Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΜανιουδάκη, Ιωάννα-Ευπραξία
dc.date.accessioned2016-07-25T07:02:54Z
dc.date.available2016-07-25T07:02:54Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8996
dc.description.abstractΣύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, κυρίως τις κοινωνικοπολιτισμικές, όπως είναι οι θεωρίες δραστηριότητας (activity theory), εγκαθιδρυμένης μάθησης (situated cognition), κατανεμημένης νόησης (distributed cognition), αυτορυθμιζόμενης μάθησης (self-regulated learning), γνωστικής μαθητείας (cognitive apprenticeship), διδασκαλίας με σύνδεση (anchored instruction), μάθησης με επίλυση προβλήματος (problem based learning), γνωστικής ευελιξίας (cognitive flexibility theory) και διαφοροποιημένης μάθησης (differentiated learning) υποστηρίζεται ακράδαντα και γίνεται πλέον ευρέως αντιληπτό ότι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της νόησης είναι διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ως εκ τούτου, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής συνεργατικής μάθησης (collaborative learning), αξιοποιώντας περιβάλλοντα που επιτρέπουν την ανάπτυξη επικοινωνιακών καταστάσεων και την αλληλεπίδραση μεταξύ των ατόμων, με απώτερο σκοπό τη βελτιστοποίηση της μαθησιακής διαδικασίας. Παράλληλα, πέρα από τη σπουδαιότητα της συνεργασίας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους συναισθηματικούς παράγοντες (affective factors), οι οποίοι επενδύουν σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και της συναισθηματικής κατάστασης του μαθητή, ούτως ώστε να επιτευχθεί η αξιοποίηση των κατάλληλων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και η αποτελεσματική παρακίνηση του εκπαιδευομένου (Ames, 1992). Παρά το γεγονός ότι το συναισθηματικό στοιχείο είχε παραγκωνιστεί στο παρελθόν από τους γνωστικούς παράγοντες μάθησης, αποτελεί πλέον κοινό τόπο η αναγνώριση της ζωτικής του σημασίας, καθώς όλο και περισσότερο παρατηρείται να ενσωματώνεται στη διδακτική πράξη και μάλιστα να επιφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Το γεγονός αυτό μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό, αν λάβουμε υπόψη τη σπουδαιότητα της αισιόδοξης διάθεσης απέναντι σε καινούριες μαθησιακές εμπειρίες, της διέγερσης της περιέργειας και της διαμόρφωσης της ικανότητας του ατόμου να διακρίνει συσχετισμούς και να διευρύνει τις αντιλήψεις του μέσα από ανακαλυπτικές διαδικασίες. Επιπρόσθετα, έχει διαπιστωθεί ότι η ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση, η οποία κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, επιτρέπει την αξιοποίηση Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Μάθησης (ΔΠΜ) και Ψηφιακού Υλικού (ΨΥ), το οποίο, έχοντας την κατάλληλη παιδαγωγική διαμόρφωση, δύναται να εστιάσει στην εξατομικευμένη μάθηση, να αναπτύσσει συναισθηματικούς δείκτες, να υποστηρίζει την οικοδόμηση της γνώσης και τη συνεργατική μάθηση, μέσα από επικοινωνιακές διαδικασίες και ταυτόχρονη ανάπτυξη ικανοτήτων και εξοικείωση των μαθητών με τεχνολογίες πολυμέσων και τεχνολογίες διαδικτύου. Επομένως, θέτοντας ως καθοριστικής σημασίας τους κοινωνικούς και ψυχολογικούς δείκτες και παράλληλα αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες που παρέχει η Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Μάθηση (e-learning) στην κατεύθυνσης της ανάπτυξης των εν λόγω παραγόντων, προκύπτει αβίαστα η αναγκαιότητα πραγματοποίησης εκπαιδευτικής έρευνας, η οποία αποσκοπεί στην ανάδειξη των κινήτρων (motivation) και των δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου που μπορούν να καλλιεργηθούν μέσω της εφαρμογής συνεργατικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη βοήθεια της Τεχνολογίας. Τα στοιχεία αυτά αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη για την υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας, η οποία ασχολείται την επίδραση της Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning), δεδομένης της αξιοποίησης ομαδοσυνεργατικών στρατηγικών και συνεργατικών σεναρίων μάθησης (CLCS scripts), στην ανάπτυξη των κινήτρων των μαθητών, και ιδιαίτερα στους δείκτες Προσοχή (Attention), Σχετικότητα-Συνάφεια (Relevance), Εμπιστοσύνη (Confidence) και Ικανοποίηση (Satisfaction) που αποτελούν και τα συστατικά στοιχεία του θεωρητικού μοντέλου ανάπτυξης κινήτρων (ARCS Model) του Keller (Keller, 1987). Το αντικείμενο της εκπαιδευτικής παρέμβασης επιλέχθηκε από τον κλάδο των Οικονομικών Επιστημών με σκοπό την διδασκαλία του στο Ενιαίο Λύκειο. Πιο συγκεκριμένα η σειρά μαθημάτων που ορίστηκε να διδαχθεί ηλεκτρονικά έχει θέμα: «Business Plan» και απευθύνεται σε μαθητές της Πρώτης (Α’) Τάξης του Ενιαίου Λυκείου. Κριτήριο, αλλά και πρόκληση για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος αποτέλεσε η διαπίστωση ότι οι μαθητές της Πρώτης (Α’) Λυκείου δεν έχουν έλθει σε επαφή με κάτι αντίστοιχο, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα σημαντική την ανταπόκριση τους σε ένα νέο ενδιαφέρον γνωστικό αντικείμενο.el
