Εμφάνιση απλής εγγραφής

Κέντρα υγείας αστικού τύπου: μελέτη περίπτωσης «Πολυκλινική Ολυμπιακού Χωριού ΑΕΜΥ».

dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΚιαχοπούλου, Μαρία
dc.date.accessioned2015-02-19T09:28:02Z
dc.date.available2015-02-19T09:28:02Z
dc.date.issued2015-02-19T09:28:02Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6329
dc.description.abstractΗ Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αποτελεί το πρώτο και το πιο καίριο σημείο επαφής του ατόμου με το σύστημα υγείας της χώρας μας. Η σημερινή όμως εικόνα της, αδυνατεί να ανταποκριθεί στους στόχους του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και στις στοιχειώδεις οργανωτικές και λειτουργικές απαιτήσεις των υπηρεσιών υγείας που οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν αποδεχτεί. Τα αίτια της κρίσης θα πρέπει να αναζητηθούν στο συγκεντρωτικό, γραφειοκρατικό και δύσκαμπτο Εθνικό μας Σύστημα Υγείας. Ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι καθοριστικός για την οικονομική αποδοτικότητα γενικότερα του συστήματος περίθαλψης καθώς και την ικανοποίηση των πολιτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Κρίνεται λοιπόν αναγκαία η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με την ανάπτυξη των απαιτούμενων δομών, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία Κέντρων Υγείας Αστικού Τύπου, τα οποία να καλύπτουν τις ανάγκες του πληθυσμού στα μεγάλα αστικά κέντρα, εξασφαλίζοντας επαρκή και ολοκληρωμένη δέσμη υπηρεσιών, με επίκεντρο την προαγωγή της υγείας και την προληπτική ιατρική. Ένας από τους πλέον σύγχρονους και σημαντικούς δείκτες αξιολόγησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας είναι η αποτύπωση της γνώμης των ασθενών - χρηστών των υπηρεσιών. Στην παρούσα εργασία μελετάται η Πολυκλινική Ολυμπιακού Χωριού ΑΕΜΥ και ερευνάται η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών. Η Πολυκλινική λειτουργεί ως ένα ολοκληρωμένο, καινοτόμο και πρότυπο μοντέλο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Αποκατάστασης, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες αγωγής και προαγωγής της υγείας. Απώτερος σκοπός της έρευνας είναι η ανίχνευση και επισήμανση των δυνατών και αδύνατων σημείων της Πολυκλινικής, καθώς και η εξαγωγή συμπερασμάτων για το επίπεδο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας της χώρας μας και την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση της. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν κατόπιν προσωπικής συνέντευξης, από τυχαίο δείγμα 120 ερωτηθέντων, ενώ ο βαθμός ανταπόκρισης ήταν 93,75%. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι 47% των ατόμων του δείγματος ήταν άντρες και 53% γυναίκες. Η πλειοψηφία ήταν ηλικίας 55-64 ετών (36%), 23% αυτών ήταν ηλικίας 45-54 ετών, ενώ ακολουθούν σε ποσοστό 22% αυτοί που ανήκουν στην ηλικία άνω των 65 ετών. Η πλειονότητα (73%) διαμένει στο Ολυμπιακό Χωριό και στο Δήμο Αχαρνών συμπεριλαμβανομένου και την περιοχή των Θρακομακεδόνων, ενώ σχετικά με τον ασφαλιστικό τους φορέα, υπερτερούν κατά 64% οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ. Τέλος, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (44%) με βάση το επίπεδο εκπαίδευσής τους, ήταν μέσης εκπαίδευσης, ενώ με μικρή διαφορά ακολουθεί το 40% που είχε λάβει ανώτερη εκπαίδευση και το 16% αυτών που είχε βασικό επίπεδο εκπαίδευσης. Όπως βρέθηκε από την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων (68,04%) δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες της Πολυκλινικής Ολυμπιακού Χωριού, ακολουθεί το 29,23% που δήλωσαν μέτρια ικανοποιημένοι, ενώ μόλις 1,99% αυτών έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι. Τέλος, σχεδόν ανύπαρκτα είναι τα ποσοστά εκείνων που ήταν δυσαρεστημένοι ως πολύ δυσαρεστημένοι. Ο μεγαλύτερος τώρα βαθμός ικανοποίησης (3,85) αποδίδεται στην ερώτηση 16, που αφορά τη συμπεριφορά του προσωπικού της γραμματείας, ενώ ο μικρότερος (3,27) στην ερώτηση 4, που αφορά την επάρκεια των προσφερόμενων ιατρικών ειδικοτήτων. Συγκρίνοντας τώρα τα αποτελέσματα αυτής της εργασίας με τις αντίστοιχες έρευνες που διεξήγαγε η Πολυκλινική τα έτη 2009 και 2010, συμπεραίνεται ότι με την πάροδο του χρόνου ο βαθμός ικανοποίησης των χρηστών παρουσιάζουν μικρή αυξητική τάξη. Το μεν 2009, ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των ερωτηθέντων ανέρχεται στο 3,59, ενώ το 2010 στο 3,65 και τελικά το 2011 φτάνει στο 3,71. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης επιβεβαιώνουν ότι η ανάπτυξη Κέντρων υγείας Αστικού Τύπου, όμοιων με αυτόν της Πολυκλινικής, σε συνδυασμό με τη χρήση νέων τεχνολογικών μεθόδων και ψηφιακού εκσυγχρονισμού του συστήματος υγείας, καθώς και με την ενδυνάμωση της σχέσης δημοσίου - ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και την αναβάθμιση της ποιότητας όλου του υγειονομικού προσωπικού μέσα από προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, αποτελούν σημαντικές προτάσεις - λύσεις στην ανασυγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΠρωτοβάθμια φροντίδα υγείας -- Ελλάδα
