Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαμιώτης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΕκατομμάτης, Ευάγγελος
dc.date.accessioned2016-06-02T10:31:28Z
dc.date.available2016-06-02T10:31:28Z
dc.date.issued2015-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8779
dc.description.abstractΗ Αρκτική είναι μια μεγάλη περιοχή με έκταση 13.980.000 τ.χλμ.(4,7 φορές περίπου το μέγεθος της Μεσογείου) γύρω από τον Βόρειο Πόλο. Περιλαμβάνει βόρεια τμήματα των ΗΠΑ (Αλάσκα), του Καναδά, της Ρωσίας, της Νορβηγίας, της Σουηδίας, της Φινλανδίας, την Ισλανδία, την Γροιλανδία, καθώς και όλο τον θαλάσσιο χώρο τον λεγόμενο Αρκτικό Ωκεανό ή Βόρειο Παγωμένο Ωκεανό. Το στρώμα πάγου που καλύπτει το σύνολο σχεδόν της Αρκτικής άρχισε να λιώνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Οι επιστήμονες προβλέπουν ολοκληρωτική απομείωση μέχρι το καλοκαίρι του 2040. Η παραπάνω κλιματική αλλαγή θα επιφέρει τρομακτικές ανακατατάξεις στο παγκόσμιο γίγνεσθαι δεδομένου ότι στην Αρκτική κρύβονται τεράστιοι αναξιοποίητοι πόροι: από νέες εμπορικές θαλάσσιες γραμμές και αλιευτικά πεδία έως τουριστικά αξιοθέατα, ενώ στο υπέδαφός της υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι βρίσκονται τα μεγαλύτερα εναπομείναντα κοιτάσματα υδρογονανθράκων. Από τις αρχές του 21ο αιώνα τα Κράτη της Αρκτικής ξεκίνησαν να διαμορφώνουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν για την Αρκτική. Στην εργασία που ακολουθεί επιχειρείται καταρχάς μια λεπτομερής ανάλυση των διεκδικήσεων των παραπάνω Κρατών, οι οποίες κατά κύριο λόγο εγείρονται με βάση τη συνθήκη UNCLOS και το Δίκαιο της θάλασσας, ενώ στη συνέχεια εντοπίζονται μέσα από επίσημες πηγές όλες εκείνες οι αποφάσεις και κινήσεις των δρώντων στην περιοχή οι οποίες διαμορφώνουν και την πολιτική που θα ακολουθήσουν οι Αρκτικές Χώρες στον 21ο αιώνα. Τέλος γίνεται μια λεπτομερής αναφορά στις αποφάσεις του ΙΜΟ για τις κατευθυντήριες γραμμές για τα πλοία που δραστηριοποιούνται σε πολικά ύδατα με γνώμονα την ασφαλή ναυσιπλοΐα, και την προστασία του περιβάλλοντος. Με βάση την παραπάνω έρευνα διεξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα τόσο για την ελληνική Ναυτιλία όσο και την Ελλάδα.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒιώσιμη ανάπτυξη -- Περιβαλλοντικές απόψειςel
dc.titleΤο υφιστάμενο και εξελισσόμενο νομικό καθεστώς έρευνας εκμετάλλευσης και ναυσιπλοΐας στο βόρειο πόλο : κλιματική αλλαγή περιβάλλον και γεωπολιτικός ανταγωνισμόςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENArctic is a vast area of 13.98 million sq. Km (about 4.7 times the size of the Mediterranean Sea) around the North Pole. It includes the northern parts of the United States (Alaska), Canada, Russia, Norway, Sweden, Finland, Iceland, Greenland, and the whole coastal area of the so-called Arctic Ocean or North Ice Ocean. The ice sheet covering almost the entire Arctic began to melt, very quickly. Scientists predict total loss by the summer of 2040. The above climate change will bring tremendous changes in world affairs, since the Arctic hides huge unexploited resources: from new commercial shipping lanes and fishing grounds, to tourist attractions, while there is clear evidence that in the subsoil there are the largest remaining hydrocarbon deposits. Since the beginning of the 21st century every Arctic State began to develop its strategy for the Arctic. In the essay following, it is firstly described, a detailed analysis of the claims of the Arctic States, which are mainly raised under the UNCLOS Convention and the Law of the Sea and subsequently it is spotted through official sources, all those decisions and movements of the actors in the region which constitute the policy to be followed by the Arctic States in the 21st century. Finally there is a detailed reference to the decisions of the IMO Guidelines for ships operating in polar waters with a view to safe navigation and environmental protection. Based on the above research useful lessons are carried out for both Greek Shipping and Greece.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΤήξη των πάγωνel
dc.subject.keywordΓεωπολιτικός ανταγωνισμόςel
dc.subject.keywordΑσφαλής ναυσιπλοΐαel
dc.subject.keywordMelting iceel
dc.subject.keywordGeopolitical competitionel
dc.subject.keywordSustainable developmentel
dc.subject.keywordSafe navigationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»