Εμφάνιση απλής εγγραφής

ΜΟΝΤΕΛΟ “SIX SIGMA”: διερεύνηση του κόστους και της ωφέλειας εφαρμογής του μοντέλου στις υπηρεσίες υγείας

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΜπατσάλιας, Ανδρέας Β.
dc.date.accessioned2015-09-21T15:02:27Z
dc.date.available2015-09-21T15:02:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7718
dc.description.abstractΟ ρόλος και η σημασία της βελτίωσης της ποιότητας ως ένα στοιχείο κλειδί της επιχειρησιακής στρατηγικής, έχει σταθερά αναπτυχθεί στην διάρκεια των τελευταίων ετών. Οι προσδοκίες από τα αποτελέσματα της εφαρμογής μεθόδων και τεχνικών βελτίωσης διεργασιών, είναι διαρκώς αυξανόμενες. Όχι αδικαιολόγητα βέβαια αφού αποτελεί κομμάτι της επιχειρησιακής δραστηριότητας από το οποίο μπορεί να εξοικονομηθεί μεγάλο μέρος κόστους. Το μοντέλο «Six Sigma» είναι μια στρατηγική επιχειρηματικής βελτίωσης που περιλαμβάνει την ευθυγράμμιση του πελάτη, των εργαζομένων, των διεργασιών της επιχείρησης και του γενικού πλαισίου στρατηγικής, που καθορίζει τη πορεία του οργανισμού. Οι τρεις κύριες περιοχές που στοχεύει είναι η βελτίωση της ικανοποίησης του πελάτη, η μείωση του χρόνου διεργασιών και η μείωση των λαθών (zero defects). Οι βελτιώσεις σε αυτές τις περιοχές συνήθως αντιπροσωπεύουν την δραματική μείωση των εξόδων, επίσης δημιουργεί ευκαιρίες διατήρησης των πελατών, διείσδυσης σε νέες αγορές και απόκτησης φήμης για κορυφαία προϊόντα και υπηρεσίες. Είναι ευρέως γνωστή στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, λιγότερο στην Ευρώπη και σχεδόν καθόλου στην ελληνική αγορά. Η επιτυχία της οφείλεται στην συγκρότηση πέντε βημάτων: του προσδιορισμού του προβλήματος, της μέτρησης των παραμέτρων του, της ανάλυσης αυτών, της βελτίωσης του status quo του προβλήματος και του ελέγχου, ώστε να παραμείνει κάτω από την κατάσταση βελτίωσης. Τα προαναφερθέντα πέντε βήματα περιγράφονται συντομογραφικά με τον όρο DMAIC(Define, Measure, Analyze, Improve and Control). Δεδομένου ότι η επανάληψη της διαδικασίας για τη διόρθωση ή την απόρριψη προϊόντων και υπηρεσιών έχει κόστος, ο στόχος της μεθοδολογίας «Six Sigma» είναι να βελτιωθούν οι διαδικασίες της παραγωγής ή των υπηρεσιών έτσι ώστε ο αριθμός των ελαττωματικών να μειώνεται. Η επιτυχημένη εφαρμογή της προϋποθέτει καθορισμένη οργανωσιακή δομή, με συγκεκριμένες ευθύνες, αρμοδιότητες και ρόλους. Εδώ το λόγο έχουν οι Champions, Master Black Belts, Black Belts, Green Belts, κλπ., εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι εξειδικευμένοι να εφαρμόζουν το μοντέλο «Six Sigma». Η μεθοδολογία «Six Sigma» κάνει εφαρμογή ενός συνόλου δεικτών προκειμένου να μετρήσει, αξιολογήσει και συγκρίνει την ικανότητα μιας παραγωγικής διαδικασίας, καθώς χρησιμοποιεί και διάφορα στατιστικά εργαλεία (διαγράμματα ροής, αιτίου-αποτελέσματος, QFD, DEO, GRR) για τον υπολογισμό του ελέγχου και της ποιότητας. Η έρευνα αποδεικνύει πως το μοντέλο «Six Sigma» εμφανίζει μεγάλο βαθμό ωφέλειας κατά την εφαρμογής της στις υπηρεσίες υγείας, αλλά μόνο όπου εφαρμόζεται ως φιλοσοφία και στρατηγική έχει πιθανότητες να λειτουργήσει. Δεν αποτελεί γιατρικό για τα πάντα, ούτε μπορεί να αναμένεται να παράγει τα ίδια σημαντικά αποτελέσματα σε όλες τις επιχειρήσεις. Η εφαρμογή του μοντέλου «Six Sigma» αποτελεί πρόκληση για κάθε σύγχρονη επιχείρηση υγείας, ενώ τα εμπόδια στην εφαρμογή της δεν εντοπίζονται μόνο σε τεχνικά ζητήματα. Πρέπει να αντιμετωπίζεται ως φιλοσοφία και να ενσωματώνεται στην γενική στρατηγική της επιχείρησης, αλλιώς δεν μπορεί να έχει επιτυχία. Βασικότερος παράγοντας επιτυχίας του μοντέλου είναι η δέσμευση της ηγεσίας και η συμμετοχή όλων. Άλλωστε το management είναι συμμετοχικό.el
