Εμφάνιση απλής εγγραφής

ΜΜΕ και πλαστική χειρουργική: ο κόσμος πίσω από την ομορφιά.

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΤαγκούλη, Μαρία
dc.date.accessioned2015-04-24T07:33:49Z
dc.date.accessioned2015-06-19T14:53:59Z
dc.date.available2015-04-24T07:33:49Z
dc.date.available2015-06-19T14:53:59Z
dc.date.issued2015-04-24T07:33:49Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6602
dc.description.abstractΥπάρχει μια πληθώρα λέξεων στην ελληνική γλώσσα για να περιγράψουν έναν όμορφο άνθρωπο, κάποιον ο οποίος διαφέρει από το μέσο όρο. Ο αρχαίος όρος ο οποίος περιέγραφε την έννοια ομορφιά ήταν η λέξη κάλλος, ενώ στα ύγχρονα ελληνικά για να χαρακτηρίσουμε κάποιον που ξεχωρίζει χρησιμοποιείται η λέξη ωραίος. Ετυμολογικά το επίθετο ωραίος προέρχεται από το ουσιαστικό ώρα, γιατί η ομορφιά ήταν συσχετισμένη με το να είναι κανείς της ώρας του. Ένα ώριμο φρούτο- δηλαδή της ώρας του- θεωρείται όμορφο, αντίστοιχα και μια γυναίκα που δεν προσπαθεί να δείξει ούτε μεγαλύτερη απ’ όσο είναι στην πραγματικότητα, αλλά ούτε και μικρότερη, θεωρείται όμορφη. Επιπλέον στην αττική διάλεκτο το επίθετο ωραίος είχε πολλές ερμηνείες μεταξύ των οποίων «νεανικό» και «ώριμα γηρατειά». Η διαφήμιση είναι τα θεμέλια και η οικονομική ψυχή των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ο πρωταρχικός σκοπός των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι να παραδώσουν ένα κοινό στους διαφημιστές, όπως ο πρωταρχικός σκοπός της τηλεόρασης είναι να παραδώσει ένα κοινό-αποδέκτη των διαφημίσεων. Το κοινό που ενδιαφέρει άμεσα τους διαφημιστές είναι ηλικίας 18 έως 34 ετών, γιατί έχουν τη θεωρία ότι όσο νωρίτερα έρθουν σε επαφή με το κοινό τόσο νωρίτερα τους εντυπώνεται η επωνυμία του εκάστοτε προϊόντος που θέλουν να μας πουλήσουν (How Advertising Changes the way we think and feel, Jean Kilbourne p.35). Η διαφήμιση είναι μια βιομηχανία άνω των 100 δις δολαρίων ετησίως και επηρεάζει όλους μας σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Ο καθένας από εμάς εκτίθεται σε πάνω από 2000 διαφημίσεις την ημέρα, καθιστώντας το έτσι, πιθανόν, το πιο ισχυρό μέσο επιμόρφωσης στην κοινωνία. Όμως οι διαφημίσεις πωλούν πολλά περισσότερα από προϊόντα. Πωλούν αξίες, εικόνες, έννοιες επιτυχίας, το τι αξίζει, έρωτα και σεξουαλικότητα, δημοτικότητα και το τι είναι φυσιολογικό. Μας λένε ποιοι είμαστε και ποιοι θα πρέπει να γίνουμε. Κάποιες φορές πωλούν ακόμα και εθισμούς (http://www.medialit.org/reading-room/beautyand-beast-advertising). Η πλαστική χειρουργική είναι μια ειδικότητα στην ιατρική που σχετίζεται με την διόρθωση, την αποκατάσταση της μορφής και της λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος. Παρότι ο όρος πλαστική χειρουργική έχει ταυτιστεί με την αισθητική ή κοσμητική ιατρική, η πλαστική χειρουργική αφορά σε μεγάλο της μέρος τη διορθωτική χειρουργική, τη μικροχειρουργική, καθώς και τα χειρουργεία που σχετίζονται με την αποκατάσταση εγκαυμάτων. Η διορθωτική χειρουργική πραγματοποιείται για να διορθώσει λειτουργικά προβλήματα που έχουν προκληθεί από εγκαύματα, τραυματισμούς- όπως σπάσιμο και ρωγμές οστών στο πρόσωπο-, γενετικές ανωμαλίες, ανωμαλίες στην ανάπτυξη του ατόμου, μολύνσεις, ασθένειες, όγκους και καρκίνους. Ουσιαστικά η διορθωτική χειρουργική εφαρμόζεται ώστε να αποκατασταθεί πρωταρχικά η σωστή λειτουργία και δευτερευόντως η εμφάνιση. Ως μικροχειρουργική γενικά θεωρείται η ανακατασκευή ιστού που λείπει, για διάφορους λόγους, χρησιμοποιώντας ιστό από άλλο σημείο του σώματος του ίδιου του ατόμου ή κάποιου δότη και αποκαθιστώντας την κυκλοφορία του αίματος στα σημεία αυτά. Η κοσμητική πλαστική χειρουργική συνήθως δεν είναι υποχρεωτική αλλά επιλογή του ασθενούς. Εφαρμόζεται σε υγιή τμήματα του σώματος με μόνο σκοπό τη βελτίωση της εμφάνισης του ατόμου, αφαιρώντας κατά κύριο λόγο τα σημάδια του χρόνου (http://en.wikipedia.org/wiki/Plastic_surgery). Παρόλο που τα ΜΜΕ και η διαφήμιση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και επηρεάζουν τις ζωές των ανθρώπων σε μεγάλο βαθμό, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η εμμονή με τις πλαστικές επεμβάσεις συνδέονται με ψυχολογικές διαταραχές. Το σύνδρομο της σωματικής δυσμορφίας (Body Dysmorphic Disorder- BDD) έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης στα άτομα που καταφεύγουν στις πλαστικές επεμβάσεις για να διορθώσουν την ελαττωματική τους εμφάνιση. Στις ΗΠΑ το 2% του πληθυσμού πάσχει από το σύνδρομο αυτό και το 15% που επισκέπτονται δερματολόγο και πλαστικό χειρουργό έχουν διαγνωστεί με το σύνδρομο BDD. Οι μισοί από τους ασθενείς με αυτό το σύνδρομο δεν ικανοποιούνται με το αισθητικό αποτέλεσμα της αισθητικής παρέμβασης. Ασθενείς που πάσχουν από το σύνδρομο BDD και καταλήγουν στο γραφείο κάποιου πλαστικού χειρουργού, όχι μόνο δεν θεραπεύουν το σύνδρομο αλλά το χειροτερεύουν, πολλές φορές σε τέτοιο βαθμό που οδηγούνται ακόμα και στην αυτοκτονία.
