Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμβολή των συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στην λειτουργία των υγειονομικών μονάδων και την διαχείριση των ασθενών

dc.contributor.advisorΚοτταρίδη, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorΚαρλικιώτη, Εμμανουέλα
dc.date.accessioned2019-12-04T08:54:42Z
dc.date.available2019-12-04T08:54:42Z
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12471
dc.description.abstractΤο θέμα της παρούσης διπλωματικής εργασίας έχει ως βάση τον ρόλο που διαδραματίζει η διαπίστευση ή η πιστοποίηση διασφάλισης ποιότητας στον κλάδο της υγείας, εστιάζοντας περισσότερο στο κομμάτι του ιδιωτικού τομέα. Το κατά πόσο δηλαδή αυτή συμβάλλει στην βελτίωση της λειτουργίας των μονάδων υγείας με κεντρικό γνώμονα την καλύτερη δυνατή διαχείριση των ασθενών με στόχο την ικανοποίησή τους όπως αυτή έχει εξελιχθεί ως έννοια στις ημέρες μας. Επιπρόσθετα, επιχειρείται να διερευνηθεί η σημασία που προσδίδουν οι υγειονομικές μονάδες στα συστήματα διασφάλισης ποιότητας και στα πρότυπα που τα διέπουν καθώς και αν αυτά αποτελούν βασικό πυλώνα πάνω στον οποίο βασίζεται η εύρυθμη λειτουργία τους. Στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστούν βασικές – θεμελιώδεις έννοιες που αναπτύχθηκαν, εξελίχθηκαν, καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό τη σημερινή πραγματικότητα στο χώρο της υγείας και συνεχίζουν να τη διαμορφώνουν. Συγκεκριμένα, το 1ο κεφάλαιο ασχολείται με την ποιότητα, τους ορισμούς που έχουν κατά καιρούς δοθεί σε αυτήν, τα χαρακτηριστικά και τους στόχους της, καθώς και τις εξελίξεις που έλαβαν χώρα οι διάφορες σχετικές με αυτήν θεωρίες. Επιπλέον μελετώνται έννοιες όπως η διασφάλιση ποιότητας και η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) καθώς και οι συγγραφείς – ερευνητές που πλέον θεωρούνται οι «κλασικοί» της ποιότητας ή οι «γκουρού» της ποιότητας. Στο τέλος του 1ου κεφαλαίου παρουσιάζονται η μέτρηση που μπορεί να δεχθεί η ποιότητα προκειμένου να εξαχθούν πολύ χρήσιμα στοιχεία και η αξιολόγησή της, ενώ το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την αντιπαραβολή των υπηρεσιών έναντι των προϊόντων. Στο 2ο κεφάλαιο συναντάμε ορισμένους σημαντικούς ορισμούς που έχει λάβει η υγεία και οι υπηρεσίες υγείας καθώς και τα χαρακτηριστικά των τελευταίων, τους στόχους και τη ταξινόμησή τους. Στη συνέχεια μελετώνται τα υγειονομικά συστήματα με ιδιαίτερη έμφαση στο Ελληνικό Σύστημα Υγείας. Το 2ο κεφάλαιο κλείνει με την ποιότητα, που αφορά ειδικά τις υπηρεσίες υγείας, αναπτύσσοντας την κλασική προσέγγιση του A. Donabetian καθώς και τις εναλλακτικές προσεγγίσεις της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας όπως αυτές έχουν διατυπωθεί. Την ιδρυματική φροντίδα υγείας αναπτύσσει το 3ο κεφάλαιο, ξεκινώντας με την διάκριση των νοσοκομείων. Στη συνέχεια γίνεται μια προσπάθεια να εντοπιστούν τα χαρακτηριστικά, οι στόχοι και γενικότερα ο τρόπος λειτουργίας ενός δημόσιου νοσοκομείου έναντι του ιδιωτικού που διαφοροποιείται σε ορισμένους βασικούς τομείς και έτσι διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Τέλος, γίνεται αναφορά στο ρόλο που διαδραματίζει το μάρκετινγκ στις μονάδες υγείας και διατυπώνεται η θετική του συμβολή στα νοσοκομεία και την κοινωνία γενικότερα αλλά και οι αντιρρήσεις, περισσότερο ηθικού χαρακτήρα, που ορισμένοι έχουν εκφράσει. Στο 4ο κεφάλαιο αναπτύσσεται η μέτρηση και η αξιολόγηση της ποιότητας στον κλάδο της υγείας, έτσι ώστε να προκύπτουν και να εξάγονται χρήσιμες πληροφορίες και συμπεράσματα προκειμένου η ποιότητα να είναι σε μια διαδικασία συνεχούς βελτίωσης. Παράλληλα γίνεται αναφορά στα κριτήρια επιλογής των δεικτών μέτρησης της ποιότητας καθώς επίσης και στην ικανοποίηση των ασθενών και πως αυτή μπορεί να μετρηθεί. Στο τέλος του κεφαλαίου, μας γνωστοποιείται το κόστος που δημιουργείται στις περιπτώσεις που οι υπηρεσίες υγείας δεν έχουν υιοθετήσει ή αδυνατούν να εφαρμόσουν με τον σωστό – κατάλληλο τρόπο την ποιότητα στη λειτουργία τους είτε συνολικά είτε στα επιμέρους τμήματά τους. Το benchmarking ή η συγκριτική αξιολόγηση είναι η βασική έννοια ή διαδικασία που αναπτύσσεται στο 5ο κεφάλαιο. Στο οποίο παρουσιάζονται η συγκεκριμένη μέθοδος, οι στόχοι και τα είδη του, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο benchmarking που αφορά την υγεία καθώς και στα αποτελέσματα που έχει η εφαρμογή του. Στο 6ο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι έννοιες: συστήματα ποιότητας και πρότυπα ποιότητας στο τομέα της υγείας. Παρουσιάζονται ως διαδικασίες – μηχανισμοί η χορήγηση άδειας, η διαπίστευση και η πιστοποίηση και παράλληλα αναπτύσσονται τα πρότυπα της σειράς ISO 9000. Τέλος, στο 7ο κεφάλαιο παρουσιάζονται και εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με το θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας.el
