dc.contributor.advisor | Βερροπούλου, Γεωργία | |
dc.contributor.author | Τζουβελέκα, Αντωνέλλα | |
dc.date.accessioned | 2017-05-25T09:15:29Z | |
dc.date.available | 2017-05-25T09:15:29Z | |
dc.date.issued | 2016-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9604 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια, η ανάλυση και διαχείριση ενός μεγάλου και διάσπαρτου όγκου δεδομένων, με γρήγορο και αποδοτικό τρόπο, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις των σύγχρονων ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Ο διαχωρισμός μεταξύ των πελατών και η αντίληψη ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός με ξεχωριστές ανάγκες γίνεται ολοένα και εντονότερη, σε μια προσπάθεια αναζήτησης τρόπων για την βελτίωση του επιπέδου προσέλκυσης, διαχείρισης , διατήρησης και ανάπτυξης του ασφαλιστικού πελατολογίου. Οι εξατομικευμένες λύσεις αποτελούν πλέον κύριο στόχο των ασφαλιστικών εταιρειών στο ολοένα και ανταγωνιστικότερο περιβάλλον.
Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην παρουσίαση στατιστικής μεθοδολογίας με χρήση πραγματικών δεδομένων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μια ασφαλιστική εταιρεία ώστε να πραγματοποιήσει τμηματοποίηση του πελατολογίου της βάσει δημογραφικών, κοινωνικοοικονομικών και άλλων χαρακτηριστικών. Απώτερος στόχος είναι η κατανόηση της συμπεριφοράς και των αναγκών διαφορετικών ομάδων πελατών, έτσι ώστε να εντοπιστούν οι παράγοντες εκείνοι που ενδεχομένως θα συμβάλλουν στην εύρεση πωλησιακών ευκαιριών και στην βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη.
Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο, θα αναφερθούμε στην ασφαλιστική επιστήμη και στην σημαντικότητα της διαχείρισης της πληροφορίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο , θα παρουσιάσουμε τις διαθέσιμες μεταβλητές που λάβαμε από την ασφαλιστική εταιρεία και τους απαραίτητους μετασχηματισμούς και τροποποιήσεις που πραγματοποιήσαμε προτού προχωρήσουμε στην περαιτέρω ανάλυσή τους. Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε τα είδη τμηματοποίησης πελατολογίου.
Στο τρίτο κεφάλαιο θα αιτιολογήσουμε την επιλογή των μεθόδων “Segmentation based on Business Rules” και “Segmentation based on decile analysis” που εφαρμόσαμε στην μελέτη μας. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει μια περιγραφική ανάλυση των γενικών χαρακτηριστικών του χαρτοφυλακίου. Τέλος, θα παρουσιάσουμε όλη την ανάλυση που κάναμε για τη μελέτη μας, της διαδικασία που ακολουθήσαμε και τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ανάλυσης ανά μέθοδο τμηματοποίησης.
Στο τέταρτο κεφάλαιο θα παρουσιάσουμε τα κύρια συμπεράσματα της μελέτης μας, τους περιορισμούς που αντιμετωπίσαμε καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. | el |
dc.format.extent | 72 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Διερεύνηση της επίδρασης δημογραφικών κοινωνικοοικονομικών και λοιπών στοιχείων πελατών ασφαλιστικής εταιρείας στο ασφαλιστικό τους προφίλ | el |
dc.title.alternative | Exploring how socio-demographic and other characteristics of insurance company clients may affect their insurance profile | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής. Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In recent years, the manipulation and analysis of a large and scattered amount of data in a quick and efficient way, is one of the major challenges modern insurance companies face. The segmentation of customers and the fact that every client is unique with individual needs is one of the biggest trends and companies focused on developing improvements on management, maintenance and development of the clientele through hard data analysis. The individual products are nowadays the main objective of insurance companies in a highly increasing competitive environment.
This study therefore aimed at segmenting the insurance company’s clientele based on demographic, socioeconomic and other characteristics, in order to understand the behavior and needs of several customer groups and to identify opportunities and trends within the customer database.
In the first chapter, we refer to the insurance science and the importance of information management.
In the second chapter, we present the available variables that the insurance company has provided to us and the necessary data manipulation we implemented before the analysis. Then we present some common segmentation techniques.
In the third chapter, we present the segmentation techniques we selected as the most appropriate for our analysis. The two techniques we applied in our study are a) Segmentation based on Business Rules and b) Segmentation based on decile analysis. Subsequently, we analyze the general characteristics of the portfolio. Finally, we present all the analysis we performed for our study, the procedure that was followed and the results of the study.
In the fourth chapter, we present the main findings of our study, the boundaries of our research and finally, suggestions for further research. | el |
dc.contributor.master | Αναλογιστική Επιστήμη και Διοικητική Κινδύνου | el |
dc.subject.keyword | Τμηματοποίηση πελατολογίου | el |
dc.subject.keyword | Ασφαλιστική αγορά | el |
dc.subject.keyword | Δημογραφική στατιστική | el |
dc.subject.keyword | Στατιστική ανάλυση | el |
dc.subject.keyword | Decile analysis | el |