dc.language.isoel
dc.subjectΜέσα μαζικής ενημέρωσης -- Επίδραση
dc.subjectΧειρουργική, Πλαστική
dc.subjectΑισθητική προσώπου και σώματος
dc.subjectΨυχολογία
dc.subjectSurgery, Plastic
dc.subjectAdvertising
dc.titleΜΜΕ και πλαστική χειρουργική: ο κόσμος πίσω από την ομορφιά.
dc.title.alternativeMass media and plastic surgery: the world behind beauty.en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6602
dc.identifier.call302.230 ΠΟΛ
dc.description.abstractENThere is a variety of words in the Greek language describing a beautiful person, someone who makes a difference from the average population. The term which described beauty in ancient Greek was “kallos”, while in Modern Greek the equivalent term for a person is “oraios”. The etymology of the adjective “oraios” comes from the noun “ora”, which means “time”, resulting to the conclusion that someone who is on their time, is automatically beautiful. A mellow fruit, a fruit on its time, is considered to be beautiful, likewise a person who does not try to be younger or order than their age is also considered to be beautiful. Advertising is the foundation and the financial heart of the mass media. The fundamental role of the mass media is to give an audience to advertisers, just like television’s main target is to deliver a target audience of the advertisements. The target audience of the advertisers is 18-34, because there is a belief that the sooner the audience gets familiar to a brand name the deeper it gets to their subconscious. Advertising is over a 100 billion industry annually and influences everyone’s life. Each one of us is exposed to over 2000 advertisements per day, making the advertisement the most powerful medium of influence in the society. But advertisements sell more than just products. They sell values, images, what is worth, love, sex, and popularity, what is normal and successful. We are told who we are and who we should be. They even sell addictions. Plastic surgery is a medical specialty that is linked to correction, restoration and function of the human body. Even though the term cosmetic surgery is the best known kind of plastic surgery, plastic surgery is not only about cosmetics. Plastic surgery includes microsurgery, reconstructive surgery and burn restoration. Microsurgery is about replacing tissue, that is missing for plenty of reasons, by taking tissue from another part of the body and placing it to the damaged area settling the normal blood flow of the area. Reconstructive surgery is about correcting function problems caused by burns, injuries, disease, tumors, cancer, birth problems. Reconstructive surgery is about restoring the function firstly and secondly the appearance. On the contrary, plastic surgery is optional, choice of the patient, is applied to healthy body parts with only purpose the improvement of one’s appearance. Even though mass media and advertising play a huge part and influence everyone’s life, the researchers believe that obsession with plastic surgery has a root in the person’s psychology. Body Dysmorphic Disorder (BDD) has a big percentage of responsibility of the motive given to the people who pursue plastic surgery constantly. In the US 2% of the population suffers from this disorder and 15% of the people visiting plastic surgeons and dermatologists has been diagnosed with this disorder. Half of the patients with BBD are never satisfied with the aesthetic result of each plastic surgery. Patients with BBD by visiting the office of a plastic surgeon not only don’t they solve the problem but they even make it worse, in some cases to such a scale that they see as their only escape suicide.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»