dc.contributor.advisor | Πέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία | |
dc.contributor.author | Σκορδούλης, Μιχάλης | |
dc.date.accessioned | 2017-09-13T09:42:53Z | |
dc.date.available | 2017-09-13T09:42:53Z | |
dc.date.issued | 2015-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9959 | |
dc.description.abstract | Στο σύγχρονο, έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην πελατοκεντρική λειτουργία τους, θέτοντας την ικανοποίηση ως τον σημαντικότερο οδηγό για τις δράσεις τους. Η ικανοποίηση των πελατών είναι η βάση για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, αφού συνδέεται άμεσα με την αφοσίωση των πελατών.
Η πληροφόρηση για το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών αποτελεί επομένως για κρίσιμο πόρο κάθε επιχείρηση, ο οποίος μπορεί να καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη γενικότερη επιχειρηματική στρατηγική.
Ο βασικός σκοπός της εργασίας, είναι αφενός η μέτρηση και η ανάλυση της ικανοποίησης των πελατών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των τεσσάρων τραπεζών με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και αφετέρου, η επισήμανση των στοιχείων που θα πρέπει να βελτιωθούν ή να προστεθούν στη στρατηγική κάθε τράπεζας στο πλαίσιο μίας πελατοκεντρικής προσέγγισης.
Η πολυκριτήρια μέθοδος MUSA που εφαρμόστηκε στην έρευνα, δεν μετρά απλά το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών, κάτι που θα ήταν δυνατό να γίνει και με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο, αλλά επισημαίνει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία κάθε τράπεζας που εξετάζεται καθώς και τις επιθυμίες και τις ανάγκες των πελατών της. Κατ’ αυτό τον τρόπο υποστηρίζεται η διαδικασία της λήψης αποφάσεων με βάση την πελατοκεντρική προσέγγιση. Έκτος από την πολυκριτήρια μέθοδο MUSA, τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, αναλύθηκαν στατιστικά με τη χρήση περιγραφικής στατιστικής, συντελεστών συσχέτισης, γενικευμένου γραμμικού μοντέλου και ανάλυσης διακύμανσης προκειμένου να επιτευχθούν οι ερευνητικοί στόχοι που τέθηκαν.
Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, προέκυψε το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης ταυτόχρονα με το χαμηλό επίπεδο απαιτητικότητας των πελατών, συνολικά για τον κλάδο των τραπεζών. Για κάθε μία από τις τράπεζες που εξετάστηκαν, επισημάνθηκαν οι διαστάσεις που θα πρέπει να βελτιωθούν στο πλαίσιο μίας πελατοκεντρικής προσέγγισης.
Η ισχυρή θετική συσχέτιση που προέκυψε μεταξύ του επιπέδου ικανοποίησης και της αφοσίωσης των πελατών, υπογράμμισε το γεγονός ότι προκειμένου μία επιχείρηση να επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, θα πρέπει πρωτίστως να εστιάσει στη μέγιστη δυνατή ικανοποίηση των πελατών της, μέσω μίας πελατοκεντρικής προσέγγισης. | el |
dc.format.extent | 153 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Πελατοκεντρική στρατηγική και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της ικανοποίησης των πελατών : η περίπτωση του τραπεζικού κλάδου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | In the contemporary, highly competitive environment, companies pay special attention to customer-oriented operation and use customer satisfaction as the most important guide for their actions. Customer satisfaction is the fundamental for achieving a competitive advantage, as is directly linked to customer loyalty.
Therefore, the information about the level of customer satisfaction is for every company a critical business resource as it highly connected to the determination of the overall business strategy.
The main purpose of Master Thesis, is not only the measurement and analysis of customer satisfaction with the services provide by the four banks with the largest market share in Greece, but also, the highlight of the dimensions that should be improved or added to the strategy of each bank within a customer-oriented approach and strategy.
The multi-criteria MUSA method applied to this research, does not only measures the level of customer satisfaction, a process that could be carried out using any other method, but also, points out the strengths and weaknesses of each of the examined banks, as well as the needs of their customers. In this, the process of decision-making based on customer-oriented approach is supported. Apart from the multi-criteria MUSA method, the collected data were statistically analyzed using descriptive statistics, correlation coefficients, generalized linear model and analysis of variance in order to achieve the research objectives set.
The research results analysis indicates both the high level of satisfaction and the low level of demanding of the Greek banks customers. For each of the examined banks, the dimensions that should be improved within a customer-oriented approach were highlighted. The strong positive correlation between the level of customer satisfaction and loyalty, indicates that in order for a company to achieve a competitive advantage, the maximum satisfaction of its customers, through a customer-oriented approach, should be achieved. | el |
dc.contributor.master | MBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int) | el |
dc.subject.keyword | Ικανοποίηση καταναλωτών | el |
dc.subject.keyword | Αφοσίωση πελατών | el |
dc.subject.keyword | Πελατοκεντρική στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα | el |
dc.subject.keyword | Τραπεζικός κλάδος | el |
dc.subject.keyword | Ποιότητα υπηρεσιών | el |
dc.subject.keyword | Πολυκριτήρια ανάλυση | el |
dc.subject.keyword | Multicriteria Satisfaction Analysis (MUSA) | el |
dc.subject.keyword | Customer satisfaction | el |
dc.subject.keyword | customer loyalty | el |
dc.subject.keyword | Customer-oriented strategy | el |
dc.subject.keyword | Competitive advantage | el |
dc.subject.keyword | Banking sector | el |
dc.subject.keyword | Service quality | el |
dc.subject.keyword | Multi-criteria analysis | el |