Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦούντας, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΣκορδάς, Θωμάς
dc.date.accessioned2015-05-08T10:33:07Z
dc.date.available2015-05-08T10:33:07Z
dc.date.issued2014-10-14
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6578
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της χρήσης των διαγραμμάτων της Unified Modeling Language στη θεωρία παιγνίων. H Unified Modeling Language (UML) είναι μια γλώσσα μοντελοποίησης γενικού σκοπού στον τομέα του software engineering. Χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό, τη γραφική απεικόνιση και την τεκμηρίωση των στοιχείων ενός συστήματος λογισμικού. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης του λογισμικού, από την ανάλυση απαιτήσεων ως τον τελικό έλεγχο του ολοκληρωμένου συστήματος. Ωστόσο η χρήση της UML είναι τόσο ευρεία σε σχέση με το τι μπορεί να περιγραφεί με τη χρήση των διαγραμμάτων της ώστε πολλές φορές μπορεί να θεωρηθεί ότι η φαντασία είναι ο μοναδικός περιορισμός σε σχέση με το τι μπορεί κανείς να περιγράψει με τη χρήση αυτής της γλώσσας. Η θεωρία παιγνίων αποτελεί μια μεθοδολογία ανάλυσης καταστάσεων μεταξύ μιας ομάδας λογικών ατόμων η οποία ανταγωνίζεται με σκοπό την απόκτηση του μεγαλύτερου δυνατού οφέλους από τον κάθε ένα. Σκοπός της είναι να μας βοηθήσει να καταλάβουμε διάφορες καταστάσεις αλληλεπίδρασης μεταξύ δύο ή περισσοτέρων οντοτήτων, κάθε μία από τις οποίες συμπεριφέρεται με στρατηγικό τρόπο προσπαθώντας να πάρει κάποιες αποφάσεις οι οποίες θα μεγιστοποιήσουν το συμφέρον της. Η μεμονωμένες οντότητες στην συγκεκριμένη περίπτωση ονομάζονται παίκτες, και είναι αυτοί που παίρνουν αποφάσεις. Σκοπός των παικτών είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους τους, το οποίο μετράται σε μια κλίμακα ωφέλειας. Επομένως το παίγνιο όπως αναφέρεται στην θεωρία παιγνίων αναπαριστά την κατάσταση κατά την οποία δύο ή περισσότεροι παίκτες επιλέγουν τρόπους ενέργειας, δημιουργώντας καταστάσεις αλληλεξάρτησης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της χρήσης των ιδιοτήτων της UML στην επίλυση προβλημάτων θεωρίας παιγνίων και το κατά πόσο βοηθά η εναλλακτική απεικόνιση του προβλήματος με χρήση των διαγραμμάτων της UML σε σχέση με την κλασσική απεικόνιση με πίνακες. Η εργασία χωρίζεται σε τρία βασικά μέρη. Στο πρώτο γίνεται παρουσίαση της γλώσσας UML και δίδονται παραδείγματα για το κάθε διάγραμμα βασισμένα στην εφαρμογή επίλυσης προβλημάτων θεωρίας παιγνίων. Στο δεύτερο μέρος γίνεται παρουσίαση της θεωρίας παιγνίων μέσα από μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα τα οποία συνοδεύονται από εξειδικευμένα διαγράμματα που αφορούν το κάθε πρόβλημα. Τέλος γίνεται παρουσίαση του σχεδιασμού της εφαρμογής επίλυσης προβλημάτων θεωρίας παιγνίων.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΘεωρία παιγνίωνel
dc.subjectUML (Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών)el
dc.titleUnified modeling language και θεωρία παιγνιώνel
dc.typeMaster Thesisel
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6578
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.identifier.call005.1 ΣΚΟel
dc.description.abstractENThe purpose of this study is to investigate the use of diagrams of Unified Modeling Language in Game Theory. The Unified Modeling Language (UML) is a general-purpose modeling language in the field of software engineering, which is designed to provide a standard way to visualize the design of a system. It can be used in many different phases of development, from requirements analysis to the control of integrated systems. However, the use of UML is so broad in terms of what can be described with the use of diagrams that can often be seen that the imagination is the only limitation in terms of what can be described using this language. Game theory is a methodology for analyzing situations among a group of reasonable people that compete each other with the purpose of each one to get the most benefit. Its purpose is to help us understand the various situations in which two or more interacting entities, each of which behaves strategically and trying to get some decisions. The individual entity in this case is named player, and is the one who makes decisions. The aim of each player is to maximize profit, which is measured on a scale of interest. So the game mentioned in game theory represents the situation in which two or more players choose courses of action that create situations of interdependence. The purpose of this study is to evaluate the use of the properties of UML in game theory problem solving and whether it helps the alternative representation of the problem with the use of UML diagrams in relation to classical imaging tables. The study is divided into three main parts. The first presen ts the UML language and example sare given for each block based on the application of problem-solving game theory. The second part is a presentation of game theory through some examples accompanied by specialized diagrams concerning each problem. Finally we present the design of the game theory problem solving application.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»