Show simple item record

dc.contributor.advisorΧονδροκούκης, Γρηγόριος
dc.contributor.authorΔεληπούλιου, Χριστιάννα
dc.date.accessioned2016-03-07T09:41:17Z
dc.date.available2016-03-07T09:41:17Z
dc.date.issued2013-08
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8570
dc.description.abstractΣκοπός αυτής της εργασίας ήταν η δημιουργία ενός συστήματος ιχνηλασιμότητας για τα υλικά συσκευασίας, δηλαδή μπουκάλια, καπάκια και ετικέτες που παράγονται σε εργοστάσιο εταιρίας παραγωγής απορρυπαντικών οικιακής χρήσης στην στην Ελλάδα. Η επωνυμία της εταιρίας δεν θα αναφερθεί στην παρούσα μελέτη για λόγους εχεμύθειας. Στο πλαίσιο της διπλωματικής αποφασίστηκε να μελετηθεί ο χρόνος που δαπανάται για τις καταγραφές των στοιχείων και των πληροφοριών που απαιτούνταν για γρήγορη και σωστή ιχνηλασιμότητα. Ο παράγοντας χρόνος, άλλωστε, είναι πολύ σημαντικός για μια βιομηχανία αυτού του μεγέθους, τόσο στην περίπτωση όπου πρέπει να εντοπιστεί μια παρτίδα προϊόντων, όσο και σε καθημερινή βάση, όσον αφορά τη χρονική διάρκεια που θα δαπανήσουν οι χειριστές των μηχανημάτων για την καταγραφή των εντύπων. Η μελέτη επικεντρώθηκε στην σύγκριση μιας χειρόγραφης και μιας αυτοματοποιημένης ηλεκτρονικής μεθόδου καταγραφής. Στην περίπτωση της χειροκίνητης καταγραφής οι υπάλληλοι καλούνταν να συμπληρώσουν έντυπα με τα στοιχεία κάθε υλικού συσκευασίας που χρησιμοποιούσαν, ενώ στην περίπτωση της ηλεκτρονικής μεθόδου, οι εργαζόμενοι στις γραμμές παραγωγής, με τη βοήθεια φορητών συσκευών PDA που χρησιμοποιούσαν κατάλληλο λογισμικό, σκάναραν τους κωδικούς (Datamatrix) που είχαν επάνω τα υλικά, χωρίς να απαιτείται η καταγραφή τους. Η μελέτη χωρίστηκε σε τρία μέρη, εξετάζοντας τρία διαφορετικά τμήματα του εργοστασίου. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολα η σύγκριση των δύο μεθόδων και να εξεταστεί η επίδραση που θα είχε η χρήση scanner στην καταχώριση των στοιχείων που θα βοηθούσαν στην ιχνηλασιμότητα των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε παρτίδα προϊόντος. Τα μέρη στα οποία επικεντρώθηκε η μελέτη ήταν οι γραμμές συσκευασίας, τα σιλό τροφοδοσίας φιαλών και πωμάτων προς τις γραμμές και το τμήμα παραγωγής φιαλών. Η σύγκριση των δύο μεθόδων έδειξε ότι με τη βοήθεια των PDA με το κατάλληλο λογισμικό, οι χειριστές κέρδιζαν από 3,69 έως 13,21 δευτερόλεπτα σε κάθε καταγραφή κατά μέσω όρο, ανάλογα τη θέση εργασίας. Επιπλέον, σημαντικό πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού τρόπου καταχώρησης ήταν η εξάλειψη της περίπτωσης λάθους, καθώς τα PDA έδιναν τη δυνατότητα αυτόματης επαλήθευσης της ορθότητας του κωδικού της ετικέτας σε σχέση με τις πληροφορίες που είχαν οι προδιαγραφές του προϊόντος. Στη μελέτη που έλαβε χώρα στο πλαίσιο αυτής της εργασίας εξετάστηκαν και τα προβλήματα που απαιτήθηκε να αντιμετωπιστούν κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του συστήματος αυτού. Προβλήματα προέκυψαν σε διάφορα σημεία κατά την εφαρμογη του συστήματος, είτε σχετικά με την εγκατάσταση του και την διαδικασία που έπρεπε να ακολουθηθεί, είτε προβλήματα που προέκυπταν καθώς το πρόγραμμα εφαρμοζόταν αρχικά σε πιλοτική λειτουργία καθώς μεγάλος αριθμός ατόμων, κυρίως οι χειριστές των μηχανημάτων, έπρεπε να λειτουργήσουν με βάση τα νέα δεδομένα. Το τελικό αποτέλεσμα όμως κρίθηκε επιτυχημένο και με σημαντικά οφέλη. Εξετάζοντας περιπτώσεις εικονικής ανάκλησης προϊόντων που έγιναν για να δοκιμαστεί το νέο σύστημα, αυτό ανταποκρίθηκε με μεγάλη ταχύτητα αλλά και ακρίβεια στην ανάκτηση πληροφοριών. Σε αντίθεση, το παλαιότερο σύστημα που έκανε χρήση εντύπων απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο για να εντοπισθούν όλα τα σχετικά αρχεία που αφορούσαν συγκεκριμένες παραγωγές.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRFIDel
dc.subjectΕφοδιαστική αλυσίδαel
dc.titleΗ χρήση λογισμικού στην ιχνηλασιμότητα υλικών συσκευασίας σε βιομηχανική επιχείρησηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.description.abstractENThe scope of this project was to create a traceability system for packing materials (bottles, caps and stickers) for a home care products factory in Athens, Greece. For confidentiality reasons the name of the company will not be mentioned. For this project it was decided to calculate the time needed in order to record all the necessary data for a quick and accurate traceability system. The factor of time is very important in cases, for example, where a specific batch of a product must be traced. Additionally, the time the operators would spend to write down all the information needed was also a concern in this project. The research was focused in the comparison of a manual method where the staff of the factory had to fill in forms with the necessary information of every packing material used, as well as an electronic method where the codes of the materials would be scanned with PDAs without the need to manually write down any information. The survey took place in 3 departments of the plant, which were studied separately in order to be easier to compare the results of the manual and the electronic system. These departments where the department of plastic production, the finishing lines and the silo which feed the finishing lines with bottles and caps. The comparison of the two methods of the project showed that the electronic method with the use of PDA and the appropriate software which was installed for this project, saved the workers 3.69 up to 13.21 seconds in every case where data would be recorded, depending on the workstation. An important advantage of the electronic method was the elimination of mistakes as the PDAs had the advantage of automatic verification of the data scanned from the packing materials with those of the specifications of each product. During the application of this traceability system there were a number of problems that had to be solved. These problems concerned the pilot function of the system with the large number of employees that where involved, and more specifically the operators of the production lines. The final outcome of the project was considered to be successful, since with the electronic system data and product batches were able to retrieved considerably faster and with great accuracy. On the contrary, with the manual system a member of the workforce had to spend a large amount of time to find all the information needed for a recall or a recovery.el
dc.corporate.nameΕθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείοel
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΣυσκευασίες τροφίμωνel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»