dc.contributor.advisor | Ιθακήσιος, Διονύσιος Δ. | |
dc.contributor.author | Χριστοδουλίδου, Ερμιόνη | |
dc.date.accessioned | 2016-12-08T11:07:17Z | |
dc.date.available | 2016-12-08T11:07:17Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9271 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει στόχο την διερεύνηση των απόψεων των χρηστών
υπηρεσιών φυσικοθεραπείας σε σχέση με την ποιότητα της φροντίδας που παρέχεται
από συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ παρόχους. Κριτήριο επιλογής του
συγκεκριμένου θέματος ήταν οι οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων ετών στη χώρα
μας και ο βαθμός στον οποίο επηρέασαν τον τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας και
ιδιαίτερα το κομμάτι της φυσικοθεραπείας.
Το Ελληνικό σύστημα υγείας είναι μεικτό, με χρηματοδότηση από την γενική
φορολογία αλλά και την κοινωνική ασφάλιση και παρέχεται από δημόσιους και
ιδιωτικούς φορείς. Ο υγειονομικός τομέας στην Ελλάδα, παρουσιάζει πληθώρα
προβλημάτων που αφορούν μεταξύ άλλων θέματα οργανωτικού και οικονομικού
χαρακτήρα με αποτέλεσμα την χαμηλή ικανοποίηση των ασθενών. Γι’ αυτό το λόγο
θα πρέπει να πραγματοποιούνται μετρήσεις ικανοποίησης, ώστε να αναγνωρίζονται
τα προβλήματα και οι ανάγκες των ασθενών, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση των
υπηρεσιών υγείας.
Γενικότερα η μελέτη των απόψεων των ασθενών στοχεύει στη βελτίωση της
ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και κατ’ επέκταση στην αύξηση της
ικανοποίησης τους από την φροντίδα που λαμβάνουν. Τα βασικά στοιχεία της
ποιότητας σχετίζονται με την οργάνωση, τις διαδικασίες και τα αποτελέσματα των
υπηρεσιών υγείας, καθώς και με την συμπεριφορά των λειτουργών υγείας. Η μέτρηση
της ικανοποίησης των ασθενών από την παρεχόμενη περίθαλψη αποτελεί βασικό
δείκτη της ποιότητας των υπηρεσιών. Οι εκτιμήσεις των ασθενών αντικατοπτρίζουν
τις ανάγκες και προσδοκίες τους από τις υπηρεσίες υγείας καθώς και τον βαθμό
επίτευξης αυτών.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η βιβλιογραφική ανασκόπηση καθώς και
η πραγματοποίηση μιας έρευνας σχετικά με την ικανοποίηση των χρηστών
φυσικοθεραπευτικών υπηρεσιών μέσω ενός δομημένου ερωτηματολογίου. Τα
αποτελέσματα που προέκυψαν όσον αφορά την ικανοποίηση των ασθενών από την
φυσικοθεραπευτική φροντίδα είναι αρκετά ικανοποιητικά, δίνοντας το μήνυμα ότι η
ποιότητα στον τομέα παροχής υπηρεσιών φυσικοθεραπείας (όσον αφορά τον
ιδιωτικό τομέα, ο οποίος εξετάστηκε), έχει πρωτεύοντα ρόλο. | el |
dc.format.extent | 99 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ικανοποίηση ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας : η περίπτωση των υπηρεσιών φυσικοθεραπείας, που παρέχει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στην Ελλάδα | el |
dc.title.alternative | Patients’ satisfaction from the health services : the case of physiotherapy services, provided by E.O.P.P.Y. in Greece | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present study aims to research the opinion of physiotherapy services users in
relation to the quality of healthcare provided by the associated/contracted to EOPYY
healthcare providers. The reason to choose this topic is the economic changes
occurring the last few years in Greece (the economic crisis) and the degree to which
these changes affected the healthcare services and specifically the service of
physiotherapy practice.
The finance of the Greek National Health System is mixed in terms that is provided
by the general taxation and national insurance of both public and private
bodies/operators. The healthcare system in Greece has many problems mainly in
relation to organization and finance that result in patients’ low satisfaction. Therefore,
it is important to regularly measure the level of satisfaction of the healthcare users in
order to acknowledge their problems and needs and hence enhance the healthcare
services accordingly.
The study of the healthcare users’ opinion aims to enhance the quality of the services
and in turn increase the users’ satisfaction for the healthcare service they receive. The
basic components for the quality of the healthcare service include organization,
procedures and results of the services, as well as behavior of the healthcare providers.
The measurement of patients’ satisfaction level consists of a fundamental indicator of
the quality level of the services. The patients’ opinion reflects their needs and
expectations from the healthcare system and the degree to which these have met or
not.
The methodology followed for the present study was mixed including narrative
review of the relevant literature followed by a survey on the satisfaction of the users
of physiotherapy services using structured questionnaires. The results from the
questionnaires on the satisfaction of patients to the physiotherapy healthcare are
promising and show that the quality of the service is of outstanding importance
(especially in the private sector). | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας | el |
dc.subject.keyword | Ικανοποίηση ασθενών | el |
dc.subject.keyword | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el |
dc.subject.keyword | Σύστημα υγείας στην Ελλάδα | el |
dc.subject.keyword | Υγειονομική περίθαλψη στην Ελλάδα | el |
dc.subject.keyword | Patient satisfaction | el |
dc.subject.keyword | Healthcare quality | el |