Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜποχώρης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΛυμπερόπουλος, Δημήτρης Χ.
dc.date.accessioned2015-09-16T06:27:14Z
dc.date.available2015-09-16T06:27:14Z
dc.date.issued2001-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7564
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των επιχειρήσεων γύρω από Διαχείριση της Ποιότητας. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις σπεύδουν να εφαρμόσουν πιστοποιημένα συστήματα διασφάλισης ποιότητας, ενώ αρκετές από τις πλέον δυναμικές εταιρείες παγκοσμίως κατευθύνονται προς την εφαρμογή προγραμμάτων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (TQM). Παρότι όμως σχεδόν όλες οι διοικήσεις συμφωνούν ότι ο ρόλος της Ποιότητας στη σύγχρονη επιχείρηση είναι ιδιαίτερα σημαντικός, ελάχιστες είναι αυτές που μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά την Ποιότητα σε όλο το εύρος των λειτουργικών τους δραστηριοτήτων. Οι προσπάθειες για τη διαχείριση της Ποιότητας σκοντάφτουν στο γεγονός ότι η τελευταία δε μπορεί να μετρηθεί εύκολα, αλλά κι όταν ακόμα αυτό επιτυγχάνεται (με τη βαθμολόγηση κριτηρίων) τα αποτελέσματα θεωρούνται ενίοτε υποκειμενικά και όχι πάντα εύκολα ερμηνεύσιμα. Τη λύση στο παραπάνω πρόβλημα έρχονται να δώσουν τα μοντέλα μέτρησης του κόστους ποιότητας. Τα μοντέλα αυτά παρέχουν στην ουσία μια «αρνητική βαθμολόγηση» της ποιότητας: όσο μεγαλύτερο είναι το κόστος ποιότητας τόσο χειρότερη είναι η εφαρμογή της Ποιότητας σε μια εταιρεία. Το μεγάλο πλεονέκτημα των μοντέλων αυτών είναι ότι τα αποτελέσματα που δίνουν είναι εκφρασμένα σε χρηματικές μονάδες, δηλαδή τη γλώσσα που καταλαβαίνουν οι διοικήσεις των εταιρειών. Έτσι, η διαχείριση της Ποιότητας δε γίνεται βάσει εικασιών ή υποκειμενικών στοιχείων αλλά βάσει οικονομικών αποτελεσμάτων, όπως συμβαίνει και με τη διαχείριση όλης της επιχείρησης, η οποία βασίζεται στις λογιστικές καταστάσεις. Το πρώτο μοντέλο μέτρησης του κόστους ποιότητας διαμορφώθηκε το 1943 από τον Armand V. Feigenbaum, ο οποίος το εφάρμοσε στην General Electric. Από τότε τα μοντέλα αυτά έχουν υποστεί βελτιώσεις από διάφορους ερευνητές, με σημαντικότερη τη συμβολή του Philip Crosby. Η σπουδαιότητα των μοντέλων κόστους ποιότητος αναγνωρίστηκε και από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO), ο οποίος έχει εκδώσει σχετικές τεχνικές οδηγίες. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σαν σκοπό αφενός μεν να ερευνήσει τη μέθοδο που μπορεί να ακολουθηθεί για την εφαρμογή ενός Μοντέλου Κόστους Ποιότητας PAF, αφετέρου δε να αναπτύξει ένα τέτοιο μοντέλο για τις δραστηριότητες μιας παραγωγικής μονάδας (για το σκοπό αυτό επιλέχθηκε η εταιρεία INFORM Π. ΛΥΚΟΣ Α.Ε.).el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠοιοτικός έλεγχοςel
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subjectTotal quality managementel
dc.subjectQuality controlel
dc.titleΜελέτη και ανάπτυξη μοντέλου κόστους ποιότητας PAFel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.identifier.call658.562 ΛΥΜel
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»