dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Βοζίκη, Θωμαή | |
dc.date.accessioned | 2017-01-24T11:47:59Z | |
dc.date.available | 2017-01-24T11:47:59Z | |
dc.date.issued | 2016-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9362 | |
dc.description.abstract | Ο στόχος της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας είναι να δημιουργήσει ένα μετα-πλαίσιο ικανοτήτων για τον σχολικό ηγέτη της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η πιο ταιριαστή μέθοδος που θα οδηγήσει στην παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου είναι η εκτενής Βιβλιογραφική Ανασκόπηση.
Ο όρος «Σχολική Ηγεσία» είναι πολύ δύσκολος να περιγραφεί, καθώς υπάρχει πληθώρα διαφορετικών διατυπώσεων στην παγκόσμια βιβλιογραφία. Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρία στοιχεία τα οποία αποτελούν κοινές υποχρεώσεις των σχολικών ηγετών κατά τη διάρκεια της θητείας τους και αυτά αφορούν την ηγεσία της τάξης και των μαθητών τους (μικρο-επίπεδο), την ηγεσία του προσωπικού τους και του εαυτού τους (μεσο-επίπεδο) και την ηγεσία του συνόλου του σχολικού οργανισμού σε σχέση με την κοινωνία (μακρο-επίπεδο). Κάθε ηγέτης ακολουθεί ένα από τα μοντέλα σχολικής ηγεσίας, τα οποία περιγράφονται στην παρούσα εργασία και απαιτείται να έχει κάποιες ικανότητες, οι οποίες τον οδηγούν στην επίτευξη των κοινών στόχων και οράματος που έχει θέσει για το σχολείο. Η εργασία προσπαθεί μέσω της δημιουργίας του μετα-μοντέλου ικανοτήτων να αντιστοιχίσει τις βασικότερες περιοχές ικανοτήτων με τα κατάλληλα μοντέλα ηγεσίας, διαπιστώνοντας ότι δεν υπάρχει μοναδική ταύτιση, αλλά η πλειοψηφία των ικανοτήτων είναι απαραίτητες σε κάθε μοντέλο σχολικής ηγεσίας.
Πιο συγκεκριμένα, η εργασία, αρχικά, ρίχνει φως στην περιγραφή των μοναδικών χαρακτηριστικών για κάθε μοντέλο σχολικής ηγεσίας κι έπειτα στα διάφορα πλαίσια ικανοτήτων όπως έχουν οριστεί για τον σχολικό ηγέτη σε πληθώρα χωρών παγκοσμίως, απαντώντας στα δύο πρώτα ερευνητικά ερωτήματα αντίστοιχα. Ο τελικός σκοπός της εργασίας είναι η ανάλυση και αποσαφήνιση των μοντέλων και των πλαισίων ικανοτήτων, η οποία θα οδηγήσει στην οργάνωση και τη συγκέντρωση τους σ’ ένα ολοκληρωμένο μετα-μοντέλο ικανοτήτων. Οι περιοχές ικανοτήτων που έχουν περιληφθεί στο μετα-μοντέλο έχουν προκύψει από ποσοτική ανάλυση συχνοτήτων των αποτελεσμάτων της ανασκόπησης στο δεύτερο ερευνητικό ερώτημα σχετικά με τα πλαίσια ικανοτήτων. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | School leadership models and competence frameworks : a systematic literature review | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The key objective of this Thesis is to shed light on the diverse aspects of K-12 school leadership models and competence frameworks through a Systematic Literature Review. School Leadership (SL) has been defined and perceived from diverse standpoints, leading to a multitude of models each one with special and unique characteristics regarding the specific tasks and responsibilities of the school leader. The basic systematic literature review process seems appropriate to school leadership and the preparation and validation of a review protocol in advance of a review activity is especially valuable. The objective of this Thesis is to collect and analyze the variety of unique school leadership models and competence frameworks, in order to organize the width of competences of the school leaders, make clear the differences between them and highlight the special competences that make each framework unique. The final result is the proposal of a consolidated meta-framework, which will depict the state-of-the-art in school leadership competences, aligned with specific school leadership models, useful to researchers and leaders who are willing to guide their institution effectively. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες | el |
dc.subject.keyword | Education | el |
dc.subject.keyword | School leadership | el |
dc.subject.keyword | School competence frameworks | el |