Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία
dc.contributor.authorΤσαντήλας, Γεώργιος Α.
dc.date.accessioned2016-02-16T10:50:07Z
dc.date.available2016-02-16T10:50:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8454
dc.description.abstractΤο κύριο θέμα της παρούσης εργασίας είναι ο τρόπος με τον οποίο μια τράπεζα μπορεί να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, μέσω της υιοθέτησης των αρχών της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι το στοιχείο εκείνο που μπορεί να δώσει σε μια επιχείρηση την ώθηση να αναπτυχθεί και να μπορέσει να επικρατήσει του ανταγωνισμού, να κατακτήσει το σημαντικότερο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και έτσι να αποκτήσει τον ηγετικό ρόλο στην αγορά την οποία δραστηριοποιείται. Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο των τραπεζών στις μέρες μας, οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι τράπεζες δεν έχουν κάποια σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ τους. Έτσι, οι υποψήφιοι πελάτες καταφεύγουν σε άλλα κριτήρια για την επιλογή μιας τράπεζας, όπως είναι η φήμη, το μέγεθος της τράπεζας, και οι συστάσεις που έχουν από γνωστά τους πρόσωπα. Για αυτούς τους λόγους, οι τράπεζες όλο και περισσότερο ενσωματώνουν στη στρατηγική τους τις βασικές αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής ευθύνης με σκοπό να αποδείξουν στο ευρύ κοινό ότι το κέρδος δεν είναι το μοναδικό ζητούμενο για ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, αλλά σημαντικοί είναι και άλλοι παράγοντες όπως το περιβάλλον, η κοινωνία και πρωτίστως ο άνθρωπος. Το πρώτο κεφάλαιο της μελέτης αυτής αναφέρεται στις γενικές αρχές που διέπουν τη στρατηγική των επιχειρήσεων. Ξεκινώντας την ανάλυση, παρουσιάζονται τα βασικά είδη της στρατηγικής των επιχειρήσεων που περιλαμβάνει μια τυπική επιχείρηση. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στο στρατηγικό management, μια έννοια η οποία σχετίζεται με τη συνολική απόδοση μιας επιχείρησης. Επίσης, στο κεφάλαιο αυτό γίνεται η παρουσίαση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος μιας επιχείρησης, και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την ομαλή λειτουργία της. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται το υπόδειγμα του Porter, που είναι ίσως το σημαντικότερο υπόδειγμα για την ανάλυση του μίκρο-περιβάλλοντος μιας επιχείρησης. Τέλος, παρουσιάζονται η διαμόρφωση, η υλοποίηση και η αξιολόγηση της στρατηγικής μιας επιχείρησης, τα οποία αποτελούν τα τρια τελευταία στάδια του υποδείγματος του στρατηγικού management που αναλύεται στο κεφάλαιο αυτό. Στο δεύτερο κεφάλαιο της μελέτης γίνεται μια όσο το δυνατόν λεπτομερής ανάλυση των αρχών και των ζητημάτων που αφορούν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Αρχικά, δίνονται οι πιο διαδεδομένοι ορισμοί για το τί είναι η ΕΚΕ, και στη συνέχεια δίνονται ορισμένοι λόγοι για τους οποίους οι επιχειρήσεις οδηγούνται στην υιοθέτησή της. Συνεχίζοντας στο κεφάλαιο αυτό, παρουσιάζονται οι βασικοί λόγοι για τους οποίους μια επιχείρηση ενσωματώνει την ΕΚΕ στη στρατηγική της, με οδηγό διαφόρους εσωτερικούς παράγοντες. Το επόμενο κομμάτι του κεφαλαίου αναφέρεται στην εξέλιξη της ΕΚΕ χρονικά μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και στους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους αναπτύχθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά σε ένα από τα σημαντικότερα θέματα στη θεωρία της ΕΚΕ, τις τρεις διαστάσεις της, και πιο συγκεκριμένα την οικονομική, την περιβαλλοντική και την κοινωνική. Τέλος, γίνεται μια αναφορά στο πρότυπο ISO 26000, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά έναν κώδικα ορθής πρακτικής για την ΕΚΕ, και κλείνοντας αναλύεται ο δείκτης εταιρικής υπευθυνότητας που αποτελεί έναν παγκόσμιο δείκτη απόδοσης μιας επιχείρησης στα θέματα της ΕΚΕ. Το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί το πρώτο μέρος της μελέτης περίπτωσης της εφαρμογής των αρχών της ΕΚΕ στον κλάδο των τραπεζών. