Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΘαλασσινός, Ελευθέριος
dc.contributor.authorΠαπαγεωργίου, Σταύρος
dc.date.accessioned2015-07-14T13:17:01Z
dc.date.available2015-07-14T13:17:01Z
dc.date.issued2014-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6833
dc.description.abstractΟι εθνικές αγορές συγκροτήθηκαν ιστορικά σε ένα πλαίσιο όπου υπήρχε κρατική εξουσία και βάση για εθνικό νόμισμα. Το διεθνές εμπόριο είδε μεγάλη ανάπτυξη —μία πραγματική παγκοσμιότητα— στα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς τότε στηρίχθηκε σε ένα αυστηρό πλαίσιο ρυθμίσεων που συνοψίστηκαν στον θεμελιώδη κανόνα χρυσού, ο οποίος οροθετούσε τη συναλλαγματική σταθερότητα, τη συμπεριφορά κρατών και την κίνηση κεφαλαίων. Σήμερα ζούμε μια νέα πρωτοφανή περίοδο παγκοσμιότητας της οικονομίας. Συγκροτείται ραγδαία η παγκόσμια αγορά εμπορευμάτων, κεφαλαίων, τεχνογνωσίας, εργασίας. Εμφανίζεται όμως μια μεγάλη ασυμμετρία: Δεν υπάρχει παγκόσμιο κράτος που να αναλαμβάνει τον παλαιό ρυθμιστικό ρόλο του εθνικού κράτους στην ανάπτυξη της αγοράς. Η νέα παγκοσμιότητα αναπτύσσεται χωρίς «υποκείμενο διακυβέρνησης». Εκπορεύεται από την πελώρια πρόοδο στην τεχνολογία της πληροφορίας/επικοινωνίας, αλλά και από μια διεθνή πολιτική συναίνεση που διαμορφώθηκε σταδιακά επί τριάντα χρόνια, κυρίως στις ηγέτιδες του «πρώτου κόσμου». Μετά τις πετρελαϊκές κρίσεις, τις αποκανονικοποιήσεις των τραπεζικών αγορών (deregulation) και την κατάρρευση του σοβιετικού μπλοκ, η αρχή της ελευθέρωσης των αγορών έγινε η βάση οργάνωσης του διεθνούς οικονομικού συστήματος. Είναι σημαντικό ότι, ενώ παλαιότερα η «παγκοσμιοποίηση» στηριζόταν σε θεσπισμένους κανόνες σταθερότητας των νομισμάτων, τώρα τέτοιοι κανόνες δεν υπάρχουν. Γενικότερα, η σημερινή παγκοσμιότητα δεν διαθέτει επαρκείς υποδομές σταθερότητας. Στην παρούσα μελέτη πρώτα θα συζητήσουμε τη σχέση «συμβίωσης» μεταξύ της παγκοσμιοποίησης και της ναυτιλίας, όπου η παγκοσμιοποίηση αύξησε τις απαιτήσεις της από τη ναυτιλία, ενώ η ναυτιλία έχει σχεδόν απολύτως ενεργοποιήσει την παγκοσμιοποίηση.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝαυτιλία -- Οικονομίαel
dc.subjectΠαγκοσμιοποίησηel
dc.subjectΔιεθνής οικονομίαel
dc.subjectShipping -- Economic aspectsel
dc.subjectGlobalization -- Economic aspectsel
dc.titleΠαγκοσμιοποίηση και ναυτιλία: παράλληλη πορεία και επιπτώσειςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.identifier.call387.51 ΠΑΠel
dc.description.abstractENNational markets historically are composed of within a frame where there was a state power and a base for national currency. International trade saw a big development -in a real global sense- by the end of 19th century up to the World War Ι. At that time the development of international market was based on a strict frame of regulations, summarized on the fundamental rule of gold, which specified foreign exchange stability, state behavior and capital movement. Today, we are living an unprecedented period of financial globalism. There is a fastly unfolding recomposition of world trade market, capitals, know-how and labor. However, there is a large asymmetry emerging: there is not a single state overtaking the old regulatory role of national state, regarding market development. New globalism is evolving without "a subject of governance". It stems from the huge development in technology of information/communication, but also from an international political consensus, that was gradually shaped for thirty years from the world's leading powers. After oil crises, banking market deregulation and the collapse of the Soviet Block the principle of free market became the organizational base of the international financial system. It is significant that while previously "globalization" was based on institutionalized rules of currency stability, nowadays, there are no such rules. In general, present globalism does not provide adequate substructures of stability. In the present study we will firstly discuss the relation of "cohabitation" between globalization and shipping industry, where globalization has increased the demands from shipping industry, while shipping industry has almost absolutely activated globalization.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»