dc.contributor.advisor | Παζαρζής, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Αργυρίου, Στυλιανή | |
dc.date.accessioned | 2016-02-03T09:15:48Z | |
dc.date.available | 2016-02-03T09:15:48Z | |
dc.date.issued | 2014-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8324 | |
dc.description.abstract | Βασικός στόχος δημιουργίας της παρούσας εργασίας, όπως διαφαίνεται από τον τίτλο, είναι η παρουσίαση και η ανάπτυξη του ζητήματος της ασφαλιστικής κάλυψης των επικίνδυνων φορτίων της ναυτιλίας, τα οποία διακινούνται μέσω των θαλάσσιων οδών.
Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο, θα αναφερθούμε στην επεξήγηση του όρου «επικίνδυνα φορτία» της ναυτιλίας, κατηγοριοποιημένα ανάλογα με την φύση τους, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο θα γίνει λεπτομερής ανάλυση των μέσων που τα μεταφέρουν, από τον έναν τόπο στον άλλο, αλλά και στις υποχρεώσεις των πλοιάρχων σχετικά με τα επικίνδυνα αυτά υλικά. Άλλωστε όπως γνωρίζουμε, οι θαλάσσιες μεταφορές και οι θαλάσσιοι δρόμοι παραμένουν οι καλύτεροι για την οικονομία και την επικοινωνία των χωρών που συνεργάζονται μεταξύ τους.
Στο τρίτο κεφάλαιο, θα πραγματοποιηθεί η ανάλυση των βασικών διακρίσεων των επικίνδυνων φορτίων σε κλάσεις, με βάσει τις ιδιότητες και τον βαθμό επικινδυνότητάς τους, όπως και των κινδύνων/ατυχημάτων που είναι ικανά να προκαλέσουν σε ανθρώπινους οργανισμούς και περιβάλλον. Προτείνονται μέτρα ασφαλείας και δίνεται πίνακας με τα απαραίτητα ναυτιλιακά έγγραφα μεταφοράς τέτοιων φορτίων. Στο τέταρτο κεφάλαιο, θα γίνει λόγος για τον θεσμό της θαλάσσιας ασφάλισης των πλοίων και των φορτίων, θα χωρίσουμε τα είδη και τα μέρη μιας ασφαλιστικής κάλυψης και θα αναλύσουμε τους βασικούς όρους αλλά και την χρονική διάρκεια ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου, όπως επισυνάπτεται και στην πραγματικότητα. Επιπλέον, θα αναφερθούμε στους θεσμούς των Protect and Indemnity Clubs και των Νηογνωμόνων, της Γενικής Αβαρίας και των Εγγυήσεων.
Κλείνοντας στο τελευταίο κεφάλαιο, της μελέτης μας, θα ασχοληθούμε με τα όσα ισχύουν από νομικής πλευράς στη διεθνή και εθνική νομοθεσία για την μεταφορά των επικίνδυνων αγαθών, μέσω της παράθεσης σημαντικών κωδίκων και συμβάσεων. | el |
dc.format.extent | 191 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Τα επικίνδυνα φορτία της ναυτιλίας και η ασφαλιστική τους κάλυψη | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The main objective of the present study, as indicated by the title, is the presentation and development of the insurance coverage issue of dangerous cargo shipping, which is handled through the sea routes.
More specifically, in the first chapter, the explanation of the term "dangerous goods" shipping will be referred and they will be categorized according to their nature, while the second chapter will include not only detailed breakdown of carrying the goods from one place to another, but also the masters’ obligations regarding these dangerous materials. Besides, it is well-known that shipping waterway and shipping routes remain the best solution for the economy and the communication of countries working together.
In the third chapter, analysis of the basic discrimination of dangerous cargoes into classes will be mentioned on the basis of their properties and the degree of danger, as well as the risks / accidents which are likely to cause to human organisms and to the environment. At this point, security measures will be proposed and a table with the necessary shipping documents transferring such loads will be provided. Moving on, the fourth chapter focuses on the institution of marine insurance of ships and cargoes, on the separation of the types and parts of an insurance coverage and the analysis of the basic conditions and the duration of an insurance contract is provided, as it is observed in reality. In addition, we will refer to the institutions of Protect and Indemnity Clubs and Registers, the General Average and Warranties.
In conclusion, in the last chapter of our study we will deal with what is legally acceptable in the international and national legislation as far as transport of dangerous goods is concerned, by adding important quote codes and conventions. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Επικίνδυνα αγαθά | el |
dc.subject.keyword | Πλοία | el |
dc.subject.keyword | Μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Κίνδυνος | el |
dc.subject.keyword | Ασφάλεια | el |
dc.subject.keyword | Νομοθεσία | el |