Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΣπανού, Μαρία
dc.date.accessioned2016-02-23T10:03:16Z
dc.date.available2016-02-23T10:03:16Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8512
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία διερευνά την εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας (Flipped classroom) για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Β’ Γυμνασίου, με τη διεξαγωγή κατάλληλα σχεδιασμένης έρευνας δράσης (action research). Η αντεστραμμένη διδασκαλία, υποκατηγορία της μικτής μάθησης (Blended learning), αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση που αντιστρέφει την παραδοσιακή δομή της διδασκαλίας, καθώς η παρουσίαση του νέου περιεχομένου μεταφέρεται από τη σχολική τάξη στο σπίτι, με την υποστήριξη της τεχνολογίας, ενώ η εξάσκηση στη νέα γνώση μεταφέρεται από το σπίτι στη σχολική τάξη, με την εκπόνηση δραστηριοτήτων που καλύπτουν τις εξατομικευμένες ανάγκες του μαθητή. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας στη σχολική εκπαίδευση αποτελεί μια καινοτόμο διδακτική προσέγγιση, η οποία, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, συμβάλλει στην εξοικονόμηση διδακτικού χρόνου που μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπόνηση δημιουργικών δραστηριοτήτων, με στόχο τη βελτίωση της ατομικής επίδοσης του κάθε μαθητή. Ο σχεδιασμός δραστηριοτήτων που ικανοποιούν τις ατομικές ανάγκες των μαθητών και η παροχή άμεσης και εξατομικευμένης ανατροφοδότησης ενισχύουν το βαθμό εμπλοκής (engagement) των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και αναπτύσσουν τα κίνητρά τους (motivation) για μάθηση. Για τη διερεύνηση των επιδράσεων από την εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας, στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία: - Σχεδιάστηκε μια εκπαιδευτική παρέμβαση διάρκειας 8 εβδομάδων για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου. - Ψηφοποιήθηκε μέρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που παραδοσιακά εκπονούνται στη σχολική τάξη με την υποστήριξη του περιβάλλοντος του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) Moodle. - Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα δράσης, κατά τη διάρκεια της οποίας: • υλοποιήθηκε η εκπαιδευτική παρέμβαση σε δύο ομάδες μαθητών, στην ομάδα ελέγχου (control group), στην οποία εφαρμόστηκε η παραδοσιακή διδασκαλία, και στην πειραματική ομάδα (experimental group), στην οποία εφαρμόστηκε η αντεστραμμένη διδασκαλία. • χρησιμοποιήθηκαν ερευνητικά εργαλεία για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας σχετικά με τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, την εξοικονόμηση και αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, την ενίσχυση των κινήτρων και του βαθμού εμπλοκής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία.el
dc.format.extent326el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμόςel
dc.subjectΕκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήel
dc.titleΈρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της αντεστραμμένης διδασκαλίας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίουel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis postgraduate thesis investigates the application of flipped classroom model in teaching Modern Greek Language in the 2nd grade of Junior High School, by conducting suitably planned action research. The flipped classroom model, a subcategory of blended learning, is a teaching approach that reverses the traditional teaching structure, as the presentation of new content is transferred from the classroom to the home, supported by technology, while practising the new knowledge is transferred from the home to the classroom, by carrying out activities that meet the individual needs of the student. The application of flipped classroom in school education is an innovative teaching approach, which, according to international bibliography, helps to save teaching hours that can be used for carrying out creative activities, aimed at improving the individual performance of each student. The planning of activities that meets the individual needs of the students and the provision of direct and individual feedback enhance the degree of students’ engagement in the teaching process and develop their motivation for learning. To investigate the effects of flipped classroom in this postgraduate thesis: - An educational intervention lasting 8 weeks was planned, concerning the Modern Greek Language class in the 2nd grade of Junior High School. - Part of the educational activities which are traditionally conducted in the classroom were digitalized with the support of the Learning Management System (LMS) Moodle. - Action research was planned and implemented, during which: • the educational intervention was applied to two groups of students, the control group, in which traditional teaching was used, and the experimental group, in which flipped classroom was implemented. • research tools were used to collect research data on improving learning results, saving and exploiting teaching hours, boosting motivation and the degree of students’ engagement in the learning process.el
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordΑντεστραμμένη διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΔιαφοροποιημένη διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΕμπλοκήel
dc.subject.keywordΕξατομικευμένη διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΈρευνα δράσηςel
dc.subject.keywordΚίνητραel
dc.subject.keywordΜικτή μάθησηel
dc.subject.keywordMoodleel
dc.subject.keywordFlipped classroomel
dc.subject.keywordDifferentiated instructionel
dc.subject.keywordEngagementel
dc.subject.keywordIndividualized teachingel
dc.subject.keywordAction researchel
dc.subject.keywordMotivationel
dc.subject.keywordBlended learningel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»