Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αποτελεσματική ηγεσία στο χώρο της υγείας: μελέτη περίπτωσης Γ.Ν. Καρδίτσας

dc.contributor.advisorΕλευθερίου, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚορομπίλη, Βασιλική - Παναγιώτα
dc.date.accessioned2018-01-12T14:16:39Z
dc.date.available2018-01-12T14:16:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10515
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα ασχολείται με την ηγετική συμπεριφορά των προϊσταμένων σε ένα Οργανισμό, όπως είναι μια νοσοκομειακή μονάδα. Η προσφορά υπηρεσιών Υγείας από τους εργαζόμενους, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σωστή διαχείρισή τους από τον προϊστάμενο του τμήματός τους. Αυτό συμβαίνει γιατί σε κάθε υπηρεσία ο προϊστάμενος παίζει το ρόλο τόσο του manager όσο και του καθοδηγητή και συμβούλου των εργαζομένων, οι οποίοι πρέπει να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των ασθενών. Σήμερα όμως, η εποχή που διανύουμε έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον για όλους, ιδιαιτέρως πολύπλοκο και αντιφατικό. Ειδικά, όσον αφορά τον ευαίσθητο χώρο της Υγείας, γνωρίζουμε ότι στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, ο τομέας αυτός έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές περικοπές, χωρίς όμως ποτέ να υπάρχει η πολυτέλεια να γίνουν οι αντίστοιχες περικοπές στις παρεχόμενες Υπηρεσίας Υγείας. Συγκεκριμένα, σε μία χρονική συγκυρία, όπου οι ασθενείς απευθύνονται κυρίως στα Δημόσια Νοσοκομεία, είναι μεγάλη η ανάγκη για υψηλές επιδόσεις από τους εργαζομένους και ισχυρή θέληση από αυτούς που ασκούν ηγεσία με στόχο εξαιρετικά αποτελέσματα. Όλη αυτή η κατάσταση στον χώρο εργασίας, όπως και σε κάθε Οργανισμό δημιουργεί την ανάγκη και την προσμονή οι άνθρωποι που κατέχουν θέσεις εξουσίας σε ένα Νοσοκομείο, όχι μόνο να ασκούν τα οργανωσιακά και οργανωτικά τους καθήκοντα, αλλά να υιοθετούν και ηγετικές συμπεριφορές. Σε ένα Νοσοκομείο υπάρχουν διάφορα τμήματα, εκ των οποίων τα περισσότερα απασχολούν ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ενώ υπάρχουν και οι διοικητικές υπηρεσίες. Κάθε τμήμα διοικείται από έναν προϊστάμενο. Στην παρούσα έρευνα λοιπόν ζητήσαμε από τους εργαζομένους, να κρίνουν την ηγετική συμπεριφορά του προϊσταμένου τους. Στόχος μας είναι να μελετήσουμε εάν και με ποιόν τρόπο, η ηγετική συμπεριφορά παίζει ρόλο στην επίτευξη αποτελεσμάτων και σε τελική ανάλυση στην ανάπτυξη του Οργανισμού. Θα λέγαμε ότι κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο, αφού σε κάθε Οργανισμό γίνονται καθημερινά προσπάθειες από τους εργαζομένους να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ο ηγέτης κάθε ομάδας είναι εκείνος που εντοπίζει τα ψεγάδια και δίνει κατευθυντήριες οδηγίες ώστε μελλοντικά να εξελιχθεί κάθε εργαζόμενος και ο Οργανισμός στο σύνολό του. Ένας ιδιαίτερα επιτυχημένος CEO της General Electric, o Jack Welch (2001) σημειώνει: «Ποτέ μην αφήνεις το παρόν να υπαγορεύσει το μέλλον σου». Η παρούσα έρευνα έγινε ώστε να μελετηθούν οι συμπεριφορές των προϊσταμένων προς τους εργαζομένους, από την οπτική γωνία όμως των εργαζομένων. Σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο, ώστε να συλλεχθούν στοιχεία για τους προϊσταμένους και την επίδοσή τους, με βάση τη γνώμη των υφισταμένων τους. Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι, έρευνες 360 μοιρών όπως αυτή δεν είναι συνήθεις, γιατί για μία οργανωτική δομή, όπως ένα Νοσοκομείο είναι δύσκολη η διαχείριση της πληροφορίας. Στην ελληνική βιβλιογραφία δεν υπάρχουν τέτοιου είδους δεδομένα και ειδικά για το θέμα της ηγεσίας για το οποίο η ελληνική βιβλιογραφία είναι φτωχή. Το ερωτηματολόγιο δομήθηκε με βάση το Μοντέλο των εννέα διαστάσεων της ηγετικής συμπεριφοράς του Εθνικού Συστήματος Υγείας της Βρετανίας (NHS), που στόχο είχε να βοηθήσει τους εργαζομένους στην Υγεία να γίνουν καλύτεροι ηγέτες. Σύμφωνα με το μοντέλο, είτε κάποιος εργαζόμενος δουλεύει απευθείας με ασθενείς και τους χρήστες των Υπηρεσιών, είτε όχι, θα διαπιστώσει πως ότι κάνει και το πώς συμπεριφέρεται επηρεάζει τις εμπειρίες των ασθενών και των χρηστών των Υπηρεσιών του Οργανισμού, την ποιότητα της φροντίδας που παρέχεται αλλά και την φήμη του ίδιου του Νοσοκομείου. Η δομή αυτού του μοντέλου καθόρισε και τη δομή του ερωτηματολογίου. Άρα, το ερωτηματολόγιο αποτελείται από τις ερωτήσεις που αφορούν τα δημογραφικά στοιχεία που αφορούν τους ερωτηθέντες και εννέα κατηγορίες ερωτήσεων, καθεμία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία διάσταση ηγετικής συμπεριφοράς. Το νοσοκομείο που επιλέχθηκε για να γίνει η έρευνα είναι το Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας, που είναι και το μεγαλύτερο του Νομού Καρδίτσας. Συγκεντρώθηκαν 116 ερωτηματολόγια από νοσηλευτές, γιατρούς και διοικητικό προσωπικό. Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας παρουσιάζεται το θεωρητικό κομμάτι, το οποίο αφορά την ηγεσία, τα χαρακτηριστικά των ηγετικών συμπεριφορών, τις διαφορές μεταξύ προϊσταμένου και ηγέτη και τη συμπεριφορά του ηγέτη. Γίνεται επίσης μια αναλυτική παρουσίαση του «Μοντέλου των εννέα Διαστάσεων της Ηγεσίας» το οποίο ενέπνευσε το ερωτηματολόγιο. To Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας, το οποίο είναι παραδειγματικό σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο δημιούργησε και δημοσίευσε αυτό το μοντέλο, προτείνοντας στην ουσία τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ηγέτη της Υγείας. Στο δεύτερο μέρος της έρευνας, παρουσιάζονται τα πρωτογενή δεδομένα που συλλέχθηκαν από το Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας, τα οποία αναλύονται και σχολιάζονται. Στο τέλος αυτού του μέρους, γίνεται μια σύντομη περιγραφή των αποτελεσμάτων καθώς και προτάσεις και σκέψεις για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑποτελεσματική ηγεσία στο χώρο της υγείας: μελέτη περίπτωσης Γ.Ν. Καρδίτσαςel
