Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη περίπτωσης ενός προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότητα (CVRP)

dc.contributor.advisorΤσιχριντζής, Γεώργιος
dc.contributor.authorΣιδεριάδης, Κωνσταντίνος Θ.
dc.date.accessioned2017-09-14T09:36:23Z
dc.date.available2017-09-14T09:36:23Z
dc.date.issued2016-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9962
dc.description.abstractΣτα πλαίσια αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής πραγματοποιήθηκε η μελέτη για τα προβλήματα δρομολόγησης στόλων οχημάτων και φορτηγών στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics). Ειδικότερα, η μελέτη στην αρχή περιγράφει τη σχέση εντός ενός δικτύου δρομολόγησης και του ρόλου του στην εφοδιαστική αλυσίδα. Στη συνέχεια αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά όλων των προβλημάτων προς αντιμετώπιση σε ένα δίκτυο δρομολόγησης. Αφού αναλυθούν οι βασικές κατηγορίες γίνεται η ανάλυση του βασικού προβλήματος που ερευνάται σε αυτή τη μελέτη περίπτωσης. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται η υπόθεση οτι το πρόβλημα ανήκει στην κατηγορία των προβλημάτων δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότητα (Capacitated Vehicle Routing Problem). Αναλαμβάνεται για επίλυση ένα πρόβλημα εφοδιασμού 100 πελατών, με κάθε φορτηγό να έχει χωρητικότητα 9 τόνους και ο μέγιστος χρόνος που μπορούν να εκτελούν διαδρομές είναι 9 ώρες. Η μελέτη ερευνά τον τρόπο με τον οποίο θα δομηθεί ο αλγόριθμος που θα αναλάβει να βελτιστοποιήσει το σύστημα “αποθήκης - πελατών”. Πιο αναλυτικά, το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τις βασικές αρχές του αλγορίθμου αποικίας μυρμηγκιών για την εύρεση της βέλτιστης διαδρομής και συνδυάζει τις βασικές αρχές μετα-ευρεστικών εργαλείων για την βελτιστοποίηση της βέλτιστης διαδρομής. Αφού περιγραφεί ο τρόπος με τον οποίο θα αναλάβει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ο υβριδικός αλγόριθμος, δίνεται και η μαθηματική παρουσίασή του. Τέλος, δίνεται η δέσμευση οτι συνεχίζοντας τις έρευνες στο επόμενο διάστημα, σε νέα έκδοση της εργασίας, θα έχει υλοποιηθεί ο αλγόριθμος και θα έχουν πραγματοποιηθεί και συγκρίσεις με ήδη υπάρχοντα εργαλεία.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΜελέτη περίπτωσης ενός προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότητα (CVRP)el
dc.title.alternativeCase study of a capacitated vehicle routing problem (CVRP)el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENFor the purpose of this master thesis was conducted a study for the vehicle routing problems in the Logistics department of a company. At first, the study describes the relationships inside a routing network and its role in the supply chain. Then are described the main features of all the problems to be addressed in a routing network. After analyzing the main categories of problems, follows the analysis of the basic problem investigated in this case study. More specifically, it is assumed that the problem belongs to the class of Capacitated Vehicle Routing Problems. This class has the distinction of a limited capacity for the vehicles. The problem taken to resolve has a number of 100 customers, with each truck having a capacity of 9 tons per truck and the maximum time that a truck can operate is 9 hours at most. The study investigates the way in which the algorithm that will optimize the system "warehouse - customer" is constructed. More specifically, the algorithm uses the basic principles of ant colony optimization for finding the optimal path and combines it with the basic principles of the best meta-heuristic tools to optimize it even more. Having described the way in which the hybrid algorithm will suit the problem and solve it, what follows next is the mathematical presentation of what is described. Finally, it is given a commitment that the investigations will continue in the near future and a new addition in the work will be released, where the algorithm will be implemented and some comparisons between existing tools will be carried out.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordΕφοδιαστική αλυσίδαel
dc.subject.keywordΠρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων με περιορισμένη χωρητικότηταel
dc.subject.keywordΑλγόριθμος βελτιστοποίησης αποικίας μυρμηγκιώνel
dc.subject.keywordΜεταευρεστικοί αλγόριθμοιel
dc.subject.keywordLogisticsel
dc.subject.keywordCapacitated vehicle routing problemel
dc.subject.keywordHybrid algorithmel
dc.subject.keywordAnt colony optimization algorithmel
dc.subject.keywordMeta-heuristicsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»