dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Σταυροπούλου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2015-05-06T06:06:41Z | |
dc.date.available | 2015-05-06T06:06:41Z | |
dc.date.issued | 2014-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6486 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η περιγραφή και η διερεύνηση της λειτουργίας δύο πολύ σημαντικών αγορών στα πλαίσια του ναυτιλιακού κύκλου: της αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων και της αγοράς διάλυσης πλοίων.
Στο πρώτο κεφάλαιο, αναλύεται η έννοια του ναυτιλιακού κύκλου, περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του και γίνεται η διάκριση των ναυτιλιακών κύκλων σε κύκλους μακράς διάρκειας, βραχείας διάρκειας και εποχικούς. Αναλύεται επίσης ο μηχανισμός που ρυθμίζει τη λειτουργίας τους , δηλαδή το Μοντέλο Προσφοράς και Ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφεται η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και κυρίως η διαδικασία που ακολουθείται για να πραγματοποιηθεί μια αγοραπωλησία. Γίνεται εκτενής ανάλυση της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μεταχειρισμένων Πλοίων (Memorandum of Agreement) και των όρων που την αποτελούν.
Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται η ανάλυση της αγοράς διάλυσης πλοίων, μέσα από την περιγραφή των χωρών που λαμβάνουν χώρα οι περισσότερες διαλύσεις, από τους παράγοντες που οδηγούν ένα πλοίο σε διάλυση και από την περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθείται.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, μετά από μια περιγραφή της αγοράς ναύλων, μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση που έπληξε και τη ναυτιλία, διερευνώνται οι παράγοντες που καθορίζουν αφενός τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων και αφετέρου τις τιμές των προς διάλυση πλοίων, στα πλαίσια του ναυτιλιακού κύκλου. | el |
dc.format.extent | 98 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Πλοία -- Διάλυση | el |
dc.subject | Ναυπηγική βιομηχανία | el |
dc.subject | Ναυπηγεία -- Διοίκηση και οργάνωση | el |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | el |
dc.title | Ανάλυση της συμπεριφοράς των αγοροπωλησιών και της διάλυσης μεταχειρισμένων πλοίων στο ναυτιλιακό κύκλο | el |
dc.type | Master Thesis | el |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6486 | |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 363.731 ΣΤΑ | el |
dc.description.abstractEN | Τhe main purpose of this thesis is to describe and investigate the operation of two very important markets within the shipping cycle: the sale and purchase market and the demolition market.
The first chapter contains a description of the concept and the characteristics of the shipping cycle and distinguishes the cycles in long shipping cycles, short cycles and seasonal cycles. It is also analyzed the mechanism that regulates the function of the shipping cycle, which is the Model of Supply and Demand for sea transport.
The second chapter describes the sale and purchase market of second-hand vessels, and especially the procedure followed for buying or selling a ship. It is extensively analyzed the Agreement for the sale and purchase of second-hand ships (Memorandum of Agreement) and each of its terms.
The third chapter refers to the demolition market through the description of the countries where most of the demolitions are taking place, the analysis of the factors that drive to a ship demolition and the description of the procedure followed.
In the fourth chapter, the description of the freights’ market after the global financial crisis that influenced shipping industry as well is followed by the investigation of the factors that determine both the prices of second-hand vessels and the prices of vessels for scrapping, within the shipping cycle. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |