Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΔιακουλάκη, Δανάη
dc.contributor.authorΓεωργακοπούλου, Βασιλική
dc.date.accessioned2015-09-09T06:20:40Z
dc.date.available2015-09-09T06:20:40Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7346
dc.description.abstractΗ μέθοδος Κόστους - Οφέλους (CBA) χρησιμοποιείται προκειμένου να ληφθεί μια επενδυτική απόφαση που σχετίζεται με την υλοποίηση ενός έργου, όταν τα κοινωνικά οφέλη υπερβαίνουν τα κοινωνικά κόστη. Σύμφωνα με έναν οδηγό που εκδόθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η εκτίμηση του κοινωνικού οφέλους και κόστους μεγάλων έργων υποδομής περιλαμβάνεται στους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν συγχρηματοδοτήσεις τέτοιων έργων από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία. Η CBA είναι η βασικότερη μέθοδος προεκτίμησης επενδυτικών σχεδίων που θα χρηματοδοτηθούν από αυτά τα Ταμεία. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή της μεθόδου CBA σε οδικά έργα και συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας. Αρχικά εξετάζεται η μεθοδολογία εκπόνησης μιας CBA με βασικό στόχο την εκτίμηση των κοινωνικών ωφελειών, χρησιμοποιώντας στοιχεία φόρτων κυκλοφορίας, μοναδιαίων λειτουργικών δαπανών των οχημάτων, εκτιμήσεις της αξίας της ανθρώπινης ζωής και αξίας του χρόνου. Με βάση αυτά τα δεδομένα υπολογίζονται οι συνολικές ωφέλειες από τη χρήση της Νέας Εθνικής Οδού Τρίπολης - Καλαμάτας σε σχέση με την υφιστάμενη Εθνική Οδό. Τα παραπάνω οφέλη συγκρίνονται με τα συνολικό κόστος του έργου που αναλύεται στο κόστος κατασκευής, μελετών, απαλλοτριώσεων και συντήρησης. Οι δείκτες αξιολόγησης που προκύπτουν από την ανάλυση χρηματορροής μαρτυρούν την αποδοτικότητα του έργου από κοινωνικοοικονομική σκοπιά. Στη συνέχεια, γίνεται εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, υπολογίζοντας τις συνολικές εκπομπές τεσσάρων θερμών αερίων ρύπων από το οχήματα που χρησιμοποιούν τις δύο εθνικές οδούς και τη συνολική εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνεται από τη χρήση της Νέας Εθνικής Οδού. Η ανάλυση στηρίζεται σε συναρτήσεις εκπομπών και κατανάλωσης που υπάρχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα CORINAIR. Τα παραπάνω μεγέθη εξαρτώνται βασικά από την ταχύτητα κίνησης κάθε κατηγορίας οχημάτων και τα διανυόμενο οχηματοχιλιόμετρα αυτών. Τέλος, υπολογίζεται ένα τελικό ισοζύγιο εκπομπών και κατανάλωσης που μας επιτρέπει να συμπεράνουμε πως προκύπτουν και σημαντικές θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις οπό τη λειτουργία της ΝΕΟ. Στο τέλος της εργασίας καταγράφονται τα συμπεράσματα της μελέτης και δίνεται έμφαση στις συνολικές ωφέλειες του έργου.el
dc.format.extent103el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRoads -- Costs -- Greeceel
dc.subjectΔρόμοι -- Ελλάδα (Τρίπολη -- Καλαμάτα)el
dc.subjectRoads -- Environmental aspectsel
dc.subjectΔρόμοι -- Οικονομικές απόψειςel
dc.subjectΔρόμοι -- Περιβαλλοντικές απόψειςel
dc.titleΑνάλυση κόστους οφέλους σε οδικά έργα: μελέτη περίπτωσης του αυτοκινητοδρόμου "Τρίπολης-Καλαμάτας"el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.identifier.call388.1'12 ΓΕΩel
dc.corporate.nameΕθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικώνel
dc.contributor.masterΟργάνωση και Διοίκηση Βιομηχανικών Συστημάτωνel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»