dc.format.extent167el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectProcess controlel
dc.subjectQuality control -- Statistical methodsel
dc.subjectΠοιοτικός έλεγχος -- Στατιστικές μέθοδοιel
dc.subjectΈλεγχος διεργασιώνel
dc.subjectHealth servicesel
dc.subjectΥπηρεσίες υγείαςel
dc.titleΜΟΝΤΕΛΟ “SIX SIGMA”: διερεύνηση του κόστους και της ωφέλειας εφαρμογής του μοντέλου στις υπηρεσίες υγείαςel
dc.title.alternative“SIX SIGMA” MODEL: research of cost and utility implementation of the model in health servicesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.identifier.call658.5'62 ΜΠΑel
dc.description.abstractENThe role and importance of improving quality as a key factor of strategic management have steadily developed over the last years. The application of different improvement methods and techniques are constantly growing since they are part of a greater strategic activity which can lead to a lesser cost. The «Six Sigma» model is a strategy which aims improvement by aligning customers, employees and the objectives of the organization as well as the general strategic frame the organization has adopted. The three main areas in which improvement is aimed are customer satisfaction, minimizing procedures’ duration and defects (zero defects). Improving these areas results to dramatic cost decrease, offers opportunities for maintaining the customers and merging into new markets, as well as creating a strong brand name which may represent excellent products and/or services. The «Six Sigma» model is widely known in the United States’ health industry, less known in Europe and almost unknown to the Greek health market. Its great success is due to the composition of five steps: definition of the problem, measurement of its parameters, analysis of these parameters, improvement of its status quo and last but not least controlling the problem in order to remain under the improvement status. DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve and Control) is the abbreviation used to describe these five steps. Repetitive procedures in order to improve or reject products and services are expensive therefore the goal of the «Six Sigma» model is to improve production and/or service processes in order to minimize any defects. The «Six Sigma» model’s application requires organizational structure with certain initiatives and roles. Champions, Master Black Belts, Black Belts, and Green Belts etc are certified employees who are specialized in implementing the «Six Sigma» model. The «Six Sigma» method uses a cluster of indexes in order to measure, evaluate and compare the ability of a production chain. Furthermore it uses various statistic tools (flow charts, reason-result, QFD, DEO, GRR) to measure control and quality. Research has proved that the «Six Sigma» model leads to a great advantage when implemented in health services but can only succeed as part of a greater philosophy/culture and strategy. The effects of its application are not the same in every health institution and cannot mend any possible defective situation. Adopting the «Six Sigma» model, can be challenging for any contemporary health organization, while the implementation obstacles are not constrained only in technical matters. It should be considered as an organizational philosophy and incorporated in the general strategic management of the institution otherwise it won’t be successful. The main success factor is the leadership’s commitment and everyone’s participation because management should be interactive.en
dc.corporate.nameΑνώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέαel
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»