Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας του Λεκανοπεδίου Αττικής

dc.contributor.advisorΤζαβελάς, Γεώργιος
dc.contributor.authorΝτίντη, Κλέα
dc.date.accessioned2017-07-21T07:40:22Z
dc.date.available2017-07-21T07:40:22Z
dc.date.issued2016-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9816
dc.description.abstractΗ σχολική ετοιμότητα είναι μια νέα έννοια που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια και αναφέρεται στις δεξιότητες που χρειάζεται να έχει κατακτήσει ένα παιδί προκειμένου να ξεκινήσει τη φοίτησή του στο δημοτικό σχολείο. Αυτό που ουσιαστικά αξιολογείται είναι αν είναι έτοιμο ένα παιδί να μπει στη διαδικασία να διδαχθεί, με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο, γραφή και ανάγνωση. Στην Ελλάδα τα παιδιά ξεκινάνε τη φοίτησή τους στην A’ Δημοτικού στην ηλικία περίπου των 6 ετών. Παρ’ όλα αυτά, αυτό είναι απλά ένας μέσος όρος, αφού κάποια από τα παιδιά μπορεί να είναι έτοιμα λίγο νωρίτερα, ενώ κάποια άλλα λίγο αργότερα. Για την καλύτερη οργάνωση όμως της κοινωνίας μας χρησιμοποιούμε γενικά τους μέσους όρους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αξιολογήσει την ετοιμότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε γνωστικό κυρίως αλλά και κοινωνικό-συναισθηματικό επίπεδο, για την εισαγωγή τους στη δημοτική εκπαίδευση. Για την επίτευξη της έρευνας αυτής συντάχθηκαν ερωτηματολόγια. Τα ερωτηματολόγια αυτά συμπληρώθηκαν από παιδιά διαφόρων παιδικών σταθμών των δημοτικών διαμερισμάτων της Αττικής και της περιοχής της Πεντέλης, στην οποία βρίσκεται το νοσοκομείο Παίδων. Η διευθύντρια του τμήματος αναπτυξιολογίας και γιατρός κα. Νικολάου Αλεξάνδρα, συνέταξε τα ερωτηματολόγια και κατέστησε εφικτή τη συλλογή των δεδομένων. Η έρευνα και η στατιστική ανάλυση που ακολουθεί θα βασιστεί σε ονομαστικές και τακτικές κλίμακες βάσει των οποίων θα προκύψουν ποσοστά και τελικά αποτελέσματα για τα βασικότερα γνωστικά επίπεδα που θα πρέπει να έχει καλύψει κάθε παιδί της ηλικίας αυτής. Ύστερα από μια σειρά ελέγχων συσχέτισης μεταξύ των εξαρτημένων και ανεξάρτητων μεταβλητών, θα προχωρήσουμε στην εις βάθος στατιστική ανάλυση χρησιμοποιώντας την μέθοδο της λογιστικής παλινδρόμησης. Καταλήγοντας σε ένα πλήθος από ανεξάρτητες μεταβλητές που θα επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά την ανάπτυξη του παιδιού, στην πορεία θα βγάλουμε κάποια συμπεράσματα σχετικά με το τι φαίνεται να επηρεάζει τους υπό εξέταση τομείς ανάπτυξης ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας, και κατά πόσο είναι έτοιμα τα παιδιά αυτά για την εισαγωγή τους στη δημοτική εκπαίδευση.el
dc.format.extent175el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας του Λεκανοπεδίου Αττικήςel
dc.title.alternativeTest of developmental milestones and school competence in preschool ageel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής. Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENSchool readiness is a new term that is used in recent years and refers to the various skills a child requires in order to begin elementary school. What it essentially enquires is the ability of the child to start the process of learning to read and write in an organized and structured way. In Greece, kids start the first class of elementary school around the age of six. However, that age is nothing more than a simple average, since there is a significant variance in when the children are actually ready for school. For sake of convenience and organization, our society tends to use these averages. The purpose of the current paper is to evaluate the readiness of children of preschool age in their learning level for their introduction in the public education, while also includes their readiness in a socio-emotional level. For the attainment of this research, questionnaires were drafted that were later filled by children of various nurseries around the city of Athens. The area of “Penteli” is also included separately since it houses a children’s hospital, a doctor of which, created the questionnaires. The research and statistical analysis that follows will be based on nominal and ordinal scales. The resulting percentages and final conclusions will cover all basic cognitive levels a child needs to have in that specific age. After a series of correlation tests between dependent and independent variables, we’ll focus on an in-depth statistical analysis using the method of multiple logistic regression in order to reach certain conclusions on what seems to affect the cognitive growth areas of a child of preschool age and how ready they are to begin public training. Additionally, we will discover the set of independent variables that are statistically significant in child growth.el
dc.contributor.masterΕφαρμοσμένη Στατιστικήel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.subject.keywordΛογιστική παλινδρόμησηel
dc.subject.keywordΣχολική ετοιμότηταel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»