dc.format.extent145el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ συμβολή των συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στην λειτουργία των υγειονομικών μονάδων και την διαχείριση των ασθενώνel
dc.title.alternativeThe contribution of quality assurance systems to the operation of healthcare units and patient managementel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe subject of this thesis is based on the role of accreditation or certification of quality assurance in the health sector, focusing more on the private sector. That is to say, how much it contributes to the improvement of the functioning of healthcare units to the best possible management of patients with the aim to satisfy their needs. In addition, it is attempted to explore the importance that healthcare units pay to quality assurance systems and the standards that govern them, as well as whether they constitute a key pillar upon which their proper functioning is based upon. In this context, we will examine basic – fundamental concepts that have been developed, evolved, and largely have defined the present reality of healthcare and continue to shape it. In particular, chapter 1 deals with quality, the definitions that have been given to it from time to time, its characteristics and goals, and the development that have taken place in the various theories related to it. In addition, concepts such as quality assurance and Total Quality Management (TQM) are being studied as well as authors – researchers now regarded as “classics” of quality or “gurus” of quality. At the end of chapter 1 we present the kind of measurement that quality can receive in order to extract very useful data and evaluate it, and the chapter concludes by comparing services versus products. In chapter 2 we come across some important definitions of health and healthcare services as well as the characteristics of the latter, their goals and their classification. Furthmore, the healthcare systems with special emphasis on the Greek Health System are being studied. Chapter 2 concludes with quality, specifically designed for healthcare services, by developing the classic A. Donabetian approach as well as alternative approaches to quality in healthcare services as those have been formulated so far. Institutional health care is developed by chapter 3, commencing with the distinction of hospitals. Then an attempt is made to identify the characteristics, objectives and more generally the way a public hospital operates in relation to the private which differs in some key areas and thus has its own characteristics. Finally, reference is made to the role marketing plays in healthcare units and its positive contribution to hospitals and society in general and to the more ethical objection some have expressed. Chapter 4 develops the measurement and evaluation of quality in the healthcare sector, so that useful information and conclusions can be draw and derived so that quality can be continually improved. At the same time, reference is made to the criteria for selecting quality measurement indicators as well as to patient satisfaction and how this can be measured. At the end of the chapter, we are informed of the costs incurred in cases where healthcare services have not adopted or are unable to properly and appropriately implement quality in their operation, either as whole or in their individual departments. Benchmarking or comparative evaluation is the key concept or process outlined in chapter 5. This method, its goal and types are presented, with a greater emphasis on healthcare benchmarking and the results of its application. Chapter 6 discusses the concepts: quality systems and quality standards in the healthcare sector. They are presented as procedures – mechanisms for licensing, accreditation and certification, while developing the standards of the ISO 9000 series. Finally, chapter 7 presents and draws conclusions on the subject of this thesis.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΔιοίκηση μονάδων υγείαςel
dc.subject.keywordΔιασφάλιση ποιότηταςel
dc.subject.keywordΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subject.keywordΠοιότηταel
dc.subject.keywordΥγείαel
dc.subject.keywordΥγειονομικά συστήματαel
dc.subject.keywordΙκανοποίηση ασθενώνel
dc.subject.keywordΣυγκριτική προτυποποίησηel
dc.subject.keywordHealthcare unit managementel
dc.subject.keywordQuality assuranceel
dc.subject.keywordTotal quality managementel
dc.subject.keywordQualityel
dc.subject.keywordHealthel
dc.subject.keywordHealthcare systemel
dc.subject.keywordPatient satisfactionel
dc.subject.keywordBenchmarkingel
dc.date.defense2019-11-25


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»