dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Βαγενά, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2017-01-19T07:59:58Z | |
dc.date.available | 2017-01-19T07:59:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9347 | |
dc.description.abstract | Ο ναυτιλιακός κλάδος είναι διεθνής, με ιδιαίτερες διακυμάνσεις, υψηλής έντασης κεφαλαίου και παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες. Ως βιομηχανία εντάσεως κεφαλαίου απαιτεί υψηλά κεφάλαια, τα οποία αναγκάζεται να αντλήσει, από τις χρηματαγορές, τους χρηματοδοτικούς οργανισμούς και σε μεγάλο ποσοστό, από τις τράπεζες.
Οι τράπεζες ωστόσο, λόγω της υψηλού κινδύνου βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιούνται τα ναυτιλιακά δάνεια, θα πρέπει να αναμένουν πως ορισμένα θα καταλήξουν σε αποτυχημένα (προβληματικά) δάνεια. Επομένως προβάλλεται αδήριτη η ανάγκη εντοπισμού και ελαχιστοποίησης των αιτιών δημιουργίας προβληματικών δανείων, δηλαδή δανείων των οποίων θα είναι δύσκολη, η επανείσπραξη, εκ μέρους των τραπεζών των κεφαλαίων που έχουν δανείσει, καθώς και των αναλογούντων τόκων.
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο ευρύτερο πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο υλοποιείται μια ναυτιλιακή χρηματοδότηση και παρουσιάζει τον τρόπο διαχείρισης της σε περιόδους κρίσης, ένα φαινόμενο αρκετά επίκαιρο. Αρχικά παρουσιάζεται το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο που αφορά συγκεκριμένα, τη ναυτιλία ως κλάδο, τις μορφές ναυτιλιακής χρηματοδότησης, τις μορφές κινδύνων που ενέχει μια χρηματοδότηση, τα ναυτιλιακά δάνεια από τη σκοπιά των τραπεζών και παρουσίαση των προβληματικών δανείων και του τρόπου διαχείρισης τους. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με μία θεωρητική παρουσίαση του τρόπου διαχείρισης των NPL στην Κύπρο καθώς και με μια πρακτική εφαρμογή σε μια υποθετική χρηματοδότηση, χρησιμοποιώντας μεθόδους που έχουν αναπτυχθεί σε αυτή την εργασία. | el |
dc.format.extent | 121 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ναυτιλιακή χρηματοδότηση σε περιόδους κρίσης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The shipping industry is international, capital intensive and with many unique and distinctive characteristics. The fact that shipping industry is capital-intensive means that a large sum of money is required. This money is drawn from financial markets, financial institutions, and to a great extend banks.
However, shipping loans are high risk loans for the banks. As a result, many shipping loans turn out to non-performing loans. Therefore, it is indisputably necessary for the bank to indetify and minimize the causes of non-performing loans; namely, loans of which the payback to the bank of either the principal or the interest will be difficult.
The following thesis refers to the context according which a shipping industry takes place and displays the way it is handled in case of crisis, a rather topical phenomenon. Initially, the thesis dwells on the basic theoretical background: the shipping industry as a field, the innovative forms of shipping finance, the risks of financing, the shipping loans from the point of view of the banks and the non-performing loans and the way they are dealt with. Last, but under no circumstances the least, the thesis present theoretically the NPL in Cyprus. It concludes with a practical application to a hypothetical financing, using methods that have been analyzed in this thesis. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία -- Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία -- Χρηματοδότηση | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακά δάνεια | el |
dc.subject.keyword | Οικονομική κρίση | el |