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι βασικότεροι δείκτες του πιο πρόσφατου κοινωνικού απολογισμού της Τραπέζης Πειραιώς. Η παρουσίαση των δεικτών βασίζεται στην αξιολόγηση που πραγματοποιείται από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης στην Ελλάδα, και αποτελείται από τέσσερις άξονες, οι οποίοι αφορούν τη θέση της τράπεζας στην αγορά, τις ενέργειές της για την προστασία του περιβάλλοντος, το περιβάλλον εργασίας και τη συνεισφορά της στην κοινωνία. Κλείνοντας την περίληψη της παρούσης διπλωματικής εργασίας, πρέπει να γίνει αναφορά στο τέταρτο κεφάλαιο το οποίο αποτελεί τη συνέχεια της μελέτης περίπτωσης που παρουσιάζεται, και αναφέρεται στον κοινωνικό απολογισμό της Alpha Bank. Η παρουσίαση των δεικτών είναι παρόμοια με αυτή του τρίτου κεφαλαίου, και γίνεται κατανοητό ότι παρά το γεγονός ότι αυτές οι δύο τράπεζες έχουν υιοθετήσει τις ίδιες βασικές αρχές της ΕΚΕ και η εφαρμογή τους γίνεται με διαφορετικό τρόπο, τα αποτελέσματα είναι εξίσου εντυπωσιακά για το περιβάλλον και την κοινωνία γενικότερα.el
dc.format.extent149el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕταιρική κοινωνική ευθύνηel
dc.subjectΣτρατηγικήel
dc.subjectΤράπεζεςel
dc.titleΣτρατηγικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο των τραπεζών : η περίπτωση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe main subject of the present project is the opportunity for a bank to gain competitive advantage by adopting the main principles of Corporate Social Responsibility. The competitive advantage can give an enterprise the opportunity to win the biggest market share, and become the market leader. Nowadays, the services in the bank sector do not have any significant difference from the one bank to another. As a result, the potential customers examine other criteria in order to choose a bank to cooperate with, such as the reputation, the bank’s size and the recommendations they have been given. That’s why banks struggle to integrate the main principles of CSR in order to prove that profit is not the only that matters for a bank, but there are other more important factors such as environment, society and last but not least, human. The first chapter of this project refers to the general principles of business policy. The first part refers to the most important categories of business policy for a typical firm. The next part refers to the strategic management and the way that it affects a firm’s performance, and there is the presentation of the internal and external environment of a firm. In addition, there is the presentation of Porter’s model which is the most important model for the analysis of a firm’s micro-environment. The second chapter of the present project refers to the main principles and subjects of CSR. First of all, there are the most common definitions of CSR and the main reasons for the adoption of CSR by the firms. The next part refers to the evolution of CSR into the European Union, but also to the main reasons for the development of CSR worldwide. The next subject that is being analyzed is one of the most important in CSR’s theory, the three dimensions, and more specifically, the economic, the environmental and the societal dimension. The last part of this chapter refers to the ISO 26000 standard, a standard for CSR good practices. Finally, there is the presentation of the most famous CSR index that evaluates the performance of a firm in CSR subjects. The third chapter constitutes the first part of the case study for the implementation of CSR’s principles at the banking sector. The main indicators of the most recent CSR report of Piraeus Bank are presented, and the analysis and evaluation of the report is based on four principles, the bank’s position in the market, the environmental-friendly actions, the working environment and the contribution to the society. To sum up the abstract of the present project, there should be a mention to the fourth chapter that constitutes the second part of the case study, and refers to the CSR report of Alpha Bank. The indicators’ presentation is the same as in the third chapter. The conclusion of this case study is that although both banks have adopted the same CSR’s principles and the implementation is done in their own way, the results of both banks are impressive for the environment and society in general.el
dc.contributor.masterMBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)el
dc.subject.keywordΚοινωνικός απολογισμόςel
dc.subject.keywordΔείκτες Κοινωνικού Απολογισμούel
dc.subject.keywordCorporate Social Responsibility (CSR)el
dc.subject.keywordStrategyel
dc.subject.keywordCSR Reportsel
dc.subject.keywordCSR’s indicatorsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»