Show simple item record

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΚατσαμάνη, Μαρία Εμμ.
dc.date.accessioned2016-01-28T08:45:54Z
dc.date.available2016-01-28T08:45:54Z
dc.date.issued2013-09
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8260
dc.description.abstractΗ παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται την ψηφιακή σχεδίαση ομάδων μαθησιακών δραστηριοτήτων, από εκπαιδευτικούς που έχουν βασικές γνώσεις των τεχνολογιών πληροφορικής και δεν είναι «ειδικοί» στο πεδίο της ηλεκτρονικής σχεδίασης μαθημάτων, ακολουθώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές, οι οποίες προκύπτουν από τις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών- σχεδιαστών. Οι εκπαιδευτικοί συνηθίζουν να δημιουργούν σχέδια δραστηριοτήτων στο χαρτί είτε με αφηγηματικό τρόπο είτε χρησιμοποιώντας γραφικές απεικονίσεις. Η απουσία χρήσης μιας τυποποιημένης μεθόδου αναπαράστασης, έχει ως αποτέλεσμα τα σχέδιά τους να ερμηνεύονται δύσκολα από τρίτους και ως συνέπεια να γίνεται δύσκολη η επαναχρησιμοποίησή τους. Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί αρκετά εργαλεία και γλώσσες ψηφιακής σχεδίασης βασιζόμενα είτε σε φόρμες είτε σε γραφικό περιβάλλον και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επιλέξουν ποιο από αυτά μπορεί να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τις καθημερινότητάς τους. Η μελέτη της βιβλιογραφίας δείχνει ότι οι απαιτήσεις των εκπαιδευτικών-σχεδιαστών συγκλίνουν στις εξής πιο σημαντικές: ευχρηστία, καθοδήγηση, χρήση σχεδιαστικών χναριών, τυποποίηση, παιδαγωγική ουδετερότητα και σχεδιαστική ευελιξία. Υπάρχει όμως ένα εργαλείο ή γλώσσα ψηφιακής σχεδίασης που να πληροί αυτές τις προδιαγραφές; Ύστερα από μελέτη των πιο δημοφιλών εργαλείων παρουσιάστηκε η ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας τεχνικής ψηφιακής σχεδίασης, που θα ικανοποιεί τα παραπάνω κριτήρια, και θα υποστηρίζεται άρρηκτα από ένα νέο εργαλείο, το CADMOS. Η τεχνική αυτή βασίζεται στην έννοια του «διαχωρισμού των εννοιών», καθοδηγώντας τη συνολική σχεδίαση ενός σεναρίου στη σχεδίαση δύο μοντέλων, του εννοιολογικού μοντέλου και του μοντέλου ροής των δραστηριοτήτων. Η προτεινόμενη τεχνική σχεδίασης, αλλά και το εργαλείο CADMOS, δοκιμάστηκαν και αξιολογήθηκαν από εκπαιδευτικούς, κατά τη διεξαγωγή πέντε πιλοτικών εφαρμογών. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις μελέτες αυτές, παρείχαν θετική ανατροφοδότηση, σχετικά με την αποδοχή του εργαλείου από την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά ανέδειξαν και κάποια θέματα που μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής έρευνας.el
dc.format.extent210el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΣχεδίαση αλληλεπιδραστικών μαθημάτων διαδικτυακής εκπαίδευσης με αξιοποίηση σχεδιαστικών χναριώνel
dc.typeDoctoral Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis thesis deals with the research subject of the learning design of activities, by teachers who have basic computer knowledge and are not experts in the field of learning design, following specific standards that arise from the requirements of teachers-designers. Teachers are used to create learning designs in a narrative format or by using concept maps, but such designs do not use a standard template and so is difficult to be disseminated and reused. In the last years a lot of learning design tools and learning design languages have been developed. Some of them are form based, while other are using a graphical interface and teachers have to choose which one best suits their needs. The study of learning design bibliography reveals that teachers’ requirements converge to the following: usability, guidance, learning design patterns use, formalization, pedagogical neutrality and design flexibility. Is there though a learning design language or a learning design tool that satisfies these requirements? Studying the most popular learning design tools, it revealed the necessity of a new learning design technique that will meet the aforementioned challenges and will be supported by a new learning design tool named CADMOS. This technique is based on the “separation of concerns” notion, guiding the whole design process through the design of two different models, the conceptual model and the flow model. The suggested technique and CADMOS tool were both tested and evaluated by teachers during the conduction of five case studies. The evaluation findings gave positive feedback about the acceptance of the tool from the teaching community however they posed some issues for future research.el
dc.subject.keywordΗλεκτρονική σχεδίαση μαθημάτωνel
dc.subject.keywordΕργαλεία ηλεκτρονικής σχεδίασης μαθημάτωνel
dc.subject.keywordΔιαχωρισμός των εννοιώνel
dc.subject.keywordCADMOSel
dc.subject.keywordMoodleel
dc.subject.keywordLearning designel
dc.subject.keywordLearning design toolsel
dc.subject.keywordSeparation of concernsel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»