Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΣιδέρης, Δημήτριος
dc.date.accessioned2016-02-18T12:23:00Z
dc.date.available2016-02-18T12:23:00Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8481
dc.description.abstractΗ παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία ανιχνεύοντας τη σημασία της δημιουργικότητας στις μέρες μας, επιχειρεί να εξετάσει την καταλληλότητα του 3D εικονικού κόσμου Second Life, ένα περιβάλλον βασισμένο σε χαρακτηριστικά παιχνιδιού, για την ενορχήστρωση ενός μοντέλου δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων (Creative Problem Solving (CPS) model). Ειδικότερα, με βάση αυτό το διδακτικό μοντέλο επιδιώκει να διερευνήσει την επιρροή που έχει το σεμινάριο που σχεδιάστηκε στη δημιουργικότητα των συμμετεχόντων, μετρώντας τη μεταβολή των δεικτών της δημιουργικότητάς του πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση, αλλά και κατά τη διάρκεια αυτής. Το σεμινάριο αυτό βασίστηκε σε δραστηριότητες που προτείνει ο οργανισμός Arigatou International, για την ενίσχυση πολιτισμικών ικανοτήτων και την ανάδειξη της ειρήνης και του σεβασμού. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μια αναφορά στα ερεθίσματα που εισέπραξε η εργασία για να προκύψουν τα ερευνητικά ερωτήματα που θέτει, τα οποία στοχεύει να εξετάσει και να καταλήξει στα συμπεράσματά της. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στη θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο βασίζεται η παρούσα εργασία, με την ανάλυση της έννοιας της δημιουργικότητας, του διδακτικού μοντέλου που χρησιμοποιεί, τη τεχνική έξι καπέλων σκέψης που εισάγει στη μεθοδολογία της και τα χαρακτηριστικά που οδηγούν στη χρήση του 3D εικονικού κόσμου Second Life. Στο τρίτο κεφάλαιο, περιγράφεται ο σχεδιασμός της μεθοδολογίας που ακολουθεί η έρευνα, αναλύοντας τους όρους που εξετάζονται, τα μέσα που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων αλλά και η λεπτομερής παρουσίαση των δραστηριοτήτων που ακολούθησαν οι συμμετέχοντες. Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τα ευρήματα που συλλέχθηκαν κατά τη διεξαγωγή του πειράματος. Επιπλέον, αναλύεται ο τρόπος διασφάλισης της αξιοπιστίας των εργαλείων μέτρησης, ώστε να προκύψουν έγκυρα αποτελέσματα. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο, αναφέρεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων, οι συμπερασματικές ιδέες και οι μελλοντικές κατευθύνσεις. Με την ολοκλήρωση της πειραματικής διαδικασίας, προέκυψαν ευρήματα που παρουσιάζουν ενισχυμένους τους δείκτες δημιουργικότητας των συμμετεχόντων, σε σχέση με το βαθμό που είχαν πριν τη διδακτική παρέμβαση. Επιπλέον, αναλύοντας τις απόψεις των συμμετεχόντων από την αξιολόγησή τους για το εργαλείο της έρευνας, τον εικονικό κόσμο, προκύπτει ότι κρίνεται πως το περιβάλλον αυτό επηρεάζει θετικά όποιον το χρησιμοποιεί κινητοποιώντας τον να εμπλακεί στις δραστηριότητες. Λόγω του μικρού δείγματος της έρευνας, προτείνεται μια ευρύτερη έρευνα για την επιρροή ενός τέτοιου συστήματος στη δημιουργικότητα των συμμετεχόντων, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη εγκυρότητα σε ολόκληρο τον πληθυσμό. Επιπλέον, αντίστοιχη έρευνα προτείνεται ως διδακτική παρέμβαση με συμμετέχοντες μαθητές, αντί για εκπαιδευτές.el
dc.format.extent135el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαιχνίδια, Εκπαιδευτικάel
dc.titleΑξιοποίηση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στην εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordSecond Lifeel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτέςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικές τεχνικέςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»