Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διεθνής επιχειρηματική δραστηριότητα : η περίπτωση των ελληνικών εξαγωγών

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΜούγιου, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2016-08-26T07:45:45Z
dc.date.available2016-08-26T07:45:45Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9032
dc.description.abstractΗ σύγχρονη αβέβαιη πραγματικότητα έχει μετατρέψει το επιχειρηματικό περιβάλλον σε έναν διεθνή στίβο, όπου επιχειρήσεις προερχόμενες από μια πληθώρα χωρών αγωνίζονται μανιωδώς να κρατηθούν «ζωντανές». Οι παρούσες συνθήκες της παγκόσμιας οικονομίας καθιστούν επιτακτική την ανάγκη δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων σε αγορές εκτός εθνικών συνόρων. Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία δεν αφήνει περιθώριο στις επιχειρήσεις να μένουν αμέτοχες και αποκομμένες από τον εξωτερικό κόσμο. Λαμβάνοντας υπόψη την παρούσα οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η παγκόσμια κοινότητα, η επιβίωση και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων πλέον εξαρτάται άμεσα από την υιοθέτηση μια κατάλληλης στρατηγικής διεθνοποίησης. Ωστόσο, για να προβεί μια επιχείρηση στην διεθνή επέκταση των δραστηριοτήτων της οφείλει να μελετήσει τους κινδύνους, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας τέτοιας ενέργειας, την απόδοση που θα αποκομίσει καθώς και τα είδη των στρατηγικών διεθνοποίησης που συνάδουν με την πολιτική και τη φιλοσοφία της. Εφόσον λάβει την απόφαση να διευρύνει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες πρέπει να προβεί άμεσα στο στάδιο της οργάνωσης αυτών. Σε αυτό το στάδιο απαιτείται σωστή ενημέρωση, προσεκτική μελέτη και λεπτομερής αξιολόγηση όλων των παραμέτρων για την εκπόνηση της Έρευνας Αγοράς, την οργάνωση του Μίγματος Μάρκετινγκ, τον καθορισμό της Τιμολογιακής Πολιτικής αλλά και τον προσδιορισμό των Δικτύων Διανομής. Επιπρόσθετα, επειδή η διεθνής επέκταση μιας επιχείρησης αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία που ενέχει κινδύνους και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, οι αρμόδιοι φορείς δημιούργησαν συγκεκριμένους μηχανισμούς και διαδικασίες που διευκολύνουν την εύρυθμη λειτουργία της εξαγωγικής δραστηριότητας. Οι διαδικασίες αυτές αφορούν τη σύναψη συμφωνιών, την πραγματοποίηση των διεθνών εμπορικών συναλλαγών, τους τρόπους διακανονισμού και όλες τις επιμέρους παραμέτρους που σχετίζονται με την κάλυψη και των δύο αντισυμβαλλόμενων μερών. Όσον αφορά τη μελέτη των εξαγωγών σε επίπεδο χωρών, στην περίπτωση της Ελλάδας, οι εξαγωγές αδιαμφισβήτητα διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας. Αυτό βέβαια καθίσταται σαφές μέσω της ανάλυσης και παρουσίασης των στατιστικών στοιχείων και των οικονομικών μεγεθών που ακολουθούν στο κύριο μέρος της εργασίας. Η εκτίμηση της σχέσης μεταξύ εξαγωγών και ΑΕΠ, Ρυθμού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς και η αξιολόγηση του Εμπορικού Ισοζυγίου «μαρτυρούν» την αξία των εξαγωγών στην ελληνική οικονομία. Τέλος, η παρούσα εργασία πραγματεύεται την εξαγωγική δραστηριότητα στην περίπτωση των ελληνικών Μικρο Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Η συγκεκριμένη εργασία στοχεύει στην έρευνα και μελέτη της εξωστρέφειας των ελληνικών ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν την κινητήριο δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Οι ελληνικές ΜΜΕ είναι αυτές που επλήγησαν περισσότερο από το ξέσκασμα της πιο έντονης οικονομικής ύφεσης των τελευταίων ετών και παρόλο που αντιμετωπίζουν καθημερινά σοβαρά προβλήματα, προσπαθούν μέσω της μόνης διεξόδου που ονομάζεται «Εξαγωγές» να σταθούν όρθιες και αν όχι να αναπτυχθούν περαιτέρω, τουλάχιστον να επιβιώσουν.el
dc.format.extent152el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιεθνές εμπόριοel
dc.titleΔιεθνής επιχειρηματική δραστηριότητα : η περίπτωση των ελληνικών εξαγωγώνel
dc.title.alternativeInternational business activity : the case of Greek exprortsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe modern uncertain reality has turned the business environment into an international arena, where companies, coming from a multitude of countries, are struggling frantically to keep "alive". The current conditions of the global economy make the need of business to operate in markets outside national borders vital and urgent. The current financial climate does not leave room for businesses to remain aloof and detached from the outside world. Given the present financial situation, in which the global community is, the survival and the development of enterprises are most directly dependent on the adoption of an appropriate internationalization strategy. However, before a business make an international expansion, it must estimate the risks, the advantages and the disadvantages of such an action, the return that will be gained and the types of the internationalization strategies that are in accordance with its policy and philosophy. Once it takes the decision to expand, the company should continue directly to the stage of organization. At this stage, accurate information, careful study and detailed evaluation of all parameters are required for the development of Market Research, the organization of the Marketing Mix, the determination of the pricing policy and the determination of the Distribution Networks. Additionally, because of the fact that a business international expansion is a complex process that involves risks and requires special attention, the competent bodies have created specific mechanisms and procedures to facilitate the smooth operation of the export activity. These procedures concern the contract agreements, the implementation of international trade transactions, ways of settlement and all the individual parameters associated with the coverage of both counterparties. On the study of exports at the country level, in the case of Greece, exports undoubtedly play a key role in the sustainability of the Greek economy. This fact becomes clear through the analysis and the presentation of statistical data and financial figures that follow in the main part of the paper. The estimation of the relationship between exports and GDP, Growth Rate, Competitiveness and the Trade Balance evaluation "reveal" the value of exports to the Greek economy. Finally, this paper deals with the export activity in the case of Greek Small and Medium Enterprises (SMEs). This project aims to research and study the extroversion of Greek SMEs, which are the driving force of the Greek economy. The Greek SMEs are the most affected enterprises by the outburst of the most severe financial downturn of recent years. And although they face serious problems in a daily base they are trying, through the only available means called "Exports", to stand up and if not to be developed further, at least to survive.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΕξαγωγέςel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΜικρομεσαίες επιχειρήσειςel
dc.subject.keywordInternational tradeel
dc.subject.keywordExportsel
dc.subject.keywordGreeceel
dc.subject.keywordSmall and medium enterprisesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»