Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΓκίζας, Κωνσταντίνος Σ.
dc.date.accessioned2015-09-09T07:49:28Z
dc.date.available2015-09-09T07:49:28Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7358
dc.description.abstractΗ εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης περιλαμβάνει δύο μέρη. Σκοπός του πρώτου μέρους είναι η αποτύπωση και καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στην Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος, από την άποψη της προσφοράς, της ζήτησης και των συνθηκών ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά, στην αγορά της E.E. και διεθνώς. Αντικείμενο της είναι η εξέταση των μονάδων εκείνων που έχουν σαν αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή παστεριωμένου γάλακτος, παραδοσιακού και βιομηχανοποιημένου γιαουρτιού, κρέμας γάλακτος, βουτύρου και επιδορπίων γάλακτος. Η εξέταση του κλάδου θα γίνει με βάση στοιχεία που έχουν συλλεχθεί από την Ε.Σ Υ Ε, την ICAP, τον Ι.Ο.Β.Ε. και τον περιοδικό τύπο. Η ανάλυση του υποκλάδου περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες: Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος, η οποία θα βασιστεί σε τέσσερις παράγοντες οικονομικούς, πολιτικούς-νομοθετικούς. κοινωνικούς και τεχνολογικούς, Περιγραφή των γαλακτοκομικών προϊόντων και γενικά πληροφοριακά στοιχεία του υποκλάδου, Παρουσίαση των κυριοτέρων επιχειρήσεων του υποκλάδου, Η πρωτογενής παραγωγή και χρήση του γάλακτος, Η εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, όπου θα αναφερθεί η παραγωγή και η κατανάλωση των προϊόντων καθώς και τα μερίδια αγοράς των κυριότερων επιχειρήσεων, Οι εισαγωγές - εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων και η ευρωπαϊκή αγορά, Η συσκευασία και η τεχνολογία, Η διαφημιστική δαπάνη στον υποκλάδo και οικονομικά στοιχεία των κυριότερων επιχειρήσεων, Προοπτικές, προβλήματα και συμπεράσματα για τον υποκλάδο. Στο δεύτερο μέρος γίνεται μια προσπάθεια ανάλυσης του υποκλάδου με βάση το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του Μ. Porter, το οποίο ανταγωνισμό μεταξύ των υφιστάμενων επιχειρήσεων, την απειλή εισόδου από τους νεοεισερχόμενους τη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών και των προμηθευτών, και τις πιέσεις των υποκατάστατων προϊόντων. Αναγκαία όμως προϋπόθεση για την εφαρμογή του υποδείγματος στον υποκλάδο είναι η διάκριση των στρατηγικών ομάδων στα πλαίσια του υποκλάδου αυτού. Σκοπός του διαχωρισμού των στρατηγικών ομάδων, είναι η διάκριση των επιχειρήσεων εκείνων που παρουσιάζουν τα ίδια στρατηγικά χαρακτηριστικά ακολουθούν παρόμοιες στρατηγικές ή ανταγωνίζονται σε παρόμοια βάση. Ο λόγος της διάκρισης αυτής είναι ότι βοηθάει στη διαμόρφωση της ανάλυσης του ανταγωνισμού στον υποκλάδο και δίνει την δυνατότητα στην επιχείρηση να κατανοήσει την θέση της στον κλάδο καθώς και της θέση της σε σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου. Για την διάκριση των στρατηγικών ομάδων χρησιμοποιήθηκαν δυο μεταβλητές Η πρώτη αναφέρεται στο εύρος της γεωγραφικής κάλυψης και η δεύτερη στον αριθμό των προϊόντων που παράγει η κάθε εταιρία. Με βάση την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε προέκυψαν έξι στρατηγικές ομάδες. Η μεγαλύτερη στρατηγική ομάδα περιλαμβάνει τρεις επιχειρήσεις την ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΒΕ, ΦΑΓΕ ΑΕ και ΜΕΒΓΑΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΕ. Στην συνέχεια εφαρμόζεται το υπόδειγμα του Μ. Porter (για κάθε μια από τις πέντε δυνάμεις ξεχωριστά) στη μεγαλύτερη στρατηγική ομάδα από την οποία προκύπτουν και τα ανάλογα συμπεράσματα για τον υποκλάδο.el
dc.format.extent188el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓαλακτοκομικά προϊόντα -- Βιομηχανία και εμπόριο -- Ελλάδαel
dc.subjectDairy products industry -- Greeceel
dc.titleΣτρατηγικές ομάδες: ανάλυση του υποκλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων: ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος του υποκλάδου, καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στην Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος και εφαρμογή του υποδείγματος των πέντε δυνάμεων του M. Porter στη μεγαλύτερη στρατηγική ομάδα του υποκλάδουel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.identifier.call636.2 ΓΚΙel
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»