πως επιδρούν μεταξύ τους και κατ’ επέκταση πως συμβάλουν στην ελληνική κοινωνία και την προάσπιση της υγείας των πολιτών. Εν συνεχεία, στο δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο αναλύεται ενδελεχώς ο ιδιωτικός τομέας υπηρεσιών υγείας με προσεκτική προσέγγιση στην προσφορά και τη ζήτηση. Κατόπιν, θέλοντας να κατανοήσουμε εκτενέστερα την αγορά των ιδιωτικών υπηρεσιών, γίνεται έμφαση στη στρατηγική ανάπτυξης, στο πεδίο ανταγωνισμού και τις προοπτικές των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας με γνώμονα τις ανάγκες των ασθενών, την παραγωγικότητα του συστήματος και την οικονομική αποδοτικότητα. Στο τέταρτο κεφάλαιο, θα αποτυπωθεί ο ρόλος της στρατηγικής διοίκησης στη λειτουργία και την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η ανάγκη για στρατηγικό σχεδιασμό με σκοπό τη δημιουργία εσωτερικού και εξωτερικού πλεονεκτήματος ώστε να μειωθεί η αβεβαιότητα και να επιτευχθεί η ικανοποίηση του προσωπικού και των χρηστών, επιβάλλει οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μελέτη περίπτωσης όσον αφορά τον Όμιλο «Υγεία» εστιάζοντας στο όραμα, την οργανωτική διάρθρωση, τα χρηματοοικονομικά στοιχεία, το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του ομίλου. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο αναλύεται η στρατηγική του Ομίλου «ΥΓΕΙΑ», η επίτευξη των παγκόσμιων στόχων για τη βιώσιμη ανάπτυξη, η τρέχουσα κατάσταση του Ομίλου και η στοχοθεσία. Στην εκπόνηση της εργασίας πραγματοποιούνται οι αναλύσεις Porter προκειμένου να μελετηθεί το μικρο- περιβάλλον και ανάλυση Swot για την μελέτη του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος των υπηρεσιών υγείας.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΟ ιδιωτικός κλάδος υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης «Όμιλος ΥΓΕΙΑ»el
dc.title.alternativePrivate health services in Greece. A case study on "HYGEIA Group"el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis study analyses the situation that exists in the private health sector in Greece and it presents data on the growth of the private sector. The introduction of the National Health System had met public demand as there had been widespread dissatisfaction with the existing health services. The basic goals of the National Health System were to increase public health resources, decentralize and reorganize the health system, develop public primary healthcare services, upgrade hospitals, strengthen human resources and exercise control over private sector. However, the NSH was one of the greatest failures of the health reform and the private sector started to have a rapid growth. The Greek citizens were very dissatisfied from the public health system due to the low quality hotel services and the long waiting lists for certain specialties. The growth of private health expenditure and private health services apart from increased patient satisfaction have also achieved higher efficiency indicators as far as the average length of stay, occupancy rates, manpower and subsequent cost structure are concerned. Although, we need to consider the principle that healthcare reform should be structured on improving people’s health, and not in containing costs. This study consists of a theoretical review and a case study of Hygeia Group which owns business groups operating in the health service providers sector. In chapter 1, there is a reference to Greek economy and how this current economic situation effects on National Health System. Furthermore, it refers to the concept of the health system and its characteristics as well as to the characteristics of the health system in Greece. In chapter 2 are specifically analyzed the characteristics of the private health sector, the institutional framework governing the sector and the cost distinction. In chapter 3, there are mentioned the demand factors for health services, the offer of health services both in personal level and also related to infrastructure and medical equipment, the structure and organization of the private health services and also the market shares of either companies or business groups. Chapter 4 is focused on strategic management tools and how these are used by the companies in order to have a leading market position. In chapter 5, there is a presentation of Hygeia Group for every company and hospital that Hygeia Group owns. This chapter analyses the business activities of the Group, the shareholders, the revenue, the internal control, the policy and all the services that the Group offers. At the final chapter is mentioned the business plan and the strategic growth of the group. Keeping a close watch on the environment of the Group, this chapter focuses on introducing its strategic priorities in order to provide quality healthcare services and to maintain its leading position in the healthcare sector globally with consistency and a deep sense of responsibility. The data for the case study were taken from the Annual Report and Corporate Responsibility Report of Hygeia Group for 2018. In this study were carried out a Porter’s analysis to analyze the micro –environment and macro –environment and a SWOT analysis to analyze the internal and external environment of the private health sector.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΣύστημα υγείαςel
dc.subject.keywordΙδιωτικός τομέαςel
dc.subject.keywordΖήτηση υπηρεσιών υγείαςel
dc.subject.keywordΠροσφορά υπηρεσιών υγείαςel
dc.subject.keywordΙκανοποίηση ασθενώνel
dc.subject.keywordΑνταγωνισμόςel
dc.subject.keywordPorter analysisel
dc.subject.keywordSWOT analysisel
dc.subject.keywordΣτρατηγικό μάνατζμεντel
dc.subject.keywordΑνάπτυξη ιδιωτικού κλάδουel
dc.date.defense2020-05-13


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»