dc.format.extent510el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήel
dc.subjectΜάθησηel
dc.titleΗ επίδραση της εφαρμογής συνεργατικής & τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης στην ανάπτυξη κινήτρων των εκπαιδευόμενωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENAccording to the modern learning theories, particularly the sociocultural ones, such as activity theory, situated cognition, distributed cognition, self-regulated learning, cognitive apprenticeship, anchored instruction, problem based learning, cognitive flexibility theory, and the differentiated learning theory, it is strongly supported and widely understood that the cultivation and development of cognition is that of a social interaction process. Thus, it is imperative that the application of cooperative learning should happen via utilizing environments that allow the development of communicative situations and the interaction between individuals, aiming at the optimization of the learning process. Meanwhile, above the importance of cooperation and social interaction, specific emphasis should be given on the affective factors, which relate to the personality characteristics and the emotional status of the student in order to achieve the use of appropriate pedagogical approaches and effective motivation of the trainee (Ames, 1992). Although the emotional component was put aside before due to the cognitive learning factors, it is now recognized for its critical importance as more as it is incorporated in the teaching operation and brings excellent results. This can be easily understood if we consider the importance of the optimistic approach towards new learning experiences, that stimulate the curiosity and configure an individual's capacity to pinpoint correlations and broaden his perception through discoverment procedures. Additionally, it is a known fact that the integration of Information Technologies and Communication education, is increasingly gaining ground worldwide, which in turn enables the use of the Online Learning Environment and Digital Data, which, having the appropriate pedagogical formulation, may focus on personalized learning, develop emotional indicators, support knowledge building and collaborative learning, through communication processes and simultaneous development of skills and familiarize students with multimedia technologies and Internet technologies. Therefore, by regarding as critical the social and psychological indicators while at the same time recognizing the opportunities offered by e-learning towards the development of these factors, the need arises to carry out educational research, in order to highlight the motivators and high-level skills that can be cultivated with the implementation of collaborative learning, combined with the help of technology. These elements have been the driving force for the implementation of this research, which deals with the impact of e-learning, factoring the elaboration of affiliate strategies and cooperative learning scenarios (CLCS scripts), the development of students motivation, and particularly on the indicators Attention, Relevance, Confidence and Satisfaction, which constitute the components of the theoretical motivation development model ARCS Model of Keller (Keller, 1987). The subject of this educational intervention was selected by the Economic Science sector, for teaching at the Lyceum. More specifically, the course outline that was selected to be taught electronically has the theme: «Business Plan» and is addressed to the students of the First Class of Lyceum. As a criterion and all together challenge for choosing this subject was the finding that the Lyceums First Class students have never come into contact with anything similar, making it very important and challenging to respond in a new educational subject.el
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordΣυνεργατικές στρατηγικές μάθησηςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικός σχεδιασμόςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικά σενάριαel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»