Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΒλάχος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΒαρυπάτη, Παυλίνα - Ηδύλη
dc.date.accessioned2017-01-19T11:20:45Z
dc.date.available2017-01-19T11:20:45Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9355
dc.description.abstractΗ «πράσινη» ναυτιλία (green shipping), όπως έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα και όπως κυρίως αναμένεται να επηρεάσει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία τα αμέσως επερχόμενα χρόνια, αποτελεί την νέα μεγάλη πρόκληση του χώρου αλλά και την εξαργύρωση της διαχρονικής οφειλής της ναυτιλίας στο περιβάλλον (θάλασσα, ατμόσφαιρα, παράλια), το οποίο την φιλοξενεί και το επιβαρύνει. Η εργασία αυτή, η οποία επιχειρεί να εξετάσει την πορεία της πράσινης ναυτιλίας μέχρι σήμερα και να αξιολογήσει τις επιπτώσεις της, αναπτύσσεται σε πέντε κεφάλαια. Στην διαμόρφωσή της έχουν ληφθεί υπ’ όψιν όλες οι εξελίξεις του χώρου μέχρι και μερικές ημέρες πριν την υποβολή της. Το πρώτο κεφάλαιο (Σύντομη ιστορική αναδρομή και ορισμοί) εξετάζει την διαχρονική εξέλιξη, έστω και κάπως σπασμωδική μέχρι τώρα, των αρχών και πρακτικών της και επιχειρεί να ορίσει το πεδίο εφαρμογής της, το οποίο φαίνεται να περιλαμβάνει τα πάντα, δηλαδή τόσο τον σχεδιασμό όσο και την λειτουργία των πλοίων. Το δεύτερο κεφάλαιο (Σύγχρονες εξελίξεις) περιγράφει εν συντομία την μεγάλη και επιταχυνόμενη πρόοδο των τελευταίων ετών, ιδίως μετά την Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή, την ανεπιφύλακτη συμμετοχή των μεγάλων εταιρειών στην προσπάθεια αυτή, αλλά και την εξαιρετικά γρήγορη διάχυση του σχετικού προβληματισμού σε κάθε σχετική δραστηριότητα με καθημερινές σχεδόν «θετικές» εξελίξεις και αναφορές. Το τρίτο κεφάλαιο (Η σχέση ναυτιλίας – περιβάλλοντος) επιχειρεί να στοιχειοθετήσει την ιδιότυπη αυτή διαχρονική σχέση, να αναδείξει το αναπόφευκτο της συμμετοχής και της ναυτιλίας στην παγκόσμια προσπάθεια για τον περιορισμό της αυξανόμενης θερμοκρασίας του πλανήτη, αλλά και να περιγράψει κάποιες αναληφθείσες ήδη πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή. Το τέταρτο κεφάλαιο (Νομοθετικές ρυθμίσεις και επεμβάσεις) εξετάζει την κατάσταση από πλευράς θεσμικού πλαισίου, αφού στην δράση αυτή η ναυτιλία παρουσιάζει μία σχεδόν συστηματική καθυστέρηση και δυσπραγία στην λήψη και κυρίως στην δεσμευτική ενεργοποίηση των αποφάσεων και να αναδείξει τις δυσκολίες για την λήψη τους. Στο πέμπτο κεφάλαιο (Επιπτώσεις) επιχειρείται μία ανάλυση των πάσης φύσεως επιπτώσεων από την εισαγωγή της πράσινης ναυτιλίας (θεσμικές, τεχνολογικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές, διαχειριστικές). Τέλος, στο κεφάλαιο των «Συμπερασμάτων» αξιολογούνται όλα όσα έχουν ήδη αναφερθεί στα προηγούμενα κεφάλαια και τεκμαίρεται η αναγκαιότητα της στροφής της παγκόσμιας ναυτιλίας προς την «πράσινη» εκδοχή της, με ότι αυτό σημαίνει, αφού η προοπτική αυτή αποτελεί απαίτηση της κοινωνίας, αλλά και υποχρέωση της ίδιας της ναυτιλιακής οικογένειας.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleGreen ships and their international economic impactel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENGreen shipping is a relatively new phenomenon but will have a major influence on the maritime world in the coming years. It will perhaps be the greatest challenge for the industry and must compensate for the damage done to the environment over many, many years. This study contains five chapters and attempts to analyze and evaluate the consequences of green shipping. The first chapter (Brief historical retrospective and definitions) deals with the principles of the up until now, slow evolution of green shipping. It tries to define its scope, which covers almost everything to do with the design and operation of a ship. Chapter two (Current evolution) covers the progress of green shipping in recent years. Such progress has accelerated following the signing of the Paris Agreement on climate change together with its very fast diffusion in all fields with positive news and reports. The third chapter (The relationship between maritime commerce and the environment) attempts to provide the framework for this strange long term relationship and to prove the inevitable necessity for the maritime industry to participate in the global effort to limit planet warming. It describes certain initiatives already undertaken in this direction. Chapter four (Legislation and regulation) examines the existing legislative framework. It describes the difficulties in the decision making process due to delays anticipated by the relevant institutions involved in committing to and subsequently activating an agreement. The fifth chapter (Consequences) analyzes and evaluates the impact green shipping will have on the commercial maritime world. It covers the long term consequences on the legal, technological, economic, environmental and managerial aspects of shipping. Lastly, the concluding paragraph considers all of the above mentioned issues and presents the case for the maritime industry to urgently accept the clear message from society in general to adopt green shipping without further delay.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΠράσινη ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΕκπομπές αερίωνel
dc.subject.keywordΈρμαel
dc.subject.keywordΚλιματικές αλλαγέςel
dc.subject.keywordΕναλλακτικά καύσιμαel
dc.subject.keywordGreen shippingel
dc.subject.keywordGas emissionel
dc.subject.keywordClimate changeel
dc.subject.keywordAlternative fuelsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»