Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠελαγίδης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΚαρβουνιάρη, Μαρία
dc.date.accessioned2017-06-27T07:49:49Z
dc.date.available2017-06-27T07:49:49Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9705
dc.description.abstractΤο λιώσιμο του θαλάσσιου πάγου στην περιοχή της Αρκτικής και η διαρκής άνοδος της θερμοκρασίας ως φυσικό επακόλουθο της κλιματικής αλλαγής, αλλά και της ανθρώπινης δραστηριότητας έχει ως συνέπεια το όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον για την περιοχή αυτή, καθώς οι συντομότερες αποστάσεις και τα πλούσια υπεδάφη δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης επιχειρηματικότητας και προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια, ενώ ταυτόχρονα γίνονται αντικείμενο επιστημονικών ερευνών. Η διέλευση από την Αρκτική, που άλλοτε φάνταζε αδύνατη, καθίσταται πλέον δυνατή διαμέσου των Αρκτικών Περασμάτων. Για τον διάπλου της Αρκτικής τρεις είναι οι διαθέσιμες οδοί: το Βορειοανατολικό Πέρασμα (Northern Sea Route), το Βορειοδυτικό Πέρασμα (Northwest Passage) και το Πέρασμα μέσω του Αρκτικού Ωκεανού (Transpolar Sea Route). Τα περάσματα της Αρκτικής ουσιαστικά αποτελούν ένα πολυσύνθετο σχηματισμό μεταξύ τριών ηπείρων (Ευρώπη, Ασία και Βόρεια Αμερική) με ποικίλα ανταγωνιστικά συμφέροντα από διάφορα κράτη. Επιπλέον, πρόκειται για ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωμορφολογικές και κλιματολογικές-καιρικές συνθήκες που δημιουργούν μοναδικούς κινδύνους και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής πλεύση και η περιβαλλοντική προστασία. Για το λόγο αυτό, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα ορίζει τους κανόνες διέλευσης και δραστηριοποίησης στα Αρκτικά νερά, πράγμα το οποίο υλοποιείται με τον Κώδικα των Πόλων. Με την εφαρμογή των διατάξεων του εν λόγω κώδικα, η αξιοποίηση των νέων αυτών δρόμων καθίσταται βιώσιμη εισάγοντας μια νέα εποχή στη ναυσιπλοΐα, δημιουργώντας έτσι τις απαραίτητες προϋποθέσεις ανταγωνιστικότητας με τα συμβατικά περάσματα μέσω των διωρύγων του Σουέζ και του Παναμά. Συμπερασματικά, ύστερα από ενδελεχή συγκριτική μελέτη των δύο εναλλακτικών, οδηγούμαστε στο γεγονός ότι, στην παρούσα φάση και με τα τρέχοντα δεδομένα, δεν εγείρονται θέματα ανταγωνισμού με τους παλιούς δρόμους. Αντίθετα, τίθενται θέματα συμπληρωματικότητας, αφού οι νέοι δρόμοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα με τους παραδοσιακούς για αποσυμφόρηση της κίνησης και εκμετάλλευση των συνεργειών που δημιουργούνται.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ ναυτιλία στην Αρκτική και ο Κώδικας των Πόλων : μπορούν οι νέοι δρόμοι να ανταγωνιστούν τις συμβατικές οδούς;el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe melting of sea ice around the Arctic region and the constant rising of temperature, resulting from the natural climate warming as well as from human activities, leads to growing interest for this territory, as the shorter distances and the abundant subsurface create business development opportunities attracting investment funds, while, at the same time, they become the subject for scientific research. Traversing through the Arctic, which once seemed impossible, has now become possible via the Arctic Routes. There are three routes available for crossing the Arctic: The Northern Sea Route, the Northwest Passage and the Transpolar Sea Route. The Arctic Routes are actually complex formations laying among the three continents (Europe, Asia and North America) and they are the cause for various competing interests among Arctic, as well as, non-Arctic states. Moreover, it is an environment with special geomorphological and climate – weather conditions that create unique risks and the need for particular attention, in order to ensure safe navigation and environmental protection. For this reason, there is an urgent need for a regulatory framework, which will define the rules for sailing and operating in the Arctic waters, which actually has already been implemented with the Polar Code. By applying the provisions of this Code, the sustainable use of these new routes is ensured, introducing a new era to the global shipping industry, thus creating the necessary conditions for the competitiveness of these passages against the conventional routes through the Suez and the Panama Canal. Finally, after a thorough comparative analysis of the two alternatives, it is assumed that, at present and with the current data, no rivalry issues against the old routes are raised, since the new passages could be used simultaneously with the traditional ones to relieve traffic and take advantage of the generated synergies.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΑρκτική ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΚλιματικές αλλαγέςel
dc.subject.keywordΚλιματική αλλαγήel
dc.subject.keywordΑρκτικές οδοίel
dc.subject.keywordΚώδικας των Πόλωνel
dc.subject.keywordΣυμβατικά περάσματαel
dc.subject.keywordArctic shippingel
dc.subject.keywordClimate changeel
dc.subject.keywordArctic routesel
dc.subject.keywordPolar Codeel
dc.subject.keywordConventional routesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»