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενών
dc.subjectΥπηρεσίες υγείας -- Ποιότητα
dc.titleΚέντρα υγείας αστικού τύπου: μελέτη περίπτωσης «Πολυκλινική Ολυμπιακού Χωριού ΑΕΜΥ».
dc.title.alternativeHealth centers of urban type: case study «Olympic Village Polyklinic HUSA».en
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6329
dc.identifier.call362.12 ΚΙΑ
dc.description.abstractENPrimary health care is the first and the most crucial point of contact with the health system of our country. However, its current image fails to meet the objectives of the World Health Organization and the fundamental organizational and operational requirements of health services that most European countries have adopted. The causes of the crisis have to be searched in our centralised, bureaucratic and inflexible National Health System. The way of organising and administrating the primary health care system are determinants of the economic efficiency of general health care system and as well as the citizens’ satisfaction, caused by the provided services. Therefore, it seems necessary to create an integrated primary health care system by developing the required structures, emphasizing on the construction of Health Centres of Urban Type, which are to cover the needs of population in major urban areas, ensuring adequate and complete package of services, focused on health promotion and preventive medicine. One of the most modern and important indicators for assessing the quality of health services is the capture of patients’ – users’ opinion about the available services. This research studies the Olympic Village Polyclinic HUSA and investigates the measurement of patients’ satisfaction. The Polyclinic operates as an integrated and innovative model of primary health care and rehabilitation, providing high quality of care and health promotion services. The ultimate goal of the research is the detection and identification of strengths and weaknesses of Polyclinic, the conclusions about the level of primary health care in our country and as a result further development and improvement. The survey was conducted using questionnaires completed by personal interview, of a random sample of 120 respondents, and the degree of responsiveness was 93.75%. Results showed that 47% of individuals in the sample were male and 53% female. The majority were aged 55-64 years (36%), 23% of them were aged 45-54 years old, followed at the rate of 22% of those aged over 65 years. Concerning the place of residence, the majority (73%) lives in the Olympic village and the municipality of Acharnes and Thrakomakedones area. As far as their insurance carrier is concerned, the insured of the IKA outweigh by 64%. Finally, the largest percentage of respondents (44%) based on their level of education, had secondary education, while 40% of those who had received higher education, follow with an insignificant difference and 16% of those had a basic level of education. As found by the survey, the overwhelming majority of the participants (68,04%) were satisfied by Olympic Village Polyclinic’s services, 29.23% reported moderately satisfied, while only 1.99% were fully satisfied. Finally, almost non-existent are the percentages of those who were unhappy or very unhappy. Now, the largest degree of satisfaction (3.85) attributed to question 16, concerning the behaviour of the staff of the secretariat, while the lower (3.27) to question 4, concerning the adequacy of the medical specialties. Comparing the results of this study with the corresponding investigations of the years 2009 and 2010 conducted by the Polyclinic, it is concluded that users' satisfaction rates show slight growth over the passing time. The 2009, the overall average satisfaction of the respondents amounts to 3.59 while the 2010 at 3.65 and finally in 2011 leads to 3.71. The results of this research confirm that the development of urban type Health Centres, identical with that of the Olympic Village Polyclinic, in conjunction with the use of new technological methods and digital modernization of health system, as well as the strengthening of public-private sector partnership (PPP) and the upgrading of the quality of all health personnel through continuing educational programmes, seem to be important proposals – solutions to the reconstruction of primary health care.
dc.corporate.nameΤεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»