Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διοίκηση ολικής ποιότητας στα ελληνικά νοσοκομεία : η περίπτωση του χειρουργείου

dc.contributor.advisorΠολύζος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΜαραυγάκη, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2015-09-14T20:42:22Z
dc.date.available2015-09-14T20:42:22Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7513
dc.description.abstractΟι συνθήκες που διαμορφώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στην παγκόσμια οικονομία, επέβαλαν την προσαρμογή των επιχειρήσεων σε δεδομένα που έχουν ένα κοινό συστατικό: την ποιότητα. Το ολοκληρωμένο σύστημα ποιότητας είναι επιτακτική ανάγκη να εφαρμοστεί και στις υπηρεσίες υγείας, με έμφαση στο χώρο των νοσοκομείων. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του τομέα αυτού, είναι η κοινωνική διάσταση των προσφερομένων υπηρεσιών. Είναι κοινά αποδεκτό ότι η ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας, δεν αφορά μόνο στο ιατρικό έργο, αλλά στο σύνολο των υπηρεσιών και των φροντίδων υγείας και μάλιστα σε όλες τις διαστάσεις της προσφοράς τους. Η ποιότητα μπορεί ν' αναφέρεται σε δύο διαφορετικά μεταξύ τους επίπεδα. Πρώτον, στο μακρο-επίπεδο(όπως είναι το σύστημα υγείας στο σύνολό του, στο νοσοκομειακό τομέα, πρωτοβάθμια φροντίδα), και δεύτερον, στο μικρο-επίπεδο(όπως είναι σε μια ιατρική παρέμβαση μια χειρουργική επέμβαση κ.α.). Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας η οποία συνέκρινε την φροντίδα που πραγματικά έλαβε ένα δείγμα περίπου 6.700 ασθενών, με την φροντίδα που θα έπρεπε να λάβει αν υπήρχε πιστή εφαρμογή των σχετικών οδηγιών και εφαρμόζονταν πιστά οι σχετικοί δείκτες απόδοσης/ποιότητας. Οι ασθενείς που μελετήθηκαν έλαβαν περίπου το ήμισυ (54,9%) της συνιστώμενης φροντίδας. Προκειμένου να κατανοηθούν πλήρως οι παράμετροι της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.) στο νευραλγικό όσο και ιδιάζοντα χώρο του χειρουργείου, είναι απαραίτητο να διερευνηθεί λεπτομερειακά και σε βάθος αφ' ενός η φύση της Δ.Ο.Π. και αφετέρου οι προοπτικές εφαρμογής ενός συστήματος ολικής ποιότητας στο ελληνικό νοσοκομείο, με όλα τα - περισσότερο ή λιγότερο γνωστά - λειτουργικά του προβλήματα. Μόνο τότε και αφού γίνουν αντιληπτές οι οργανωτικές δομές του χειρουργικού τομέα, είναι εφικτή η ψηλάφηση του φλέγοντος ζητήματος της διοίκησης ολικής ποιότητας στο χειρουργείο.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδαel
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότητας -- Ελλάδαel
dc.subjectΧειρουργεία -- Διοίκηση και οργάνωσηel
dc.subjectHospital administration -- Greeceel
dc.subjectTotal quality management -- Greeceel
dc.subjectOperating rooms -- Administrationel
dc.subjectMedical care -- Quality controlel
dc.subjectHealth facilities -- Administrationel
dc.titleΔιοίκηση ολικής ποιότητας στα ελληνικά νοσοκομεία : η περίπτωση του χειρουργείουel
dc.title.alternativeTotal quality management in the Greek hospital: the operating room theatreel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.identifier.call362.11068 ΜΑΡel
dc.description.abstractENThe conditions formulated during the past few decades in the global economy demanded the adaptation of the businesses in facts that have one common element: the quality. There is an imperative need for the integrated quality system to be applied to the health services as well, with a special focus in hospitals. A very important characteristic of this sector is the social dimension of the services provided. It is commonly accepted that the quality in health services, does not pertain only to the medical work, but to the totality of health services and healthcare and yet to all the dimensions of their services. Quality may refer to two different levels: a) the macro-level (such as the health system as a whole, in the hospital sector, primary health care), and, b) the micro-level (such as in a medical intervention, surgical intervention etc.). Illustrative are the results of a recent research which compared the actual care provided to a sample of around 6,700 patients, with the care that they should receive if there was faithful implementation of the relevant directives and the respective performance/quality ratios were faithfully implemented. The said patients received almost half (54,9%) of the recommended care. In order to fully understand the TQM parameters in the key, yet extraordinary area of the operating theatre it is essential to explore in detail and in depth both the nature of TQM and the potential to implement a total quality system in the Greek hospital, with all its - more or less known - functional problems. Only then and once we apprehend the surgical sector's organisational structures, it will be feasible to feel the brass tacks of the Total Quality Management in the operating theatre.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»