Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργακέλλος, Δημήτριος
dc.contributor.authorΦωτεινός, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2018-03-09T09:34:25Z
dc.date.available2018-03-09T09:34:25Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11063
dc.description.abstractΤα επικίνδυνα απόβλητα και η διαχείριση τους αποτελούν σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα παγκόσμια προβλήματα, εξαιτίας των πολλών και αρνητικών συνεπειών τους στην δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Το πρόβλημα της παραγωγής των επικίνδυνων αποβλήτων προέκυψε εξαιτίας της βιομηχανικής επανάστασης και της τεράστιας αύξησης του πληθυσμού της γης, τα τελευταία 200 χρόνια, πριν πλην όμως μόλις τα τελευταία 40 με 50 χρόνια άρχισε να απασχολεί και να εντάσσεται στην παγκόσμια ατζέντα. Το ευχάριστο είναι ότι ο σύγχρονος κόσμος έχει πλέον στην διάθεση του όλα τα σύγχρονα μέσα (γνώσεις, τεχνολογία) έτσι ώστε να καταστεί εφικτό, το πρόβλημα αυτό να ελεγχθεί και να περιοριστεί. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι όλοι, κυβερνήσεις, επιχειρήσεις, επιστήμονες, κοινωνία, να ευαισθητοποιηθούν και να δράσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η κατεύθυνση αυτή δεν είναι άλλη από την ανάπτυξη και εφαρμογή κατάλληλων – σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης των επικίνδυνων αποβλήτων. Η αεροπορική βιομηχανία, εξαιτίας της τεράστιας εξάπλωσης της, τα τελευταία χρόνια, αποτελεί ένα πολύ βασικό παραγωγό επικίνδυνων αποβλήτων, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως εκπρόσωπος της εν λόγω βιομηχανίας, στον ελλαδικό χώρο, θεωρείται η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), στην οποία και εστιάζει η παρούσα εργασία. Στο πλαίσιο αυτό, στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, παρατίθενται αρχικά κάποιοι βασικοί ορισμοί- ορολογίες, που σχετίζονται με τα επικίνδυνα απόβλητα, αναφέρονται οι ιδιότητες, οι κατηγορίες, οι βασικοί παραγωγοί και οι προοπτικές παραγωγής αυτών. Εν συνεχεία προσδιορίζονται τα στάδια που απαρτίζουν ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης και τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή τους. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί σε ΕΕ και Ελλάδα, όσον αφορά την παραγωγή και διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων. Το δεύτερο κεφάλαιο, εστιάζεται στην αεροπορική βιομηχανία και τα παραγόμενα επικίνδυνα απόβλητα από τις δραστηριότητες της. Γίνεται εκτεταμένη αναφορά στις εργασίες συντήρησης αεροσκαφών και μέσων- εξοπλισμού, που χρησιμοποιούνται, ενώ για κάθε μία εξ’ αυτών των εργασιών περιγράφονται μέτρα περιορισμού παραγωγής επικίνδυνων αποβλήτων αλλά και των επιπτώσεων τους στην δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Το τρίτο κεφάλαιο, αναφέρεται στην περιβαλλοντική πολιτική του ΥΕΘΑ και των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ). Περιγράφονται οι βασικοί τομείς περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, του Υπουργείου, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της διαχείρισης των αποβλήτων και η στρατηγική που έχει σχεδιαστεί, για την υλοποίηση της εν λόγω πολιτικής. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται, με την περιγραφή των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων από τις δραστηριότητες της Π.Α. και τις δράσεις που αναλαμβάνει αυτή, σχετικά με την διαχείριση του εν λόγω θέματος. Το τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας αποτελεί μία μελέτη περιπτώσεων, δύο συγκεκριμένων Μονάδων της Π.Α., το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) και το Εργοστάσιο Τηλεπικοινωνιών- Ηλεκτρονικών Μέσων (ΕΤΗΜ), ως προς τα παραγόμενα εκ των δραστηριοτήτων τους, επικίνδυνα απόβλητα αλλά και τα συστήματα διαχείρισης αυτών που εφαρμόζουν. Στο τελευταίο αυτό κεφάλαιο, προτείνονται επίσης κάποιες λύσεις- πρακτικές- μεθοδολογίες, οι οποίες κατά την εκτίμηση του συγγραφέα θα ήταν δυνατό να βελτιώσουν τα υφιστάμενα συστήματα διαχείρισης, τόσο για τις προαναφερόμενες μονάδες όσο και γενικότερα την Π.Α.el
dc.format.extent194el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΔιαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων στην Πολεμική Αεροπορίαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENHazardous waste and its management are nowadays one of the most substantial global problems due to the many and negative consequences to public health and the environment. The problem of the production of hazardous waste has arisen as a result of the industrial revolution and the enormous increase of the earth's population over the past 200 years. However, it started to become disconcerting and part of the global agenda only the last 40 to 50 years. The promising side is that the modern world has at its disposal all the means (knowledge, technology) required in order to control and limit this problem. However, everyone in society, including governments, industries and scientists, need to be sensitized and to act in this direction. This direction involves nothing else but the development and implementation of appropriate, modern systems for the management of hazardous waste. At a global level, the aviation industry contributes significantly to the production of hazardous waste, due to its immense development in the last few years. This work focuses on one of the representatives of this industry in Greece, the Hellenic Air Force. In this context, the first chapter of this thesis includes basic definitions and terminologies, related to hazardous waste, as well as, the properties, categories, main producers and prospects for their production. Thereinafter, the steps that constitute a modern management system and the benefits that arise from their implementation are identified. The chapter concludes with a description of the situation in the EU and Greece regarding the production and management of hazardous waste. The second chapter focuses on the aviation industry and the hazardous waste generated from its activities. Extensive reference is made to aircraft maintenance and the equipment used. In addition, measures for the limitation of the production of hazardous waste and their effects on public health and the environment are described, for each of these operations. The third chapter refers to the environmental policy of the Hellenic Ministry of National Defense and Hellenic Armed Forces. The areas of environmental interest of the Ministry are outlined, including the issue of waste management and the strategy that has been designed for the implementation of this policy. The chapter completes with the description of the hazardous waste generated from activities of the Hellenic Air Forces and the actions undertaken concerning the management of this issue. The last chapter of this thesis concerns the study of the hazardous activities and the management systems of two specific Units of the Hellenic Air Forces, the State Aircraft Factory (SAF) and the Telecommunications- Electronic Means Plant. In the last part of this chapter, practical solutions, which, according to the author's estimation, could improve the existing management systems, not only for the aforementioned units but generally for the Hellenic Air Forces, are proposed.el
dc.contributor.masterMBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)el
dc.subject.keywordΔιαχείριση επικίνδυνων αποβλήτωνel
dc.subject.keywordΠολεμική Αεροπορίαel
dc.date.defense2018-02-27


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»