dc.contributor.advisor | Γιαννέλης, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Καραμεσίνη, Γαλάτεια | |
dc.date.accessioned | 2016-01-29T07:04:05Z | |
dc.date.available | 2016-01-29T07:04:05Z | |
dc.date.issued | 2013-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8265 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εξέλιξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.) και της εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.E.. Η πρώτη είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και τη διαχείριση της υποδομής, ενώ η δεύτερη για την παροχή επιβατικών και εμπορευματικών υπηρεσιών. Βασικός στόχος των Μελετών Βιωσιμότητας είναι να καθορίζουν και να ποσοτικοποιούν το κόστος και τις ωφέλειες των επενδυτικών προγραμμάτων, προκειμένου να διευκολύνουν αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής μιας εταιρείας. Τα αποτελέσματα των μελετών αυτών συνιστούν καθοριστικό παράγοντα για την τελική απόφαση των επενδυτικών προσπαθειών. Για το λόγο αυτόν, απαιτείται να μελετηθεί τόσο το παρελθόν, όσο και η υφιστάμενη κατάσταση των δύο εταιρειών, ώστε να είμαστε σε θέση να μπορέσουμε να προβλέψουμε την μελλοντική πορεία σε πιθανά γεγονότα που αναμένονται για το μέλλον. Η ανάλυση αυτή, αρχικά, πραγματοποιείται μέσω χρηματοοικονομικής αξιολόγησης των ισολογισμών, των αποτελεσμάτων χρήσης και των αριθμοδεικτών των δύο εταιρειών. Στη συνέχεια, για λόγους βιωσιμότητας, πραγματοποιείται Ανάλυση Ευαισθησίας στις οικονομικές καταστάσεις βάσει δύο πιθανόν σεναρίων εξέλιξης των οικονομικών μεγεθών, ώστε να καταλήξουμε σε συμπεράσματα σχετικά με την μελλοντική πορεία της κάθε εταιρείας και της μεταξύ τους σχέσης. Αποτέλεσμα αυτών, είναι να μπορεί να γίνει εκτίμηση της δυνατότητας, βιωσιμότητας και αποδοτικότητας των έργων του Ο.Σ.Ε Α.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από πλευρά του επενδυτικού φορέα και να μελετηθεί η δυνατότητα και η προοπτική των εταιρειών σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης αυτών. Η ανάλυση αυτή, αναμφισβήτητα προϋποθέτει να έχει ληφθεί υπόψη και το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις δύο εταιρείες. Κατά συνέπεια του προαναφερθέντος, στο τελευταίο κεφάλαιο της εν λόγω εργασίας, γίνεται αναφορά και σύντομη περιγραφή των Οδηγιών και των Κανονισμών της Κοινότητας, πάνω στις οποίες οφείλουν να συμμορφωθούν όλα τα κράτη – μέλη, όσον αφορά την αναδιάρθρωση και εξυγίανση των σιδηροδρόμων τους. Έχουν χρησιμοποιηθεί παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένου και της Ελλάδας, με προσφυγές που έχουν υποστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω μη τήρησης των απαιτούμενων Οδηγιών. | el |
dc.format.extent | 154 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Έρευνα βιωσιμότητας ΟΣΕ & ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναδιάρθρωση & ιδιωτικοποίηση | el |
dc.title.alternative | Sustainability study OSE & TRAINOSE restructuring & privatization | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This paper attempts to perform a sustainability study of the Greek Railway Organization (OSE S.A.) and of TRAINOSE S.A. The former manages the Greek railway infrastructure, while the latter provides with railway services to the public. Therefore, OSE offers its services to TRAINOSE.
The primary objective of a Sustainability Study is to examine the costs and benefits of an investment in order to support decision making during the lifecycle of an organisation. The results of such a study affect whether an investment should happen or not. Examining the past and present performance of a company may enable perform reasonable predictions about the future performance of the company. Analyses of the statement of financial position, income statement, cash flow statement as well as relevant financial ratios are necessary. Following that, a Sensitivity Analysis is performed based on two scenarios. This enables us to conclude about the future performance of OSE and TRAINOSE and their mutual relationship. Therefore we attempt to assess the sustainability and effectiveness of the companies and theirprospect in the event of privatization. Apparently, the dissertation takes into consideration the Regulatory Framework of the two companies. This framework is described on the last chapter together with relevant European Directives concerning the restructuring of the Railway Industry. All European countries should ensure compliance with this Regulatory framework. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοοικονομική ανάλυση | el |
dc.subject.keyword | Μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Αναδιάρθρωση - Εξυγίανση | el |
dc.subject.keyword | Ανάλυση ευαισθησίας-Σενάρια | el |
dc.subject.keyword | Ιδιωτικοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Κοινοτικές Οδηγίες/Κανονισμοί | el |
dc.subject.keyword | Railway infrastructure | el |
dc.subject.keyword | Financial analysis | el |
dc.subject.keyword | Sensitivity analysis | el |
dc.subject.keyword | Rail transportation | el |
dc.subject.keyword | Restructuring | el |
dc.subject.keyword | Privatization | el |
dc.subject.keyword | European Directives/Regulations | el |