Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΧαραλαμπίδης, Γρηγόρης
dc.date.accessioned2016-02-23T07:55:33Z
dc.date.available2016-02-23T07:55:33Z
dc.date.issued2013-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8504
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία, χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό λογισμικό προσομοίωσης Algodoo, σχεδιάστηκε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό υλικό συγκεκριμένα για το μάθημα «Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Αποκαλύπτω». Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από Εκπαιδευτικά Σενάρια, τα οποία αφορούν στις ενότητες «Ταχύτητα», «Μάζα», «Πυκνότητα», «Τριβή», «Υδροστατική Πίεση» και «Φως», καθώς και από τα αντίστοιχα Φύλλα Δραστηριοτήτων. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόσθηκε σε σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (4ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας), κατά τα σχολικά έτη 2011 – 2012 και 2012 – 2013, με σκοπό να εξετασθεί η καταλληλότητα και η αποτελεσματικότητά τους. Η μελέτη αξιολόγησης διενεργήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων. Συγκεκριμένα, συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια τόσο από τους συμμετέχοντες μαθητές, όσο και από εκπαιδευτικούς οι οποίοι μελέτησαν το λογισμικό Algodoo. Επίσης, το εκπαιδευτικό λογισμικό αξιολογήθηκε λαμβάνοντας υπόψη την άποψη των μαθητών για τη δυσκολία των ερωτήσεων που περιλαμβάνουν τα Φύλλα Δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι προσομοιώσεις που παρακολούθησαν οι μαθητές βοήθησαν ιδιαίτερα στην κατανόηση των υπό εξέταση φαινομένων, ενώ η πλειοψηφία των μαθητών έδειξε ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Επίσης, αυξήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα της Φυσικής, ενώ εξέφρασαν την επιθυμία τους να διδάσκονται και άλλα μαθήματα με τη βοήθεια εκπαιδευτικών λογισμικών. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, έδειξαν επίσης, θετική στάση απέναντι στο λογισμικό Algodoo, το οποίο θεωρούν ότι είναι εύχρηστο, με καλή αισθητική και κατάλληλο για το επίπεδο των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε αφορούσαν κυρίως στον περιορισμένο χρόνο που διαθέταμε αλλά και στη μη κάλυψη όλης της ύλης του μαθήματος από το συγκεκριμένο λογισμικό.el
dc.format.extent176el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.subjectΕκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματαel
dc.subjectΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήel
dc.subjectΦυσικές επιστήμες -- Σπουδή και διδασκαλίαel
dc.titleΣχεδιασμός και υλοποίηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Αποκαλύπτωel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn this paper, using the educational simulation software “Algodoo”, we designed a comprehensive training material specific to the course "Elementary physics: investigate and discover." The educational material consists of training scenarios, which refer to the sections "Speed", "Mass", "Density", "Friction", "Hydrostatic Pressure" and "Light", and of the corresponding activity sheets The educational material was applied to a Greek primary school (4th Primary School of Drapetsona) during the school years 2011 - 2012 and 2012 – 2013, in order to examine the appropriateness and effectiveness. The evaluation study was conducted using questionnaires. Specifically, questionnaires completed by both the participating students and some teachers who studied the software Algodoo. Furthermore, the educational software was evaluated taking into account the students' opinions about the difficulty of the questions included in the activity sheets. The results of the study showed that the simulations that students watched were very helpful in understanding the phenomena under consideration, while the majority of students showed great enthusiasm. They also, increased student interest for the subject of physics, and students expressed their desire to participate to other courses with the help of similar educational softwares. The participating teachers, also showed a positive attitude towards software Algodoo, which find it easy to use, with good aesthetics and appropriate for the students' level of primary education. Finally, the problems encountered were mainly in the limited time available and the non-coverage of all the subjects of the physics.el
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordAlgodooel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»