Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσόγκας, Μάρκος - Μάριος
dc.contributor.authorΑντωνακοπούλου, Γεωργία
dc.date.accessioned2019-12-10T08:25:14Z
dc.date.available2019-12-10T08:25:14Z
dc.date.issued2019-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12525
dc.description.abstractΟ ρόλος των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ), στην οικονομική ανάπτυξη και ευημερία μίας χώρας, είναι μεγάλος και σημαντικός. Οι επιχειρήσεις αυτές απασχολούν μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού, και συμμετέχουν δυναμικά στη συνολική προστιθέμενη αξία. Από την άλλη πλευρά, οι ΜμΕ, παρουσιάζουν χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες, που τις διαφοροποιούν από τις μεγάλες εταιρείες, και από τις πρακτικές που εκείνες ακολουθούν. Μία τέτοια διαφοροποίηση αποτελεί και η χρήση των λειτουργιών του Marketing από τις ΜμΕ. Άλλοτε η χρήση αυτή είναι σχεδόν ανύπαρκτη, με σημαντικά αρνητικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών, και άλλοτε ενσωματώνεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο, όπως είναι το networking, δηλαδή η ανάπτυξη δικτύων επικοινωνίας. Έναν επιπλέον τρόπο υλοποίησης των λειτουργιών του marketing, αποτελεί και η εξωτερική ανάθεσή του (outsourcing marketing). Γενικότερα, η έννοια του outsourcing, και η πρακτική του είναι γνωστή και αρκετά διαδεδομένη στον επιχειρηματικό κόσμο. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη φέρει το outsourcing στον τομέα του marketing, ξεκινώντας από τα δημιουργικά τμήματά του, και προχωρώντας στα τακτικά και στρατηγικά. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και διερεύνηση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜμΕ) και της Εξωτερικής Ανάθεσης Έργων (outsourcing), τα οποία αφορούν συγκεκριμένα στις δραστηριότητες του Marketing. Στην αρχή της εργασίας εξετάζονται οι ορισμοί των βασικών εννοιών, δηλαδή των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, του marketing και του outsourcing. Στη συνέχεια εξετάζεται σχετική βιβλιογραφία αναφορικά με τις ΜμΕ, την εξωτερική ανάθεση έργων γενικά, την εξωτερική ανάθεση των έργων marketing συγκεκριμένα, καθώς και την υιοθέτηση της πρακτικής αυτής από τις ΜμΕ. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εκπόνηση και τα αποτελέσματα μίας ποιοτικής ερευνητικής προσέγγισης του θέματος. Σε δείγμα πέντε (5) ελληνικών ΜμΕ πραγματοποιήθηκε συνέντευξη, στην οποία εξετάστηκαν οι απόψεις αντίστοιχων επιχειρηματιών ή Γενικών Διευθυντών των επιχειρήσεων αυτών, σχετικά με το marketing και την εξωτερική ανάθεση των λειτουργιών του. Ερευνήθηκαν οι δραστηριότητες marketing οι οποίες θα μπορούσαν, ή δε θα μπορούσαν, να ανατεθούν σε εξωτερικό συνεργάτη καθώς και οι λόγοι επιλογής τους ή μη, τα θετικά και αρνητικά στοιχεία της εξωτερικής ανάθεσης των λειτουργιών του marketing, η σχέση του outsourcing με τις πιο σύγχρονες λειτουργίες του marketing, καθώς επίσης ο επηρεασμός της οικονομικής κρίσης και της παγκοσμιοποίησης στη λήψη απόφασης για εξωτερική ανάθεση μιας λειτουργίας marketing. Όπως προέκυψε από τις συνεντεύξεις αυτές, οι Έλληνες μικρομεσαίοι επιχειρηματίες είναι αρκετά εξοικειωμένοι τόσο με τη γενικότερη έννοια του marketing, όσο και με την πρακτική του outsourcing στις λειτουργίες του marketing. Η έλλειψη συγκεκριμένης τεχνογνωσίας στο εσωτερικό των επιχειρήσεων αυτών, τους οδηγεί συχνά στην εξωτερική ανάθεση των πιο σύγχρονων λειτουργιών του marketing, όπως είναι το digital marketing. Η υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία των επαγγελματιών, οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες του marketing ως εξωτερικοί συνεργάτες, αποτελεί για το σύνολο των ερωτηθέντων το βασικό πλεονέκτημα του outsourcing. Από την άλλη πλευρά, το 100% των συμμετεχόντων εντόπισε ως αρνητικό στοιχείο της εξωτερικής ανάθεσης των έργων marketing, την απώλεια ελέγχου, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Τέλος, η οικονομική κρίση φαίνεται να επηρεάζει ελάχιστα την απόφασή τους για outsourcing, ενώ παράλληλα δε σημειώθηκε συσχετισμός ιδιαίτερος του outsourcing με τις δυνατότητες και ευκαιρίες που προσφέρει η παγκοσμιοποίηση και οι νέες τεχνολογίες.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleOutsourcing marketing σε ελληνικές ΜμΕ: μία ποιοτική προσέγγισηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el
dc.subject.keywordMarketingel
dc.subject.keywordOutsourcingel
dc.subject.keywordΕξωτερική Ανάθεση Έργουel
dc.subject.keywordΜικρομεσαίες επιχειρήσειςel
dc.date.defense2019-11-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»