dc.title.alternativeEffective leadership in healthcare: the case of Karditsa general hospitalel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis research is concerned with the leadership behavior of the managers in an organization, such as a hospital unit. The provision of health services by workers depends to a large extent on their proper management by the head of their department. This is because in each service the boss plays the role of both the manager and the mentor and counselor of the employees, who have to serve the needs and particularities of the patients. Today, however, the time we have has created an extremely demanding environment for everyone, particularly complex and contradictory. In particular, with regard to the sensitive area of Health, we know that in the years of the economic crisis, this sector has undergone tremendous economic cuts, but we are not in the position to make the corresponding cuts in the health services provided. In particular, at a time when patients mainly resort to public hospitals, there is a great need for high performance by employees and a strong will from those in leadership to achieve excellent results. All this situation in the workplace, as well as in every organization, creates the need and the expectation of people who hold positions of authority in a hospital not only to carry out their organizing and organizational tasks but also to adopt leadership behaviors. There are several departments in a hospital, most of which employ medical and nursing staff, but there are also administrative departments. Each department is headed by a manager. In the present study, therefore, we asked the employees to judge the leadership of their superior. Our goal is to study whether and how leadership plays a role in delivering results and, ultimately, in the development of the Organization. The present study has been done to study the behavior of managers in relation to employees, from the employees’ point of view. A questionnaire was designed to collect data for supervisors and their performance, based on the opinions of their superiors. We should note at this point that 360 degree surveys like this are not routine, because for an organizational structure like a hospital it is difficult to manage information. There is no such data in the Greek bibliography, especially about the issue of leadership for which the Greek bibliography is poor. The questionnaire was built on the Model of Nine Dimensions of Leadership of the National Health System of the United Kingdom (NHS) to help Health workers become better leaders. According to the model, whether an employee works directly with patients and users of the Services, or not, he will find that how he does and how he behaves affects the experiences of patients and users of the Agency Services, the quality of the care provided but also the reputation of the Hospital itself. The structure of this model also determined the structure of the questionnaire. Therefore, the questionnaire consists of the questions concerning the demographics concerning the respondents and nine categories of questions, each of which corresponds to one dimension of leadership behavior. The hospital chosen for the research is the General Hospital of Karditsa, which is also the largest in the prefecture of Karditsa. 116 questionnaires were collected from nurses, doctors and administrative staff. The first part of this paper presents the theoretical part, which deals with leadership, the characteristics of leadership behaviors, the differences between manager and leader and the leader’s behavior. There is also a detailed presentation of the “Model of the nine Dimensions of the Leadership” which inspired the questionnaire. This model presents health leaders as expected and is in the National Health System of Britain, which is exemplary at European and global level. In the second part of the survey, the primary data collected by the General Hospital of Karditsa, which are analyzed and commented, are presented. At the end of this section, a brief description of the results as well as suggestions and thoughts for further research are made.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΑποτελεσματικός ηγέτηςel
dc.subject.keywordΌραμαel
dc.subject.keywordΗγετική συμπεριφοράel
dc.subject.keywordΠαρακίνησηel
dc.subject.keywordΜοντέλα ηγετικής συμπεριφοράςel
dc.subject.keywordΣτρατηγικήel
dc.subject.keywordΕπικοινωνίαel
dc.subject.keywordEffective leadershipel
dc.subject.keywordVisionel
dc.subject.keywordLeadershipel
dc.subject.keywordMotivationel
dc.subject.keywordStrategyel
dc.subject.keywordCommunicationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»